Jak reagować na przemoc słowną? Dołącz do akcji Babbel i Centrum Praw Kobiet
Przemoc słowna wobec kobiet – może mieć różne formy
Przemoc słowna to rodzaj agresji bardzo często lekceważony i traktowany jako niegroźny. Z wulgaryzmami i niecenzuralnymi określeniami można spotkać się na co dzień w internecie, co niewątpliwie ma wpływ na normalizację podobnych zachowań.
Tymczasem agresja słowna może mieć równie poważne skutki, jak np. atak fizyczny. Do czego może prowadzić? • zaniżenia samooceny i poczucia własnej wartości; • osłabienia psychicznego; • utraty zdolności do stawienia oporu i samoobrony. Sama przemoc wobec kobiet może przybierać też wiele różnych form. Zalicza się do niej m.in.:• poniżanie, • obrażanie, • manipulację, • niesprawiedliwe porównywanie, • ograniczanie swobody wypowiedzi, • upublicznianie prywatnych informacji.
Przemoc słowna – jak się przed nią bronić?
W jaki sposób reagować w przypadku agresji słownej? Warto pamiętać, że tego typu zachowania mogą podlegać karze.
Według artykułu 207 §1 kodeksu karnego: „Znęcanie się fizyczne lub psychicznie nad osobą najbliższą lub nad inną osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku zależności od sprawcy albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na jej stan psychiczny lub fizyczny – podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do 5 lat.”
W obliczu takiego zachowania warto kontaktować się m.in. z centrum alarmowym oraz policją. Ponadto Centrum Praw Kobiet uruchomiło specjalną linię, która stanowi bezpieczną przestrzeń dla Pań, które doświadczają agresji w różnej formie.
Centrum Praw Kobiet działa pod numerem 600 070 717. Można skontaktować się również mailowo: pomoc@cpk.org.pl, porady.prawne@cpk.org.pl, porady.psychologiczne@cpk.org.pl.
#NiePrzesadzam
#NiePrzesadzam to akcja, która ma na celu szerzenie wiedzy na temat problemu agresji słownej i dyskryminacji kobiet. Do kampanii przyłączyło się wiele znanych kobiet, które chcą zachęcić Polki do dzielenia się swoimi historiami i przeciwdziałania skutkom przemocy słownej. Akcję wspierają m.in. Kayah, Red Lipstick Monster, Klaudia Halejcio oraz Joanna Kieryk. Twarzą kampanii oraz główną ambasadorką została polska aktorka, dziennikarka i modelka – Anna Wendzikowska.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Pikling wędzony wartości odżywczeWersja do druku
Szukaj
Kolekcja Ipanema Sempre Nova już dostępna w Polsce
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Semp
Syfon do umywalki - jaki kolor wybrać? Krótki poradnik.
Wbrew pozorom syfon do umywalki nie jest wyłącznie elementem użytkowym wnętrza łazienkowego. Współczesne syfony są produkowane w taki sposób, aby preze
Czy pies będzie pasował do naszej rodziny?
Coraz więcej osób decyduje się na posiadanie psa. To ciekawy pomysł dla całej rodziny - pies z pewnością szybko stanie się niezwykle ważnym członkiem
Rozmowa z Mecenasem na temat prowadzenia postępowania o rozwód
W dzisiejszym wywiadzie rozmawiamy z Mecenasem Marcinem Grabowskim, doświadczonym prawnikiem specjalizującym się w prawie rodzinnym i sprawach rozwodowych w
Jak jogurty bez dodatku cukru mogą wspomóc Twoją dietę?
Czy zastanawiałeś się, jakie korzyści mogą płynąć z ograniczenia spożycia cukru? Przekonaj się, dlaczego warto sięgnąć po produkty bez cukru, jak z