Różnice między reklamą tradycyjną a internetową

Duże zyski, małe koszt - czy to możliwe?
Zdecydowaną przewagą reklamy internetowej nad tradycyjnymi formami są stosunkowo niskie koszty. Oczywiście wszystko zależy od tego, jaką dokładnie formę wybierzemy. Jednak stawki za działania promocyjne w sieci są zdecydowanie niższe od tradycyjnych form reklamy. W dodatku reklama internetowa dociera bardzo szybko do użytkownika. Czasami nawet nie zdaje on sobie sprawy z faktu, że jest odbiorcą działań marketingowych, a i tak pozostaje pod ich wpływem. Jest on też bardziej skłonny kupić konkretny produkt lub skorzystać z danej usługi. Tym bardziej, że często są one polecane na prywatnych kanałach przez osoby, którym ufa. To sprawia, że ich skuteczność jest bardzo wysoka, a koszty stosunkowo niższe. W końcu wiele osób decyduje się na współpracę w ramach barteru.
Interaktywność na miarę XXI wieku
Kolejną wielką zaletą reklamy internetowej jest możliwość interakcji. W przypadku tradycyjnych form użytkownicy nie mają takich możliwości i jedyne, co mogą zrobić, to obejrzeć przekaz. Reklama w Internecie jest zupełnie inna - przeważnie nie prezentuje tylko oferty firmy, ale często pozwala od razu dokonać transakcji. W ten sposób odbiorcy zdecydowanie częściej decydują się na zakup lub skorzystanie z usługi. W przypadku tradycyjnej reklamy odbiorca ma dużo czasu na przemyślenie przekazu i może się rozmyślić. Natomiast treści w internecie skłaniają do działania, a także ułatwiają kontakt z firmą. To sprawia, że jest ona o wiele bardziej skuteczna. W efekcie przynosi przedsiębiorstwom znaczące zyski.
Jak trafić do grupy docelowej?
Prawdziwym problemem wielu reklam jest fakt, że nie trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców. Z tego powodu nie spełniają swojej funkcji i nie udaje im się osiągnąć odpowiednich efektów. W przypadku tradycyjnych form marketingowych nie mamy na to żadnego wpływu. Natomiast reklama w internecie daje nam znacznie większe możliwości. Bez problemu możemy określić ważne dla nas cechy grupy docelowej. W internecie bardzo łatwo zdefiniować wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie, a nawet zainteresowania. Następnie przeglądarka, na podstawie zebranych informacji, podsuwa nasze treści wybranym użytkownikom. To zwiększa szansę, że zainteresują się one naszym przekazem i skorzystają z naszych usług. Dlatego tak wiele przedsiębiorców nie wyobraża sobie funkcjonowania bez reklam w internecie.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Płeć dziecka a wiek rodziców.mała księgowość
Wersja do druku
Szukaj
Dlaczego farby strukturalne zdobywają popularność we współczesnym projektowaniu wnętrz?
W ciągu ostatnich lat, trendy w projektowaniu wnętrz przechodziły wiele zmian, od minimalistycznych pomysłów po bardziej bogate i złożone aranżacj
Leczenie kanałowe - zadbaj o swoje zęby
Leczenie kanałowe, inaczej nazywane endodoncją, jest procedurą stomatologiczną, której celem jest usunięcie zakażonej lub martwej miazgi zęba, dez
Jakie zmiany skórne może usunąć dermatolog w Warszawie?
Skóra jest naszą pierwszą linią obrony przed czynnikami zewnętrznymi, ale nie jest odporna na różnego rodzaju zmiany skórne. W Warszaw
Organizer ślubny - prawdziwy niezbędnik w drodze do wesela!
Chyba każdy z nas przyzna, że planowanie ślubu to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu wielu par. Często jest to dzień, na który czekamy cał
Perfumy męskie na każdą okazję – jakie zapachy będą idealne na co dzień?
Każdy zadbany mężczyzna powinien mieć w domowej toaletce przynajmniej jedną buteleczkę perfum codziennych, które sprawdzą się na każdą okazję.