Ty, dziecko i Twój dom czyli Twoja Firma – część IV
Odnajdź swojego fanatyka…
Kto? Gdzie? Z kim? Kiedy? To popularna niegdyś gra dla najmłodszych. Wymieniając się karteczkami każdy uczestnik gry musiał odpowiedzieć na jedno pytanie i przekazać ją dalej. W efekcie powstawała zabawna historia, która u wszystkich graczy wywoływała śmiech i gromkie brawa. Zabawa jednak okazała się czymś, co obecnie w biznesie jest wykorzystywane przez Marketerów. Żeby rozpocząć promocję własnego biznesu musisz dokładnie wiedzieć kto jest Twoją grupą docelową. Pomyśl kto jest odbiorcą Twojej usługi? Do kogo trafi ona najlepiej? W jaki sposób sformułować przekaz? Innymi słowy, po prostu odpowiedz sobie na te pytania z karteczki. Jeśli sprzedajesz ubranka dla dzieci, Twoją grupę docelową z pewnością stanowić będą rodzice. Idąc dalej tym tropem pomyśl, który rodzic najczęściej ubranka kupuje? Mama czy tata? Kończąc etap budowania strategii ustal grupę wiekową i miejsce gdzie Twoi potencjalni klienci mogą przebywać. Przyda Ci się to w tworzeniu hasła reklamowego, które zaczepi Twojego klienta i przekona go do zakupu produktu.
Sieć to wielka otchłań, jednak zakończona dnem
Internet jako jedno z najwiÄ™kszych medium budzi postrach wÅ›ród tych, którzy dopiero zaczynajÄ… z nim przygodÄ™. Jak wynika to z wizji stworzenia Å›wiata: „Na poczÄ…tku byÅ‚ Chaos, z którego wyÅ‚onili siÄ™ bogowie, dajÄ…c tym samym poczÄ…tek nowemu Å›wiatu”. SytuacjÄ™ tÄ… można odnieść do wizji Internetu. Na poczÄ…tku byÅ‚ chaos. Masa witryn, z których każda dążyÅ‚a do pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwaÅ„. Na podstawie tych dziaÅ‚aÅ„ powstaÅ‚ dziaÅ‚ zwany pozycjonowaniem, który w dobie ewolucji staÅ‚ siÄ™ podstawowym narzÄ™dziem reklamy witryny w sieci. Tym tropem dotarliÅ›my do pierwszej formy reklamy, jaka powinna stanowić dla Ciebie priorytet w podejmowaniu dziaÅ‚aÅ„ promocyjnych. Czym jest pozycjonowanie? To nic innego jak podnoszenie strony w wynikach wyszukiwania. Na pewno nie raz korzystaÅ‚aÅ› z wyszukiwarki poszukujÄ…c produktu lub usÅ‚ugi. Po klikniÄ™ciu komendy „szukaj”, otrzymaÅ‚aÅ› listÄ™ wyników, które za każdym razem dawaÅ‚y podobny rezyltat. Na pierwszych miejscach plasowaÅ‚y siÄ™ firmy, które walczÄ…c o najwyższe miejsca uÅ‚atwiaÅ‚y sobie dotarcie do Ciebie. BudujÄ…c wysokie pozycje swojej witryny odpowiadaÅ‚y na podstawowÄ… zasadÄ™ biznesu: „BÄ…dź widoczny wÅ›ród konkurencji, wyróżnij siÄ™, a zostaniesz dostrzeżony”.
Nowa pozycja czy szybki finał?
Niecierpliwisz się? Chcesz szybkich efektów? Zastanawiasz się dlaczego klienci jeszcze nie napływają, choć pozycjonowanie rozpoczęłaś już tydzień temu. Calm down! Być może jako dziecko dostawałaś wszystko od razu, tym razem jednak będziesz musiała wykazać się cierpliwością. Pozycjonowanie to długotrwały proces budowania pozycji witryny. Jeśli wybrałaś branżę konkurencyjną, na zadowalające efekty możesz poczekać nawet pół roku. Nie martw się! Istnieje jeszcze inne rozwiązanie. Jeśli zależy Ci na szybkich efektach i dużej skuteczności skorzystaj z Google Adwords, potocznie zwanego linkami sponsorowanymi. Ta forma reklamy jest obecnie najchętniej wykorzystywana przez firmy, które dopiero raczkują na rynku interaktywnym. Odnośnik do Twojej witryny będzie dobrze widoczny w centralnym punkcie wyszukiwarki, zajmując prawą stronę wyników wyszukiwań. Czemu zawdzięczają swoją skuteczność? Lokalizacji! Znasz taki termin, dość często wykorzystywany przez firmy badawcze na rynku, jak: złoty trójkąt Google. Jego filozofia polega na umieszczaniu kluczowych elementów w centralnym punkcie witryny gdzie najczęściej skupiony jest wzrok użytkownika. Myślę, że ten argument powinien Cię przekonać o skuteczności tego narzędzia. Jeśli nadal masz wątpliwości to zadam Ci pytanie. Kiedy najczęściej masz styczność z reklamą? Myślę, że odpowiedź będzie prosta - na przeglądanych witrynach. Reklamy są tam zlokalizowane w tekście lub bezpośrednio obok niego. To tzw. intertekst, który często zaskakuje czytelników witryny, kusząc do kliknięcia pogrubionym podkreśleniem. I daje doskonały rezultat. Z badań, jakie firmy przeprowadzają na swoich reklamodawcach wynika, że 70% kliknięć jest zamierzonym działaniem użytkowników, podnosząc tym samym procent skuteczności tego narzędzia. Nadal się zastanawiasz? Zobacz co innego może pomóc Ci w promocji.
Baner, banerowi nie równy…
O tym noÅ›niku reklamy wspominam na koniec. Dlaczego? Bo sama na co dzieÅ„ go unikasz, próbujÄ…c uwolnić kursor od latajÄ…cego, kolorowego kwadratu lub po prostu zamykajÄ…c caÅ‚Ä… stronÄ™. Banery na stronach sÄ… najbardziej unikanÄ… formÄ… reklamy, ale… bywajÄ… skuteczne! W jaki sposób przedstawisz plakat promujÄ…cy TwojÄ… najnowszÄ… obniżkÄ™ ubranek dla maluchów? Mimo, że ten format reklamy powszechnie uznawany jest za nachalny, w wielu przypadkach potwierdza swojÄ… skuteczność. Spora część użytkowników to wzrokowcy, którzy poszukujÄ…c w poÅ›piechu informacji nie majÄ… czasu na czytanie teksów. BÅ‚Ä…dzÄ… wzrokiem po witrynie szukajÄ…c potrzebnej informacji. W takich chwilach najlepszym rozwiÄ…zaniem okazujÄ… siÄ™ reklamy graficzne. PamiÄ™tasz jak wspominaÅ‚am o targetowaniu czyli poszukiwaniu grupy docelowej? Ta reklama idealnie wpasowuje siÄ™ w naszÄ… koncepcjÄ™. Tworzysz obrazek graficzny, nakierowujesz go na witryny o tematyce zwiÄ…zanej z Twoim biznesem i pozyskujesz klientów.
Podążaj za rynkiem..
Nie myśl za dużo, postępuj zgodnie z filozofią, jaka w danej chwili wyznawana jest na rynku. To dobra rada jak również potwierdzone doświadczenie wielu firm, które zaczynały swój biznes od zera, a osiągnęły sukces. Siedząc w domu z pociechą, w wolnej chwili poszukuj raportów, analiz, które dostarczą Ci nowych rozwiązań, wzbogacą wiedzę na temat sytuacji rynkowej oraz pomogą zbudować nową strategię rozwoju.
W ostatniej części cyklu poradnika młodej matki stworzymy kodeks podsumowujący całą wiedzę, o którą wzbogaciłaś się przez ostatnie tygodnie.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Co powinnaś wiedzieć o ochronie przeciwsłonecznej? 3 fakty na temat SPF
Czego potrzebuje skóra wiosnÄ… i latem? Zdecydowanie nawilżenia i regeneracji, ale także bardzo skutecznej ochrony przeciwsÅ‚onecznej. Kosmetolodzy wsk
Jakie gadżety reklamowe na targi?
Targi handlowe stanowią istotną platformę dla firm, aby promować swoje produkty i usługi, nawiązywać kontakty biznesowe oraz budować swoją markę. Jedn
Glinka kosmetyczna - dlaczego warto wykorzystywać ten składnik?
Glinki kosmetyczne, stosowane już w starożytnoÅ›ci, zapewniaÅ‚y piÄ™knÄ… skórÄ™ i gÅ‚adkie ciaÅ‚o zarówno kobietom, jak i mężczyznom. W skÅ‚adzie znajdujÄ
Produkty Danio – rozkoszna kremowość w kubeczku, saszetce lub butelce
Coraz wiÄ™cej osób zwraca uwagÄ™ nie tylko na smak, ale również na jakość i wartość odżywczÄ… produktów spożywczych. Producenci żyw
Medycyna estetyczna - poznaj kilka przykładowych zabiegów
Dla niektórych osób wyglÄ…d zewnÄ™trzny odgrywa znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w życiu spoÅ‚ecznym oraz zawodowym. Dążenie do ideaÅ‚u piÄ™kna skÅ‚ania wiele