Makaron z serem

Z punktu widzenia kaloryczności wiele będzie zależeć od samego przepisu, z jakiego skorzystamy do przygotowania tego prostego dnia. Niekiedy jedynie gotuje się makaron, posypuje go tartym serem i zapieka. Innym razem można dodać również przyprawy, cebulę czosnek czy pomidory. Każdy z tych elementów będzie wpływał na to ile zjemy kalorii oraz jakie własności odżywcze znajdziemy w konkretnym daniu.

Makaron a własności odżywcze

Makaron stanowi doskonałe źródło węglowodanów. Jednak z pewnością warto sięgnąć po zdrowszą, pełnoziarnistą wersję. Dzięki temu z pewnością się najemy, a ilość kalorii nie i samych węglowodanów nie będzie bardzo duża. Niekiedy można spotkać się ze stwierdzeniem, że makaron to taki ?zapychacz?, można się nim najeść, ale nie będzie nadmiernym obciążeniem nawet na diecie.

W przypadku świeżego, pszennego makaronu możemy spotkać się z kalorycznością na poziomie 110-130kcal na 100 gram, jednak pamiętajmy że również to będzie zależne od tego, na jaki jego rodzaj się zdecydujemy. Przykładowo pełnoziarnisty może mieć około 150 kcal w 100 gramach.

Poza wspomnianymi już węglowodanami w makaronie znajdujemy także białko i błonnik, ale również witaminy ? przede wszystkim z grupy B, oraz składniki odżywcze, takie jak żelazo, cynk oraz magnez.

Ser a własności odżywcze

Za zdecydowanie najpopularniejszy gatunek sera uznaje się ser żółty. Występuje w nim wiele cennych dla naszego organizmu witamin oraz składników naturalnych. Przyjmuje się, że jeden plasterek takiego sera ma średnio od 70 do 80 kcal.

Mimo wszystko sera nie powinno spożywać się w nadmiernych ilościach. Może to powiem prowadzić do podwyższenia poziomu złego cholesterolu, czego konsekwencja będzie miażdżyca i choroby serca.

W żółtym serze znajdujemy przede wszystkim znaczące ilości wapnia, ale również witaminy takie jak A czy D. Temu produktowi przypisuje się działanie przeciwnowotworowe, wspierające zdrowy wygląd naszej skóry, a także wpływ na prawidłowe widzenie. Oprócz tego może wspierać działanie układu odpornościowego i utrzymanie dobrego stanu kości. Ponadto znajdujemy w nim cynk, potas i fosfor. Zwróćmy jednak również uwagę, że żółty ser jest doskonałym źródłem białka.

Makaron z serem a kalorie

Zakładając, że zjemy 100 gram makaronu, posypanego niewielką ilością sera, to według naszego kalkulatora jego kaloryczność wyniesie 153 kcal oraz 3,8 grama tłuszczu.

Według naszego licznika kalorii:
Makaron z serem ma w 100g
153 kalorii i 3.8 g tłuszczu.


Szukaj

Wybierz odpowiedni strój kąpielowy na plażę i na basen - czyli wakacyjny must have

Autor:
Wybierz odpowiedni strój kąpielowy na plażę i na basen - czyli wakacyjny must have

Kostium kąpielowy to absolutny must have na wakacjach i to niezależnie od tego, gdzie się wybieramy, czy tego jaką mamy sylwetkę. Upały potrafią mocno do

Czytaj dalej
Udostępnij:

Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

Autor:
Okulary ze straganu i chlorowana woda – wakacyjne grzechy, których oczy nie znoszą

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew…” – to tylko jeden ze sposobów spędzenia wyjazdu wakacyjn

Czytaj dalej
Udostępnij:

Rodzaje biustonoszy – jaki typ stanika wybrać dla siebie?

Autor:
Rodzaje biustonoszy – jaki typ stanika wybrać dla siebie?

​Tam uwiera, tam odstaje, po całym dniu noszenia pozostaje na skórze czerwony odcisk, a biust i tak nie zyskuje odpowiedniego wsparcia – wsz

Czytaj dalej
Udostępnij:

Buty Bartek - jakie obuwie kupić własnym dzieciom?

Autor:
Buty Bartek - jakie obuwie kupić własnym dzieciom?

Buty Bartek są podzielone na wersję chłopięcą oraz dziewczęcą. Tym samym rodzice mogą wybrać dla swoich dzieci wysokiej klasy obuwie, które

Czytaj dalej
Udostępnij:

Co powinno się kupić, by mieć kompletne łóżko sypialniane?

Autor:
Co powinno się kupić, by mieć kompletne łóżko sypialniane?

Ramy łóżek to duża inwestycja, zwłaszcza jeśli chcesz je wykorzystać w swojej sypialni. Nie chcesz kupować taniej ramy łóżka i później tego żałow

Czytaj dalej
Udostępnij: