Na pracy spędzamy przynajmniej jedną trzecią doby. Tymczasem co czwarty pracownik zdalny narzeka na nieergonomiczne warunki*. Sprawdź naszą listę i upewnij się, czy masz wszystko, co niezbędne, aby wygodnie pracować w systemie home office.

Tryb home ofiice nadal będzie zyskiwać na popularności. Według raportów i analiz rynkowych kolejni pracodawcy otwierają się na taką możliwość. Pamiętaj, że kluczowy jest tu Twój komfort, dlatego dobrze zaplanuj domowe biuro. Odwiedź sklep papierniczy online i wybierz elementy wyposażenia oraz akcesoria, dzięki którym polubisz pracę zdalną. 

Home office? Podstawa to biurko i dobre krzesło

Zacznij od wyznaczenia miejsca, w którym bÄ™dziesz wykonywać swoje obowiÄ…zki. OczywiÅ›cie, w przypadku niewielkiego mieszkania czÄ™sto musi Ci wystarczyć stół w kuchni. Z drugiej strony, jeÅ›li home office to nie opcja tymczasowa, a tryb staÅ‚y, spróbuj wydzielić miejsce na maÅ‚e biurko. Ustaw je w jadalni, salonie czy, w ostatecznoÅ›ci, w sypialni. PomyÅ›l też o parawanie lub Å›ciance, aby oddzielić strefÄ™ „domowÄ…” od strefy dedykowanej pracy.

Wymiary biurka należy dopasować m.in. do wzrostu użytkownika. Ważne, aby było ono na tyle głębokie, aby można się było pod nie swobodnie wsunąć. Absolutnie niezbędne jest ergonomiczne krzesło, które zadba o zdrowie pleców. Możesz kupić je online lub przetestować na miejscu w hurtowni biurowej w Białymstoku bądź innym mieście.

Wyposażenia i akcesoria do pracy zdalnej

Prawdopodobnie będziesz też potrzebować podstawki pod laptopa, dzięki której ustawisz monitor na wysokości wzroku. Na stanowisku pracy nie może zabraknąć również wygodnej w obsłudze myszki oraz specjalnej podkładki pod nadgarstek, która zapewni Ci prawidłowe ułożenie dłoni (zapobiegniesz w ten sposób rozwojowi zespołu cieśni nadgarstka).

ResztÄ™ wyposażenia dobierz w zależnoÅ›ci od charakteru wykonywanych obowiÄ…zków. Na pewno przydadzÄ… Ci siÄ™ szafki i regaÅ‚y – do przechowywania sprzÄ™tów, jak drukarka, czy archiwizowania dokumentów. Drobne gadżety, które jednak majÄ… duże znaczenie dla optymalizacji pracy, to:

  • Koszyki na zeszyty, kartki, listy, dokumenty, które ustawisz bezpoÅ›rednio na blacie – wyglÄ…dajÄ… designersko, a przy tym pomagajÄ… w organizacji;
  • Segregatory i pudÅ‚a, które wsuniesz bezpoÅ›rednio na półkÄ™;
  • Organizer do szuflady i na biurko, dziÄ™ki którym posegregujesz mniejsze przedmioty i akcesoria, jak chociażby dÅ‚ugopisy i mazaki;
  • Planner z funkcjÄ… kalendarza, np. do powieszenia na Å›cianie lub poÅ‚ożenia na biurku;
  • Typowe akcesoria biurowe, jak dÅ‚ugopisy, ołówki, notatniki, spinacze, dziurkacze itp.

Gdzie zrobić zakupy? Wybierz dobry sklep biurowy

JeÅ›li dopiero zaczynasz swojÄ… przygodÄ™ z pracÄ… zdalnÄ…, czekajÄ… CiÄ™ duże zakupy. Nie odkÅ‚adaj ich na bliżej nieokreÅ›lonÄ… przyszÅ‚ość, ponieważ dobrze wyposażone domowe biuro to podstawa perfekcyjnej organizacji. Z drugiej strony nie warto poÅ›wiÄ™cać temu zbyt wiele cennego czasu, prawda? W zwiÄ…zku z tym najlepiej wybrać jedno miejsce, ale z możliwie szerokim asortymentem i bogatÄ… ofertÄ…, jak ten sklep papierniczy online: Ofisfera. Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz, aby od razu rozpocząć swojÄ… karierÄ™ w trybie home office – od notesów i dÅ‚ugopisów, przez laptopy, po krzesÅ‚a i biurka.

WysyÅ‚anie maili z kanapy, sprawdzanie powiadomieÅ„ podczas mycia zÄ™bów, sporzÄ…dzanie biznesplanu poÅ›ród okruszków na kuchennym stole – praca zdalna nie powinna tak wyglÄ…dać. Odpowiednie sprzÄ™ty i akcesoria dostÄ™pne sklepach papierniczych online pomogÄ… Ci w optymalizacji obowiÄ…zków i pozwolÄ… na wypracowanie tzw. work-life balance.

 

* dane z raportu Koalicji Bezpieczni w Pracy „BezpieczeÅ„stwo pracy w Polsce 2020. WpÅ‚yw pandemii koronawirusa na polski rynek pracy”

 



Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:

domowe biuro

Wersja do druku