Jak reagować na przemoc słowną? Dołącz do akcji Babbel i Centrum Praw Kobiet

Przemoc słowna wobec kobiet – może mieć różne formy
Przemoc słowna to rodzaj agresji bardzo często lekceważony i traktowany jako niegroźny. Z wulgaryzmami i niecenzuralnymi określeniami można spotkać się na co dzień w internecie, co niewątpliwie ma wpływ na normalizację podobnych zachowań.
Tymczasem agresja słowna może mieć równie poważne skutki, jak np. atak fizyczny. Do czego może prowadzić? • zaniżenia samooceny i poczucia własnej wartości; • osłabienia psychicznego; • utraty zdolności do stawienia oporu i samoobrony. Sama przemoc wobec kobiet może przybierać też wiele różnych form. Zalicza się do niej m.in.:• poniżanie, • obrażanie, • manipulację, • niesprawiedliwe porównywanie, • ograniczanie swobody wypowiedzi, • upublicznianie prywatnych informacji.
Przemoc słowna – jak się przed nią bronić?
W jaki sposób reagować w przypadku agresji słownej? Warto pamiętać, że tego typu zachowania mogą podlegać karze.
Według artykułu 207 §1 kodeksu karnego: „Znęcanie się fizyczne lub psychicznie nad osobą najbliższą lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub fizyczny – podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat.”
W obliczu takiego zachowania warto kontaktować się m.in. z centrum alarmowym oraz policją. Ponadto Centrum Praw Kobiet uruchomiło specjalną linię, która stanowi bezpieczną przestrzeń dla Pań, które doświadczają agresji w różnej formie.
Centrum Praw Kobiet działa pod numerem 600 070 717. Można skontaktować się również mailowo: pomoc@cpk.org.pl, porady.prawne@cpk.org.pl, porady.psychologiczne@cpk.org.pl.
#NiePrzesadzam
#NiePrzesadzam to akcja, która ma na celu szerzenie wiedzy na temat problemu agresji słownej i dyskryminacji kobiet. Do kampanii przyłączyło się wiele znanych kobiet, które chcą zachęcić Polki do dzielenia się swoimi historiami i przeciwdziałania skutkom przemocy słownej. Akcję wspierają m.in. Kayah, Red Lipstick Monster, Klaudia Halejcio oraz Joanna Kieryk. Twarzą kampanii oraz główną ambasadorką została polska aktorka, dziennikarka i modelka – Anna Wendzikowska.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Pikling wędzony wartości odżywczeWersja do druku
Szukaj
Brak snu jak 0,5 promila alkoholu. Ekspertki o bezsenności
Bezsenność i zaburzenia snu to problem, z którym zmaga się nawet co trzeci dorosły Polak. Choć często bagatelizujemy brak snu, jego skutki mogą by
Butik online - jak szybko odświeżyć garderobę na każdą porę roku?
Szafa, która odpowiada na potrzeby codzienne i wyjątkowe? To możliwe. Wystarczy dobrze dobrany butik online, który łączy modną odzież, jakość i najnow
Jasne buty na lato!
Jasne buty pasują praktycznie do wszystkich stylizacji – i tych w stonowanych odcieniach, i tych, w których rządzą nasycone kolory. Mogą być i
Gorące lato, wakacje i czworonożni przyjaciele – jak dbać o psa podczas upałów?
Początek wakacji i kalendarzowe lato to czas, który sprzyja aktywnemu wypoczynkowi, wyjazdom, dłuższym spacerom i przebywaniu na świeżym powietrzu.
Co warto wiedzieć o SPF? ABC wiedzy na temat letniej fotoprotekcji
Jakie są wakacyjne potrzeby skóry? Skuteczna ochrona przeciwsłoneczna, nawilżenie i regeneracja to podstawa osiągnięcia efektu pięknej i zdrowej ce