Wkroczyłaś już w świat biznesu. Gratulacje! Założyłaś własną stronę, nadałaś jej niepowtarzalny wygląd, który odzwierciedla Twoje zamiłowanie do biznesu, jaki zamierzasz prowadzić - a przy tym również dobrze się bawić. Nadszedł zatem czas na pokazanie jej światu.
MyÅ›lisz pewnie, „Jak to? Przecież strona istnieje już w sieci?”. A pomyÅ›l  ilu jest Internautów z podobnym do twojego poglÄ…dem, nie wspominajÄ…c już o tych, którzy na wÅ‚asnej skórze odczuli napór nieugiÄ™tej konkurencji.   W biznesie każdy uważa siÄ™ za specjalistÄ™, chociaż w gruncie rzeczy już na stracie ma stosunkowo maÅ‚e pojecie o realiach, jakie rynek szykuje jego nowym uczestnikom.  JeÅ›li dobrze znasz siÄ™ na usÅ‚ugach, które zamierzasz wprowadzić na interaktywny rynek, pozwól mi przeprowadzić CiÄ™ przez proces skutecznej promocji, która pomoże Ci osiÄ…gnąć efekt, jaki od poczÄ…tku byÅ‚ Twoim celem .

Odnajdź swojego fanatyka…

Kto? Gdzie? Z  kim? Kiedy? To popularna niegdyÅ› gra dla najmÅ‚odszych. WymieniajÄ…c siÄ™ karteczkami każdy uczestnik gry musiaÅ‚ odpowiedzieć na jedno pytanie i przekazać jÄ… dalej. W efekcie powstawaÅ‚a zabawna historia, która u wszystkich graczy wywoÅ‚ywaÅ‚a Å›miech i gromkie brawa. Zabawa jednak okazaÅ‚a siÄ™ czymÅ›, co obecnie w biznesie jest wykorzystywane przez Marketerów. Å»eby rozpocząć promocjÄ™ wÅ‚asnego biznesu musisz dokÅ‚adnie wiedzieć kto jest TwojÄ… grupÄ… docelowÄ….  PomyÅ›l kto jest odbiorcÄ… Twojej usÅ‚ugi? Do kogo trafi ona najlepiej? W jaki sposób sformuÅ‚ować przekaz? Innymi sÅ‚owy, po prostu odpowiedz sobie na te pytania z karteczki. JeÅ›li sprzedajesz ubranka dla dzieci,  TwojÄ… grupÄ™ docelowÄ… z pewnoÅ›ciÄ… stanowić bÄ™dÄ… rodzice. IdÄ…c dalej tym tropem pomyÅ›l, który rodzic najczęściej ubranka kupuje? Mama czy tata? KoÅ„czÄ…c etap budowania strategii ustal grupÄ™ wiekowÄ… i miejsce gdzie Twoi potencjalni klienci mogÄ… przebywać. Przyda Ci siÄ™ to w tworzeniu hasÅ‚a reklamowego, które zaczepi Twojego klienta i przekona go do zakupu produktu.

Sieć to wielka otchłań, jednak zakończona dnem


Internet jako jedno z najwiÄ™kszych medium budzi postrach wÅ›ród tych, którzy dopiero zaczynajÄ… z nim przygodÄ™. Jak wynika to z wizji stworzenia Å›wiata: „Na poczÄ…tku byÅ‚ Chaos, z którego wyÅ‚onili siÄ™ bogowie, dajÄ…c tym samym poczÄ…tek nowemu Å›wiatu”.   SytuacjÄ™ tÄ… można odnieść do wizji Internetu. Na poczÄ…tku byÅ‚ chaos. Masa witryn, z których każda dążyÅ‚a do pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwaÅ„.  Na podstawie tych dziaÅ‚aÅ„ powstaÅ‚ dziaÅ‚ zwany pozycjonowaniem, który w dobie ewolucji staÅ‚ siÄ™ podstawowym narzÄ™dziem reklamy witryny w sieci.  Tym tropem dotarliÅ›my do pierwszej formy reklamy, jaka powinna stanowić dla Ciebie priorytet w podejmowaniu dziaÅ‚aÅ„ promocyjnych.  Czym jest pozycjonowanie? To nic innego jak podnoszenie strony w  wynikach wyszukiwania. Na pewno nie raz korzystaÅ‚aÅ› z wyszukiwarki poszukujÄ…c produktu lub usÅ‚ugi.  Po klikniÄ™ciu komendy „szukaj”, otrzymaÅ‚aÅ› listÄ™ wyników, które za każdym razem dawaÅ‚y podobny rezyltat.  Na pierwszych miejscach plasowaÅ‚y siÄ™ firmy, które walczÄ…c o najwyższe miejsca uÅ‚atwiaÅ‚y sobie dotarcie do Ciebie.  BudujÄ…c wysokie pozycje swojej witryny odpowiadaÅ‚y na podstawowÄ… zasadÄ™ biznesu: „BÄ…dź widoczny wÅ›ród konkurencji, wyróżnij siÄ™, a zostaniesz dostrzeżony”.

Nowa pozycja czy szybki finał?

Niecierpliwisz siÄ™? Chcesz szybkich efektów? Zastanawiasz siÄ™ dlaczego klienci jeszcze nie napÅ‚ywajÄ…, choć pozycjonowanie rozpoczęłaÅ› już tydzieÅ„ temu. Calm down! Być może jako dziecko dostawaÅ‚aÅ› wszystko od razu, tym razem jednak bÄ™dziesz musiaÅ‚a wykazać siÄ™ cierpliwoÅ›ciÄ….  Pozycjonowanie to dÅ‚ugotrwaÅ‚y proces budowania pozycji witryny. JeÅ›li wybraÅ‚aÅ› branżę konkurencyjnÄ…,  na zadowalajÄ…ce efekty możesz poczekać nawet pół roku. Nie martw siÄ™! Istnieje jeszcze inne rozwiÄ…zanie. JeÅ›li zależy Ci na szybkich efektach  i dużej skutecznoÅ›ci  skorzystaj z Google Adwords, potocznie zwanego linkami sponsorowanymi.  Ta forma reklamy jest obecnie najchÄ™tniej wykorzystywana przez firmy, które dopiero raczkujÄ… na rynku interaktywnym.  OdnoÅ›nik do Twojej witryny bÄ™dzie dobrze widoczny w centralnym punkcie wyszukiwarki, zajmujÄ…c prawÄ… stronÄ™ wyników wyszukiwaÅ„. Czemu zawdziÄ™czajÄ… swojÄ… skuteczność? Lokalizacji! Znasz taki termin, dość  czÄ™sto wykorzystywany przez firmy badawcze na rynku, jak:  zÅ‚oty trójkÄ…t Google. Jego filozofia polega na umieszczaniu kluczowych elementów w centralnym punkcie witryny gdzie najczęściej skupiony jest wzrok użytkownika.  MyÅ›lÄ™, że ten argument powinien CiÄ™ przekonać o skutecznoÅ›ci tego narzÄ™dzia.  JeÅ›li nadal masz wÄ…tpliwoÅ›ci to zadam Ci pytanie. Kiedy najczęściej masz styczność z reklamÄ…? MyÅ›lÄ™, że odpowiedź bÄ™dzie prosta -  na przeglÄ…danych witrynach. Reklamy sÄ… tam zlokalizowane w tekÅ›cie lub bezpoÅ›rednio obok niego. To tzw. intertekst, który czÄ™sto zaskakuje czytelników witryny, kuszÄ…c do klikniÄ™cia pogrubionym podkreÅ›leniem. I daje doskonaÅ‚y rezultat. Z badaÅ„, jakie firmy przeprowadzajÄ… na swoich reklamodawcach wynika, że 70% kliknięć jest zamierzonym dziaÅ‚aniem użytkowników, podnoszÄ…c tym samym procent skutecznoÅ›ci tego narzÄ™dzia.  Nadal siÄ™ zastanawiasz? Zobacz co innego może pomóc Ci w promocji.

Baner, banerowi nie równy…

O tym noÅ›niku reklamy wspominam na koniec. Dlaczego? Bo sama na co dzieÅ„ go unikasz, próbujÄ…c uwolnić kursor od latajÄ…cego, kolorowego kwadratu lub po prostu zamykajÄ…c caÅ‚Ä… stronÄ™. Banery na stronach sÄ… najbardziej unikanÄ… formÄ… reklamy, ale… bywajÄ… skuteczne! W jaki sposób przedstawisz plakat promujÄ…cy TwojÄ… najnowszÄ… obniżkÄ™ ubranek dla maluchów? Mimo, że ten format reklamy powszechnie uznawany jest za nachalny, w wielu przypadkach potwierdza swojÄ… skuteczność. Spora część użytkowników to wzrokowcy, którzy poszukujÄ…c w poÅ›piechu informacji nie majÄ… czasu na czytanie teksów. BÅ‚Ä…dzÄ… wzrokiem po witrynie szukajÄ…c potrzebnej informacji.  W takich chwilach najlepszym rozwiÄ…zaniem okazujÄ… siÄ™ reklamy graficzne. PamiÄ™tasz jak wspominaÅ‚am o targetowaniu czyli poszukiwaniu grupy docelowej? Ta reklama idealnie wpasowuje siÄ™ w naszÄ…  koncepcjÄ™. Tworzysz obrazek graficzny, nakierowujesz go na witryny o tematyce zwiÄ…zanej z Twoim biznesem i pozyskujesz klientów.

Podążaj za rynkiem..

Nie myÅ›l za dużo, postÄ™puj zgodnie z filozofiÄ…, jaka w danej chwili wyznawana jest na rynku. To dobra rada jak również potwierdzone doÅ›wiadczenie wielu firm, które zaczynaÅ‚y swój biznes od zera, a osiÄ…gnęły sukces. SiedzÄ…c w domu z pociechÄ…,  w wolnej chwili poszukuj raportów,  analiz, które dostarczÄ… Ci nowych rozwiÄ…zaÅ„, wzbogacÄ… wiedzÄ™ na temat sytuacji rynkowej oraz  pomogÄ… zbudować nowÄ… strategiÄ™ rozwoju.

W ostatniej części cyklu poradnika mÅ‚odej matki stworzymy kodeks  podsumowujÄ…cy caÅ‚Ä… wiedzÄ™, o którÄ… wzbogaciÅ‚aÅ› siÄ™ przez ostatnie tygodnie.   


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku