Makaron z serem

Z punktu widzenia kaloryczności wiele będzie zależeć od samego przepisu, z jakiego skorzystamy do przygotowania tego prostego dnia. Niekiedy jedynie gotuje się makaron, posypuje go tartym serem i zapieka. Innym razem można dodać również przyprawy, cebulę czosnek czy pomidory. Każdy z tych elementów będzie wpływał na to ile zjemy kalorii oraz jakie własności odżywcze znajdziemy w konkretnym daniu.

Makaron a własności odżywcze

Makaron stanowi doskonałe źródło węglowodanów. Jednak z pewnością warto sięgnąć po zdrowszą, pełnoziarnistą wersję. Dzięki temu z pewnością się najemy, a ilość kalorii nie i samych węglowodanów nie będzie bardzo duża. Niekiedy można spotkać się ze stwierdzeniem, że makaron to taki ?zapychacz?, można się nim najeść, ale nie będzie nadmiernym obciążeniem nawet na diecie.

W przypadku świeżego, pszennego makaronu możemy spotkać się z kalorycznością na poziomie 110-130kcal na 100 gram, jednak pamiętajmy że również to będzie zależne od tego, na jaki jego rodzaj się zdecydujemy. Przykładowo pełnoziarnisty może mieć około 150 kcal w 100 gramach.

Poza wspomnianymi już węglowodanami w makaronie znajdujemy także białko i błonnik, ale również witaminy ? przede wszystkim z grupy B, oraz składniki odżywcze, takie jak żelazo, cynk oraz magnez.

Ser a własności odżywcze

Za zdecydowanie najpopularniejszy gatunek sera uznaje się ser żółty. Występuje w nim wiele cennych dla naszego organizmu witamin oraz składników naturalnych. Przyjmuje się, że jeden plasterek takiego sera ma średnio od 70 do 80 kcal.

Mimo wszystko sera nie powinno spożywać się w nadmiernych ilościach. Może to powiem prowadzić do podwyższenia poziomu złego cholesterolu, czego konsekwencja będzie miażdżyca i choroby serca.

W żółtym serze znajdujemy przede wszystkim znaczące ilości wapnia, ale również witaminy takie jak A czy D. Temu produktowi przypisuje się działanie przeciwnowotworowe, wspierające zdrowy wygląd naszej skóry, a także wpływ na prawidłowe widzenie. Oprócz tego może wspierać działanie układu odpornościowego i utrzymanie dobrego stanu kości. Ponadto znajdujemy w nim cynk, potas i fosfor. Zwróćmy jednak również uwagę, że żółty ser jest doskonałym źródłem białka.

Makaron z serem a kalorie

Zakładając, że zjemy 100 gram makaronu, posypanego niewielką ilością sera, to według naszego kalkulatora jego kaloryczność wyniesie 153 kcal oraz 3,8 grama tłuszczu.

Według naszego licznika kalorii:
Makaron z serem ma w 100g
153 kalorii i 3.8 g tłuszczu.


Szukaj

Jak zrobić idealny makijaż brwi?

Autor:
Jak zrobić idealny makijaż brwi?

Idealne brwi to marzenie wielu kobiet. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ często to właśnie stylizacja brwi i oczu ma największy wpływ na to, jak prezentuje si

Czytaj dalej
Udostępnij:

Stylizacja do pracy ze spodniami w roli głównej

Autor:
Stylizacja do pracy ze spodniami w roli głównej

Skomponowanie looku do pracy dla wielu pań nie jest najprostszym zadaniem. W sklepach nie brakuje odzieży, ale często trudno zdecydować się na konkretne zestawy

Czytaj dalej
Udostępnij:

Ból kręgosłupa – jak sobie z nim radzić?

Autor:
Ból kręgosłupa – jak sobie z nim radzić?

Ból kręgosłupa urasta do problemu choroby cywilizacyjnej. Tryb życia, jaki prowadzimy, czyli głównie siedzący, jest tego główną przyczyną

Czytaj dalej
Udostępnij:

Jak wybrać najlepszą karmę dla kota?

Autor:
Jak wybrać najlepszą karmę dla kota?

Będąc właścicielem jakiegokolwiek zwierzaka trzeba znać kilka podstawowych zasad jego właściwego karmienia. Sposób odżywiania kota ma ogromny wpływ na je

Czytaj dalej
Udostępnij:

Zapalenie zatok latem – jak zapobiegać?

Autor:
Zapalenie zatok latem – jak zapobiegać?

Gdy przychodzą cieplejsze dni, częściej korzystamy z klimatyzacji. Choć w używaniu tego udogodnienia nie ma nic złego, przez błędy związane z jego stosowaniem m

Czytaj dalej
Udostępnij: