Jak reagować na przemoc słowną? Dołącz do akcji Babbel i Centrum Praw Kobiet

Przemoc słowna wobec kobiet – może mieć różne formy
Przemoc słowna to rodzaj agresji bardzo często lekceważony i traktowany jako niegroźny. Z wulgaryzmami i niecenzuralnymi określeniami można spotkać się na co dzień w internecie, co niewątpliwie ma wpływ na normalizację podobnych zachowań.
Tymczasem agresja słowna może mieć równie poważne skutki, jak np. atak fizyczny. Do czego może prowadzić? • zaniżenia samooceny i poczucia własnej wartości; • osłabienia psychicznego; • utraty zdolności do stawienia oporu i samoobrony. Sama przemoc wobec kobiet może przybierać też wiele różnych form. Zalicza się do niej m.in.:• poniżanie, • obrażanie, • manipulację, • niesprawiedliwe porównywanie, • ograniczanie swobody wypowiedzi, • upublicznianie prywatnych informacji.
Przemoc słowna – jak się przed nią bronić?
W jaki sposób reagować w przypadku agresji słownej? Warto pamiętać, że tego typu zachowania mogą podlegać karze.
Według artykułu 207 §1 kodeksu karnego: „Znęcanie się fizyczne lub psychicznie nad osobą najbliższą lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub fizyczny – podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat.”
W obliczu takiego zachowania warto kontaktować się m.in. z centrum alarmowym oraz policją. Ponadto Centrum Praw Kobiet uruchomiło specjalną linię, która stanowi bezpieczną przestrzeń dla Pań, które doświadczają agresji w różnej formie.
Centrum Praw Kobiet działa pod numerem 600 070 717. Można skontaktować się również mailowo: pomoc@cpk.org.pl, porady.prawne@cpk.org.pl, porady.psychologiczne@cpk.org.pl.
#NiePrzesadzam
#NiePrzesadzam to akcja, która ma na celu szerzenie wiedzy na temat problemu agresji słownej i dyskryminacji kobiet. Do kampanii przyłączyło się wiele znanych kobiet, które chcą zachęcić Polki do dzielenia się swoimi historiami i przeciwdziałania skutkom przemocy słownej. Akcję wspierają m.in. Kayah, Red Lipstick Monster, Klaudia Halejcio oraz Joanna Kieryk. Twarzą kampanii oraz główną ambasadorką została polska aktorka, dziennikarka i modelka – Anna Wendzikowska.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Pikling wędzony wartości odżywczeWersja do druku
Szukaj
Wstęp do Świata Warszawskich Biur Detektywistycznych
W sercu Polski, w tętniącej życiem Warszawie, działają liczne biura detektywistyczne, które oferują swoje usługi mieszkańcom miasta i okolic. Jed
Jak prawidłowo dbać o drogi oddechowe?
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie człowieka bez tlenu. Potrzebuje go prawie połowa procesów komórkowych. Ponieważ organizm nie potrafi go
Jak skutecznie oddzielić swój ogród od świata zewnętrznego? Osłony ogrodzeniowe to sprawdzony sposób!
Dom z ogrodem to spełnienie marzeń wielu z nas. To przestrzeń, w której chcemy czuć się swobodnie i bezpiecznie. Aby tak było, warto zadbać o odpo
Pogoń za Samsungiem: najpopularniejsze lodówki na koniec 2023 roku
Na stronach porównywarki cenowej E-Katalog znajduje się ponad 900 modeli lodówek dostępnych do zamówienia w sklepach internetowych w Polsce. Analiza prefer
Piękne i zadbane paznokcie - modne warianty stylizacji!
Kompleksowa pielęgnacja ciała obejmuje nie tylko twarz oraz włosy, ale również dłonie, na które często zwracamy szczególną uwagę. Z