SZKOŁY MAJĄ KOTA NA PUNKCIE MLEKA
Spis treści
Autor
U blisko połowy dzieci w wieku szkolnym spożycie wapnia nie pokrywa nawet 50 proc. dziennego zapotrzebowania na ten składnik wynika z danych Zakładu Dietetyki i Żywienia Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Z myślą o tym w szkołach rusza program „Mam kota na punkcie mleka”, którego celem jest zwiększenie świadomości znaczenia mleka i jego przetworów w diecie dzieci i młodzieży.

Program obejmuje 20 miast. Do tej pory zaproszono 600 szkół z całej Polski. Do programu może przystąpić jednak każda zainteresowana szkoła. Wystarczy wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.mamkotanapunkciemleka.pl.
Polska w tyle za Europą
Choć mleka i przetworów mlecznych jemy z roku na rok coraz więcej, daleko nam do średniej europejskiej. Przeciętny Polak w ciągu roku konsumuje blisko 200 litrów mleka (oczywiście w formie „czystej” oraz przetworów), tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. Z badań prowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik.
Moda na mleko
Powszechna tendencja do sięgania po fastfoody, mało wartościowe i kaloryczne przekąski, które są łatwo dostępne dla dzieci to zmora niejednego rodzica i nauczyciela. Próżno wśród współczesnych trendów i mód szukać mleka. W związku z tym zainaugurowano program „Mam kota na punkcie mleka”, który ma na celu zwiększenie świadomości jego pozytywnego oddziaływania na organizm, zwłaszcza w okresie dorastania.
Program w szkołach
Twórcom programu zależy na zachęceniu dzieci do sięgania po produkty mleczne na co dzień. Mają w tym pomóc działania edukacyjne w szkołach, nakierowane na poprawienie wizerunku mleka i wytworzenie swoistej mody na jego picie. Aby osiągnąć jak największą skuteczność, przygotowano materiały dla wszystkich adresatów działań: dzieci, rodziców oraz nauczycieli ze szkół, które zgłoszą swój udział w programie.
Więcej niż kampania
Program „Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci. Idąc tym tropem, przygotowano dwie atrakcyjne gry edukacyjne; dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy – społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy. Przepustką do wygranej będą nie tylko umiejętności strategicznego myślenia, ale również wiedza na temat wartości odżywczych mleka, serów i jogurtów. Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Dopełnieniem elementów rozrywkowych będą broszury edukacyjne dla wszystkich grup odbiorców programu, stworzone przy udziale uznanych ekspertów, oraz platforma internetowa www.mamkotanapunkciemleka.pl. Dodatkowo w ramach programu uruchomiono infolinię. Dzwoniąc pod numer 801 888 886 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00, można uzyskać informacje na temat akcji, walorów mleka oraz zasad rejestracji w programie.
Organizatorzy programu
Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i jest finanoswana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.
Miej kota na punkcie mleka i zarejestruj szkołę już dzisiaj!
Do akcji może przystąpic każda zaiteresowana szkoła. Wystarczy wejść na stronę www.mamkotanapunkciemleka i wypełnić formularz rejestracyjny. Udział w programie jest bezpłatny!
Wersja do druku

Program obejmuje 20 miast. Do tej pory zaproszono 600 szkół z całej Polski. Do programu może przystąpić jednak każda zainteresowana szkoła. Wystarczy wypełnić formularz zamieszczony na stronie www.mamkotanapunkciemleka.pl.
Polska w tyle za Europą
Choć mleka i przetworów mlecznych jemy z roku na rok coraz więcej, daleko nam do średniej europejskiej. Przeciętny Polak w ciągu roku konsumuje blisko 200 litrów mleka (oczywiście w formie „czystej” oraz przetworów), tymczasem w Unii spożycie oscyluje wokół 370 litrów rocznie. Popularność mleka w grupie wiekowej 8-13 lat niemal nie wzrasta. Z badań prowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia wynika, że u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik.
Moda na mleko
Powszechna tendencja do sięgania po fastfoody, mało wartościowe i kaloryczne przekąski, które są łatwo dostępne dla dzieci to zmora niejednego rodzica i nauczyciela. Próżno wśród współczesnych trendów i mód szukać mleka. W związku z tym zainaugurowano program „Mam kota na punkcie mleka”, który ma na celu zwiększenie świadomości jego pozytywnego oddziaływania na organizm, zwłaszcza w okresie dorastania.
Program w szkołach
Twórcom programu zależy na zachęceniu dzieci do sięgania po produkty mleczne na co dzień. Mają w tym pomóc działania edukacyjne w szkołach, nakierowane na poprawienie wizerunku mleka i wytworzenie swoistej mody na jego picie. Aby osiągnąć jak największą skuteczność, przygotowano materiały dla wszystkich adresatów działań: dzieci, rodziców oraz nauczycieli ze szkół, które zgłoszą swój udział w programie.
Więcej niż kampania
Program „Mam kota na punkcie mleka” to coś więcej niż zwykła kampania reklamowa promująca mleko. Działania opierają się przede wszystkim na odpowiednim połączeniu wartości edukacyjnych i rozrywkowych, a także wykorzystaniu bieżących trendów i mód wśród dzieci. Idąc tym tropem, przygotowano dwie atrakcyjne gry edukacyjne; dla młodszych dzieci jest to gra karciana, a dla starszej grupy – społecznościowa gra online, polegająca na prowadzeniu mlecznej farmy. Przepustką do wygranej będą nie tylko umiejętności strategicznego myślenia, ale również wiedza na temat wartości odżywczych mleka, serów i jogurtów. Edukacji na wesoło posłużą również letnie pikniki aktywizujące rodziny, które będą odbywać się w całej Polsce oraz konkursy z ciekawymi nagrodami. Dopełnieniem elementów rozrywkowych będą broszury edukacyjne dla wszystkich grup odbiorców programu, stworzone przy udziale uznanych ekspertów, oraz platforma internetowa www.mamkotanapunkciemleka.pl. Dodatkowo w ramach programu uruchomiono infolinię. Dzwoniąc pod numer 801 888 886 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00, można uzyskać informacje na temat akcji, walorów mleka oraz zasad rejestracji w programie.
Organizatorzy programu
Inicjatorem kampanii jest Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i jest finanoswana ze środków Unii Europejskiej, Rządu Rzeczpospolitej oraz Funduszu Promocji Mleka.
Miej kota na punkcie mleka i zarejestruj szkołę już dzisiaj!
Do akcji może przystąpic każda zaiteresowana szkoła. Wystarczy wejść na stronę www.mamkotanapunkciemleka i wypełnić formularz rejestracyjny. Udział w programie jest bezpłatny!
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Subtelność z wyrafinowanym charakterem - mgiełka Sorvella Perfume Miss Baccarat
MGIEŁKI ZAPACHOWE TO DOSKONAŁA ALTERNATYWA DLA TRADYCYJNYCH PERFUM, SZCZEGÓLNIE WIOSNĄ I LATEM. SĄ OD NICH LŻEJSZE I MOŻNA JE APLIKOWAĆ NA CIAŁO
Zegarki które zmieniły historię
Zegarki Breitling to nie tylko narzędzia do pomiaru czasu, ale prawdziwe dzieła sztuki, które zmieniły historię zegarmistrzostwa. Te luksusowe czasom
Tenisówki, trampki, sneakersy - wiosenny must-have!
Tenisówki, trampki i sneakersy to obuwie, które powinno znaleźć się w każdej garderobie. Ich uniwersalność, komfort oraz zdolność do nadawania styliza
Ciekawe t-shirty damskie – jak wyróżnić się w tłumie dzięki modnej i wygodnej bazie stylizacji?
Codzienna moda nie musi być nudna, a wygodne ubrania mogą jednocześnie przyciągać wzrok i podkreślać indywidualny styl. Idealnym przykładem są ciekawe