Ostatnie lata pokazały, że obecność z internecie jest często konieczna, by odnieść sukces biznesowy i bynajmniej nie dotyczy to tylko e-commerce. Ten efekt podkreśliła jeszcze pandemia i lock down, a obecnie wszystko wskazuje na to, że utrzyma się on na stałe. Zatem ? w internecie trzeba być. I to być na widocznym miejscu... Jak to zrobić?


Przygotowanie strony internetowej

Minęły czasy, gdy samo uruchomienie strony internetowej przekÅ‚adaÅ‚o siÄ™ na sukces biznesowy. Obecnie, by do niego doszÅ‚o, konieczna jest wytężona praca, która rozpoczyna siÄ™ już na etapie budowania koncepcji strony. Należy zadbać o warstwÄ™ graficznÄ…, użytkowÄ… i technicznÄ…, które de facto sÄ… ze sobÄ… powiÄ…zane.

Do części graficznej można użyć zarówno gotowego szablonu, jak i przygotować jÄ… od poczÄ…tku pod danego klienta. Pierwsze wyjÅ›cie bÄ™dzie na pewno taÅ„sze, jednak drugie zwykle daje lepszy efekt. Trzeba przecież pamiÄ™tać, że ludzie kupujÄ… oczami, wiÄ™c wrażenia estetyczne wypada zapewnić już od pierwszych chwil pobytu na stronie. Tak samo zresztÄ…, jak użytkowe, czyli tzw. UX i UI. Åšcieżka poruszania siÄ™ klienta po stronie powinna być tak opracowana, by odczuwaÅ‚ on przy tym maksymalny komfort. WiedziaÅ‚, gdzie może znaleźć interesujÄ…ce go rzeczy, jak siÄ™ poruszać po stronie. W przypadku sklepów internetowych kwestia jest bardziej skomplikowana, bo Å›cieżka użytkownika powinna też zapewniać jak najlepszÄ… konwersjÄ™, poÅ‚Ä…czonÄ… z możliwoÅ›ci sprzedaży produktów uzupeÅ‚niajÄ…cych, a przy prezentacji wizualnej szczególnÄ… uwagÄ™ zwrócić należy na strefÄ™ produktów promowanych. Projektowane obecnie strony internetowe sÄ… na tyle rozbudowane, że zazwyczaj najbardziej rozsÄ…dnym rozwiÄ…zaniem jest zlecenie takich prac do specjalistycznej firmy (https://www.webrange.pl/strony-internetowe/kielce/) zajmujÄ…cej siÄ™ budowaniem witryn www. Już na tym etapie koniecznie trzeba wziąć pod uwagÄ™ kwestie zwiÄ…zane z dalszÄ… promocjÄ… strony w sieci.

Marketing w internecie

DziaÅ‚ania marketingowe, jakie mogÄ… być prowadzone w internecie, sÄ… szerokie i... obowiÄ…zkowe. Ciężko jest zapewnić widoczność strony, a co za tym idzie napÅ‚yw klientów, jeÅ›li zaniedbana bÄ™dzie kwestia marketingu. Można powiedzieć, że obecnie ma on trzy gÅ‚ówne filary.

Social Media to zwykle sposób na zbudowanie spoÅ‚ecznoÅ›ci wokóÅ‚ firmy czy sklepu. Informowanie o nowoÅ›ciach, promocjach, o tym, co dzieje siÄ™ w firmie, jakie podejmuje dziaÅ‚ania, czym siÄ™ wyróżnia. Odpowiednia komunikacja w SM pozwala na zbudowanie grona wiernych klientów czy sympatyków, a ich rola jest nie bez znaczenia. Ten kanaÅ‚ można wykorzystać także do sprzedaży, zwykle poprzez reklamy pÅ‚atne.

PPC, czyli Pay Per Click, to wszelkie reklamy, w których pÅ‚atność nastÄ™puje po klikniÄ™ciu ich. Oznacza to, że nie pÅ‚acimy za samo wyÅ›wietlenie, ale dopiero, gdy przyniesie ono okreÅ›lony skutek – czyli przejÅ›cie na witrynÄ™. KorzystajÄ… z niego wszyscy. Sklepy internetowe, firmy lokalne i globalne, instytucje. Reklamy PPC majÄ… tÄ™ zaletÄ™, że możemy z dużą swobodÄ… budować segmenty klientów, dzielÄ…c ich na podstawie różnorodnych kryteriów, a do każdego segmentu kierować inny komunikat reklamowy. Reklamy pÅ‚atne wykorzystywane sÄ… najczęściej wÅ‚aÅ›nie w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych (Facebook Ads) oraz w ekosystemie Google (Google Ads). Ich wyróżnikiem jest także czas potrzebny do rozpoczÄ™cia kampanii. Uruchomienie i kampanii może trwać dosÅ‚ownie kilka dni, po których reklamy zacznÄ… siÄ™ wyÅ›wietlać. Tu też dobrze jest skorzystać z pomocy firmy zewnÄ™trznej ( https://www.webrange.pl/reklama-google-ads/kielce/), bo takie kampanie muszÄ… być na bieżąco monitorowane. Sprawdza siÄ™ skuteczność przekazów, zwrot z danej kampanii, opÅ‚acalność reklamowania grup produktów/usÅ‚ug, dziaÅ‚ania konkurencji i za każdym razem konieczne może być wprowadzenie korekt – optymalizacji – dziaÅ‚aÅ„.

Trzecim filarem marketingu internetowego jest pozycjonowanie (https://www.webrange.pl/pozycjonowanie-stron/kielce/). To z kolei dziaÅ‚ania, dziÄ™ki którym strona może uzyskać widoczność na wysokich pozycjach w tzw. naturalnych wynikach wyszukiwania, czyli po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkÄ™. Ze wzglÄ™du na mnogość zmiennych i wszechobecnÄ… konkurencjÄ™ takie dziaÅ‚ania – by byÅ‚y skuteczne – powinny być prowadzone przez specjalistów. Nie sÄ… one nastawione na szybkie efekty, bo zwykle mijajÄ… miesiÄ…ce, nim odnotuje siÄ™ widoczne rezultaty. Jednak nagroda, czyli widoczność strony na górze wyników wyszukiwania, a wiÄ™c i przejÅ›cia na niÄ… internautów, wynagradza czas oczekiwania.


 


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku