Już od jakiegoÅ› czasu wszyscy majÄ… Å›wiadomość, że wiedza to tylko jeden z wielu typów aktywów. I tego, że jak każde aktywa, trzeba jÄ… najpierw wypracować, a później regularnie pomnażać. Nadal jednak wiele osób inwestuje źle i uczy siÄ™ nie tego, czego należy i nie tak, jak trzeba. Prawda jest bowiem taka, że wiedza nigdy nie jest darmowa.

Mania darmowych szkoleń

Dziwna to moda: kurs mechanika samochodowego albo masażysty, oba online, każdy w dwa dni i za jedyne 39 zÅ‚otych. Albo zupeÅ‚nie darmowy kurs ksiÄ™gowania. Czas powiedzieć wyraźnie, że te kursy nie sÄ… warte nawet czasu, jaki siÄ™ w nie inwestuje. PowstajÄ… tylko dlatego, że najczęściej prowadzÄ…cy niskÄ… cenÄ™ kompensuje sobie na przykÅ‚ad zyskiem od producenta programu, który w czasie szkoleÅ„ promuje. Wiedza, która ma wartość – kosztuje. OczywiÅ›cie, że też można powiedzieć o modnych lub mniej popularnych kursach, ale to, że najpopularniejszy produkt jest najtaÅ„szy, zaprzecza podstawowemu prawu gospodarki, wiÄ™c gdzieÅ› musi być haczyk.

Szkolenia i kursy? Tylko te dotyczące konkretnych zagadnień

Czy można urzÄ…dzić kurs, który bÄ™dzie trwaÅ‚ tylko dwa dni? Można. Å»eby jednak w tak krótkim czasie omówić jakiekolwiek zagadnienie, trzeba wybrać dość wÄ…ski temat. Dobrze widać to po tytuÅ‚ach kursów na stronie szkolenia-semper.pl/szkolenia-wroclaw. Jest ich dużo, ale dotyczÄ… w wiÄ™kszoÅ›ci jakiegoÅ› stosunkowo wÄ…skiego wycinka specjalizacji. Ma to sens, ponieważ w praktyce zbyt szeroka wiedza okazuje siÄ™ niewystarczajÄ…co gÅ‚Ä™boka – kojarzy siÄ™ wiele zagadnieÅ„, ale wÅ‚aÅ›ciwie z żadnego tematu nie zostaje siÄ™ ekspertem, a przecież wÅ‚aÅ›nie to byÅ‚o celem kursu.

Warto się uczyć

DziÅ› wszystkie przedsiÄ™biorstwa funkcjonujÄ… w bardzo skomplikowanym otoczeniu gospodarczym. Do tej dynamiki należy siÄ™ dostosować i oczywiÅ›cie nie chodzi o to, żeby poznać dogÅ‚Ä™bnie każdÄ… ustawÄ™, która może mieć jakikolwiek wpÅ‚yw na prowadzonÄ… dziaÅ‚alność – sÄ… zagadnienia, które trzeba bezwzglÄ™dnie znać, sÄ… takie, które poznać warto i sÄ… też takie, którymi można sobie gÅ‚owy nie zaprzÄ…tać, ale przyporzÄ…dkowanie wiedzy do każdej z tych kategorii zależy Å›ciÅ›le od sytuacji przedsiÄ™biorcy.

Nie tylko dla firm

Typowo biznesowe szkolenia wbrew pozorom nie muszą być adresowane wyłącznie do przedsiębiorców. Biorą w nich udział także pracownicy, niezależni specjaliści, urzędnicy, a zdarza się, że osoby zawodowo niezwiązane z konkretnym tematem, tylko chcące zdobyć wiedzę dla niej samej. Powodów do tego, żeby zdobywać wiedzę, jest tyle, ilu uczestników szkoleń i warto mieć tę świadomość, wybierając firmę szkoleniową. Te, które specjalizują się w kilku różnych zakresach tematycznych, zwykle oferują szersze podejście nawet do stosunkowo wąskiego tematu, dzięki czemu nowa wiedza łatwiej łączy się z tą już posiadaną i wtedy staje się naprawdę przydatna.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku