Prezentacja produktów jest dzisiaj jednym z najważniejszych czynników w przekazie promocyjnym. Nawet solidna kampania czy szeroko zakrojone dziaÅ‚ania marketingowe okażą siÄ™ niewystarczajÄ…ce, jeÅ›li klient stwierdzi, że nie potrafimy odpowiednio przedstawić produktów. ZdjÄ™cia reklamowe sÄ… wspóÅ‚czeÅ›nie niezwykle ważne, a wynika to przede wszystkim ze sposobu, w jaki użytkownicy Internetu odbierajÄ… treÅ›ci.

Przekaz audiowizualny staÅ‚ siÄ™ podstawÄ… komunikacji internetowej, zatem nawet bogate opisy przybliżajÄ…ce specyfikacjÄ™ technicznÄ… produktów sÄ… czÄ™sto pomijane.

Dotyczy to zwÅ‚aszcza przedmiotów spoza elektroniki, bo tutaj jeszcze klienci czytajÄ… specyfikacjÄ™. Natomiast np. zdjÄ™cia ubraÅ„ sÄ… nierzadko jedynym czynnikiem determinujÄ…cym chęć klikniÄ™cia przycisku „kup teraz”. Co możemy zrobić, aby zapewnić sobie doskonaÅ‚ej jakoÅ›ci zdjÄ™cia reklamowe – dostosowane do wspóÅ‚czesnych standardów internetowej komunikacji wizualnej przy jednoczesnym zadbaniu o wyeksponowanie zalet przedmiotu? Jest kilka rozwiÄ…zaÅ„, którym przyjrzymy siÄ™ w niniejszym wpisie.

ZdjÄ™cia reklamowe – perspektywa, kompozycja i kadr

Każdy doÅ›wiadczony fotograf jest Å›wiadom, iż wiele zniewalajÄ…cych efektów można uzyskać poprzez specjalne zabiegi. Dobrym przykÅ‚adem jest tutaj chociażby perspektywa. Kiedy zależy nam, aby produkt wydawaÅ‚ siÄ™ wiÄ™kszy niż w rzeczywistoÅ›ci, aby uwypuklić jego cechy, wystarczy postawić go na pierwszym planie, w tle zaÅ› ukazać rozmyte tÅ‚o z obiektami kojarzÄ…cymi siÄ™ z dużymi rozmiarami. Tym sposobem wykorzystamy prosty mechanizm skojarzeniowy i sprawimy, że odbiorca przychylniejszym okiem spojrzy na obiektywnie niewielki produkt.

Kompozycja to bardzo istotna kwestia, kiedy chodzi o zdjÄ™cia reklamowe. OczywiÅ›cie istnieje wiele metod stworzenia kompozycji podkreÅ›lajÄ…cej atuty znajdujÄ…cego siÄ™ w kadrze przedmiotu – doÅ›wiadczony operator z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dzie w stanie dobrać okreÅ›lone techniki do wymogów samego produktu. W komunikacji marketingowej Å›wietnie sprawdza siÄ™ symetria oraz zgodność ze wzorami geometrycznymi. Tzw. zÅ‚oty podziaÅ‚ również zawsze pozytywnie wpÅ‚ywa na interpretacjÄ™ fotografii. Bywa jednak, że kluczem do uchwycenia produktu w najatrakcyjniejszy sposób okazuje siÄ™ swojego rodzaju przeÅ‚amania zasad kompozycji.

Podobnie zresztą jest, jeśli chodzi o kadr. Świadomym kadrowaniem jesteśmy w stanie zamaskować mankamenty produktu, uwypuklić jego zalety. Co w takim przypadku jak zdjęcia ubrań jest naprawdę istotnym czynnikiem. W zależności od materiału oraz światła, ten sam element garderoby może wyglądać zupełnie inaczej. Znalezienie najkorzystniejszego kąta oraz uchwycenie obiektu w zgodzie z intencją reklamodawcy nie jest proste i często wykracza poza umiejętności nowicjuszy.

Profesjonalne zdjęcia reklamowe

Jako że prowadzenie wÅ‚asnego przedsiÄ™biorstwa wymaga ogromnej inwestycji czasu, czÄ™sto brakuje możliwoÅ›ci nauczenia siÄ™ nawet podstaw fotografii. WÅ‚aÅ›nie dlatego, kiedy w grÄ™ wchodzÄ… zdjÄ™cia reklamowe, warto postawić na fachowe usÅ‚ugi specjalistów. PoznaÅ„ska firma fp360.pl specjalizuje siÄ™ w wykonywaniu komunikacji wizualnej, tworzÄ…c doskonaÅ‚e materiaÅ‚y zdjÄ™ciowe. Każdy wÅ‚aÅ›ciciel sklepu internetowego, któremu zależy na zniewalajÄ…cych fotografiach produktowych Å›miaÅ‚o może skontaktować siÄ™ z przedstawicielami fp360.pl i omówić swoje zlecenie. 

Sprawdź także zdjÄ™cia ubraÅ„ do sklepu internetowego na: https://fp360.pl/zdjecia-ubran-do-sklepu-internetowego-jakie-wybrac/


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku