Większość z nas w tym roku redukuje wydatki. Dobrym sposobem na to jest skorzystanie z gazetek sieci handlowych.

Jak wynika z najnowszego sondażu opublikowanego przez ARC Rynek i Opinia, blisko 75 procent Polaków w drugim kwartale tego roku postanowiło ograniczyć wydatki związane z zakupami innymi niż spożywcze. Jeszcze większy odsetek deklaruje rezygnację z wyjść do restauracji. Kryzys spowodowany pandemią COVID-19 zasiał ziarno niepokoju co do wysokości naszych dochodów i tego, czy w ogóle pojawią się one na koncie.

Korowirusowy wstrzÄ…s naÅ‚ożyÅ‚ siÄ™ na jeszcze jeden problem – rosnÄ…cÄ… od dÅ‚uższego inflacjÄ™. Widać to choćby w sumach zostawianych przez nas w sklepach spożywczych. Jeszcze rok temu takie zakupy stanowiÅ‚y 24,8 procenta naszego miesiÄ™cznego budżetu. W tym roku ten współczynnik przekroczyÅ‚ już 25 procent i, co gorsza stale roÅ›nie. Gospodarcze zawirowania to najlepszy powód ku temu, by poszukać oszczÄ™dnoÅ›ci. Najlepiej zrobimy, zaczynajÄ…c od zakupów, na które wydajemy najwiÄ™cej – artykułów spożywczych, kosmetyków i chemii gospodarczej.

W jakich sklepach najczęściej robimy zakupy?

Statystyki jasno pokazujÄ…, że najwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród Polaków cieszÄ… siÄ™ duże sklepy – dyskonty i hipermarkety. PrzyczynÄ… tego stanu rzeczy sÄ… nie tylko oszczÄ™dnoÅ›ci. Sklepy wielkopowierzchniowe oferujÄ… bowiem zarówno ceny niższe niż wiÄ™kszość osiedlowych sklepików, ale też szeroki wybór towarów z wielu branż. W czasie pandemii oraz kryzysu gospodarczego to cechy najbardziej pożądane przez konsumentów, którzy mogÄ… zaoszczÄ™dzić pieniÄ…dze i uniknąć wizyt w różnych sklepach.

Potwierdzenie tych słów znajdujemy w kwietniowym badaniu Payback Opinion Poll. Ankieterzy zapytali w nim reprezentacyjną grupę Polaków o to, w jakich miejscach najchętniej robią zakupy. Na czele stawki uplasowały się dyskonty, w których kupuje ponad połowa naszego społeczeństwa. Drugie miejsce (wynik 31 procent) należy do super- i hipermarketów. Podium zamykają e-sklepy, w których zakupy deklaruje jeden na czworo badanych.

Zakupy z głową. Jak szukać promocji?

Wymienione rodzaje sklepów sÄ… jednoczeÅ›nie tymi, w których najÅ‚atwiej znajdziemy atrakcyjne promocje. W czasie kryzysu tym bardziej warto siÄ™ za nimi rozglÄ…dać – w ten sposób możemy zaoszczÄ™dzić nawet kilkaset zÅ‚otych miesiÄ™cznie. By byÅ‚o to możliwe, niezbÄ™dne jest jednak odpowiednie planowanie i zapoznanie siÄ™ z ofertÄ… jak najwiÄ™kszej liczby sklepów.

Jak to zrobić? Najprostszym rozwiÄ…zaniem jest po prostu przeglÄ…danie gazetek kolportowanych przez różne sieci. Najlepiej wybierać oczywiÅ›cie firmy posiadajÄ…ce sklepy w zasiÄ™gu spaceru lub rowerowej przejażdżki od naszego domu – zaoszczÄ™dzimy w ten sposób na paliwie lub biletach komunikacji miejskiej. PrzeglÄ…danie gazetek w tradycyjnej, papierowej formie wiąże siÄ™ z jednak z wieloma problemami. Te coraz rzadziej trafiajÄ… do naszych skrzynek, zajmujÄ… też sporo miejsca w mieszkaniu. Warto wiÄ™c poszukać dla nich alternatywy.

Bez kilogramów makulatury. Gazetki online

Okazują się nią gazetki w formie elektronicznej. Na ten sposób szukania promocji warto zdecydować się tym bardziej, że dzięki serwisowi Gazetka24 zyskujemy dostęp gazetek wielu sklepów w jednym miejscu w sieci.

Obok wspomnianych już dyskontów i marketów (np. Lidl, Biedronka, Kaufland, Auchan, Dino, Action czy Carrefour), znajdziemy w nim także oferty marketów budowlanych (na czele z OBI, Castoramą i Leroy Merlin), sklepów AGD/RTV (np. RTVeuroAGD, Media Expert czy Media Markt), sportowych (Decathlon, 50style czy Nike). Zaplanujemy także zakupy leków i kosmetyków (Super-Pharm, Ziko, Rossman czy Hebe) oraz odzieżowe i obuwnicze (Cropp, Reserved, CCC, Pepco, Mango czy House).


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku