Różnice między reklamą tradycyjną a internetową

Duże zyski, małe koszt - czy to możliwe?
Zdecydowaną przewagą reklamy internetowej nad tradycyjnymi formami są stosunkowo niskie koszty. Oczywiście wszystko zależy od tego, jaką dokładnie formę wybierzemy. Jednak stawki za działania promocyjne w sieci są zdecydowanie niższe od tradycyjnych form reklamy. W dodatku reklama internetowa dociera bardzo szybko do użytkownika. Czasami nawet nie zdaje on sobie sprawy z faktu, że jest odbiorcą działań marketingowych, a i tak pozostaje pod ich wpływem. Jest on też bardziej skłonny kupić konkretny produkt lub skorzystać z danej usługi. Tym bardziej, że często są one polecane na prywatnych kanałach przez osoby, którym ufa. To sprawia, że ich skuteczność jest bardzo wysoka, a koszty stosunkowo niższe. W końcu wiele osób decyduje się na współpracę w ramach barteru.
Interaktywność na miarę XXI wieku
Kolejną wielką zaletą reklamy internetowej jest możliwość interakcji. W przypadku tradycyjnych form użytkownicy nie mają takich możliwości i jedyne, co mogą zrobić, to obejrzeć przekaz. Reklama w Internecie jest zupełnie inna - przeważnie nie prezentuje tylko oferty firmy, ale często pozwala od razu dokonać transakcji. W ten sposób odbiorcy zdecydowanie częściej decydują się na zakup lub skorzystanie z usługi. W przypadku tradycyjnej reklamy odbiorca ma dużo czasu na przemyślenie przekazu i może się rozmyślić. Natomiast treści w internecie skłaniają do działania, a także ułatwiają kontakt z firmą. To sprawia, że jest ona o wiele bardziej skuteczna. W efekcie przynosi przedsiębiorstwom znaczące zyski.
Jak trafić do grupy docelowej?
Prawdziwym problemem wielu reklam jest fakt, że nie trafiają do odpowiedniej grupy odbiorców. Z tego powodu nie spełniają swojej funkcji i nie udaje im się osiągnąć odpowiednich efektów. W przypadku tradycyjnych form marketingowych nie mamy na to żadnego wpływu. Natomiast reklama w internecie daje nam znacznie większe możliwości. Bez problemu możemy określić ważne dla nas cechy grupy docelowej. W internecie bardzo łatwo zdefiniować wiek, płeć, miejsce zamieszkania, wykształcenie, a nawet zainteresowania. Następnie przeglądarka, na podstawie zebranych informacji, podsuwa nasze treści wybranym użytkownikom. To zwiększa szansę, że zainteresują się one naszym przekazem i skorzystają z naszych usług. Dlatego tak wiele przedsiębiorców nie wyobraża sobie funkcjonowania bez reklam w internecie.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Płeć dziecka a wiek rodziców.mała księgowość
Wersja do druku
Szukaj
Perfekcyjny demakijaż cery wrażliwej
Karnawał to czas zabawy, nocnych wyjść i wymarzonych, zachwycających stylizacji. To właśnie teraz chcemy błyszczeć i olśniewać jeszcze mocniej. Kosmet
Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
Zima to nie tylko czas śnieżnych przygód i zimowych sportów, ale niestety także okres zwiększonego ryzyka kontuzji. Śliskie nawierzchnie, nie
Zakrzepica żył głębokich a długie podróże ? jak unikać zagrożeń i chronić zdrowie
Długotrwałe podróże, zwłaszcza te związane z lotami międzykontynentalnymi lub wielogodzinnymi przejazdami samochodem, mogą zwiększać ryzyko wystąpie
Najważniejsze pytania przed podjęciem pracy jako opiekunka osób starszych
Opieka nad osobami starszymi w Niemczech budzi spore zainteresowanie. Często padają pytania dotyczące pożądanych predyspozycji, oczekiwań, obowiązk&oacut
Od serca na Dzień Babci: biżuteria jako wyjątkowy symbol miłości i wdzięczności
Dzień Babci to jedna z tych okazji, które pozwalają wyrazić nasze uczucia w wyjątkowy sposób. Każda babcia zasługuje na prezent, któr