Barmani za zakazem palenia
Wszystkie podane wyżej dane są odzwierciedleniem wyników badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie MANKO, które jest organizatorem kampanii społecznej Lokal bez Papierosa.pl / Polska dymu. Badanie przeprowadzane były wśród kelnerów i barmanów lokali gastronomicznorozrywkowych w Krakowie. Uczestniczyli pracujący w restauracjach, barach, kawiarniach i pubach, w tym 40% pracowało w środowisku wolnym od dymu tytoniowego, a 60% w zadymionych miejscach.
Wyniki badaÅ„ jednoznacznie wskazujÄ…, że lokale gastronomiczne nie byÅ‚y i nie sÄ… traktowane jako „normalne miejsca pracy”, a ich pracownicy nie sÄ… objÄ™ci żadnÄ… ochronÄ…, która powinna wynikać z przepisów bezpieczeÅ„stwa i higieny pracy. Ankiety przeprowadzone przez kilka dni wÅ›ród krakowskich barmanów i kelnerów potwierdzajÄ… obawy oraz badania przeprowadzane w krajach UE, że palenie tytoniu ma na nich negatywny wpÅ‚yw. Ankieta potwierdza również, że wiÄ™kszość z nich 80 % nie boi siÄ™ utraty pracy po wprowadzeniu caÅ‚kowitego zakazu palenia. Niektóre organizacje pracodawców twierdziÅ‚y, że wÅ‚aÅ›nie utraty pracy barmani i kelnerzy bojÄ… siÄ™ najbardziej.
Stowarzyszenie Manko, organizator kampanii Polska Bez dymu oraz Lokal Bez Papierosa w 100 % popiera całkowity zakaz palenia w miejscach publicznych. Do akcji lokal bez papierosa przyłączyło się już ponad 1300 lokali z 65 miast w Polsce i z dnia na dzień jest ich coraz więcej. Organizatorzy akcji liczą na to, że Senat wprowadzi odpowiedzialne poprawki eliminujące całkowicie dym tytoniowy z lokali gastronomicznych, które są zarówno miejscem pracy kelnerów i barmanów jak również miejscem, gdzie przebywają klienci.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Co powinnaś wiedzieć o ochronie przeciwsłonecznej? 3 fakty na temat SPF
Czego potrzebuje skóra wiosnÄ… i latem? Zdecydowanie nawilżenia i regeneracji, ale także bardzo skutecznej ochrony przeciwsÅ‚onecznej. Kosmetolodzy wsk
Jakie gadżety reklamowe na targi?
Targi handlowe stanowią istotną platformę dla firm, aby promować swoje produkty i usługi, nawiązywać kontakty biznesowe oraz budować swoją markę. Jedn
Glinka kosmetyczna - dlaczego warto wykorzystywać ten składnik?
Glinki kosmetyczne, stosowane już w starożytnoÅ›ci, zapewniaÅ‚y piÄ™knÄ… skórÄ™ i gÅ‚adkie ciaÅ‚o zarówno kobietom, jak i mężczyznom. W skÅ‚adzie znajdujÄ
Produkty Danio – rozkoszna kremowość w kubeczku, saszetce lub butelce
Coraz wiÄ™cej osób zwraca uwagÄ™ nie tylko na smak, ale również na jakość i wartość odżywczÄ… produktów spożywczych. Producenci żyw
Medycyna estetyczna - poznaj kilka przykładowych zabiegów
Dla niektórych osób wyglÄ…d zewnÄ™trzny odgrywa znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w życiu spoÅ‚ecznym oraz zawodowym. Dążenie do ideaÅ‚u piÄ™kna skÅ‚ania wiele