Na pracy spędzamy przynajmniej jedną trzecią doby. Tymczasem co czwarty pracownik zdalny narzeka na nieergonomiczne warunki*. Sprawdź naszą listę i upewnij się, czy masz wszystko, co niezbędne, aby wygodnie pracować w systemie home office.

Tryb home ofiice nadal będzie zyskiwać na popularności. Według raportów i analiz rynkowych kolejni pracodawcy otwierają się na taką możliwość. Pamiętaj, że kluczowy jest tu Twój komfort, dlatego dobrze zaplanuj domowe biuro. Odwiedź sklep papierniczy online i wybierz elementy wyposażenia oraz akcesoria, dzięki którym polubisz pracę zdalną. 

Home office? Podstawa to biurko i dobre krzesło

Zacznij od wyznaczenia miejsca, w którym będziesz wykonywać swoje obowiązki. Oczywiście, w przypadku niewielkiego mieszkania często musi Ci wystarczyć stół w kuchni. Z drugiej strony, jeśli home office to nie opcja tymczasowa, a tryb stały, spróbuj wydzielić miejsce na małe biurko. Ustaw je w jadalni, salonie czy, w ostateczności, w sypialni. Pomyśl też o parawanie lub ściance, aby oddzielić strefę „domową” od strefy dedykowanej pracy.

Wymiary biurka należy dopasować m.in. do wzrostu użytkownika. Ważne, aby było ono na tyle głębokie, aby można się było pod nie swobodnie wsunąć. Absolutnie niezbędne jest ergonomiczne krzesło, które zadba o zdrowie pleców. Możesz kupić je online lub przetestować na miejscu w hurtowni biurowej w Białymstoku bądź innym mieście.

Wyposażenia i akcesoria do pracy zdalnej

Prawdopodobnie będziesz też potrzebować podstawki pod laptopa, dzięki której ustawisz monitor na wysokości wzroku. Na stanowisku pracy nie może zabraknąć również wygodnej w obsłudze myszki oraz specjalnej podkładki pod nadgarstek, która zapewni Ci prawidłowe ułożenie dłoni (zapobiegniesz w ten sposób rozwojowi zespołu cieśni nadgarstka).

Resztę wyposażenia dobierz w zależności od charakteru wykonywanych obowiązków. Na pewno przydadzą Ci się szafki i regały – do przechowywania sprzętów, jak drukarka, czy archiwizowania dokumentów. Drobne gadżety, które jednak mają duże znaczenie dla optymalizacji pracy, to:

  • Koszyki na zeszyty, kartki, listy, dokumenty, które ustawisz bezpośrednio na blacie – wyglądają designersko, a przy tym pomagają w organizacji;
  • Segregatory i pudła, które wsuniesz bezpośrednio na półkę;
  • Organizer do szuflady i na biurko, dzięki którym posegregujesz mniejsze przedmioty i akcesoria, jak chociażby długopisy i mazaki;
  • Planner z funkcją kalendarza, np. do powieszenia na ścianie lub położenia na biurku;
  • Typowe akcesoria biurowe, jak długopisy, ołówki, notatniki, spinacze, dziurkacze itp.

Gdzie zrobić zakupy? Wybierz dobry sklep biurowy

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pracą zdalną, czekają Cię duże zakupy. Nie odkładaj ich na bliżej nieokreśloną przyszłość, ponieważ dobrze wyposażone domowe biuro to podstawa perfekcyjnej organizacji. Z drugiej strony nie warto poświęcać temu zbyt wiele cennego czasu, prawda? W związku z tym najlepiej wybrać jedno miejsce, ale z możliwie szerokim asortymentem i bogatą ofertą, jak ten sklep papierniczy online: Ofisfera. Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, aby od razu rozpocząć swoją karierę w trybie home office – od notesów i długopisów, przez laptopy, po krzesła i biurka.

Wysyłanie maili z kanapy, sprawdzanie powiadomień podczas mycia zębów, sporządzanie biznesplanu pośród okruszków na kuchennym stole – praca zdalna nie powinna tak wyglądać. Odpowiednie sprzęty i akcesoria dostępne sklepach papierniczych online pomogą Ci w optymalizacji obowiązków i pozwolą na wypracowanie tzw. work-life balance.

 

* dane z raportu Koalicji Bezpieczni w Pracy „Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2020. Wpływ pandemii koronawirusa na polski rynek pracy”

 



Podobne artykuły:


DRUKUJ