Z pewnością niejednokrotnie podczas oglądania swojego ulubionego serialu lub wciągającego filmu z rytmu wybiła Cię przerwa reklamowa. Nietrudno zorientować się, że od jakiegoś czasu reklamy w telewizji czy radiu emitowane są na głośniejszym poziomie niż same audycje czy programy.
Okazuje siÄ™, że zaczęło nam to przeszkadzać do tego stopnia, że do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji coraz częściej napÅ‚ywaÅ‚y skargi. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl 4 lata temu interweniowaÅ‚ nawet w tej sprawie Rzecznik Praw Obywatelskich podkreÅ›lajÄ…c, że nagÅ‚e natężenie dźwiÄ™ku reklam  burzy nasz "spokój psychiczny", który jest chroniony na podstawie art. 23 Kodeksu Cywilnego.

Obecnie KRRiT wprowadzajÄ…c od dnia dzisiejszego nowelizacji rozporzÄ…dzenia o dziaÅ‚alnoÅ›ci reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych podkreÅ›liÅ‚a, że skoki gÅ‚oÅ›noÅ›ci dźwiÄ™ków "w niezaprzeczalny sposób naruszajÄ… komfort psychiczny odbiorcy w czasie emisji programu". To wÅ‚aÅ›nie od dziÅ› poziom gÅ‚oÅ›noÅ›ci reklam bÄ™dzie odgórnie ustalany przez  KRRiT.

W przypadku, gdy nadawcy nie zastosują się do samodzielnego kontrolowania głośności reklam będą na nich nakładane kary, sięgające połowy opłat za częstotliwości lub będą one wynosiły do 10% przychodu nadawcy, osiągniętego w poprzednim roku podatkowym.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku