„Blues w filharmonii” to kolejny przejaw muzycznych poszukiwaÅ„ SÅ‚awka Wierzcholskiego a zarazem jego najbardziej eklektyczna (w dobrym tego sÅ‚owa znaczeniu) pÅ‚yta.

Obok muzyków Nocnej Zmiany Bluesa, w aranżacjach swoich 15 nowych utworów, SÅ‚awek wykorzystaÅ‚ potencjaÅ‚ muzyków z bydgoskiej orkiestry symfonicznej. Aranżacje orkiestrowe autorstwa Bogdana Ciesielskiego sprawiajÄ…, że caÅ‚ość przypomina brzmienie polskich orkiestr radiowych z lat 50-tych, zwÅ‚aszcza, że pÅ‚yta zawiera utwory w konwencji latynoskiej, swingowej, jazzujÄ…cej, rockabilly i oczywiÅ›cie bluesa. WÅ‚aÅ›nie z uwagi na odmienność brzmienia „Bluesa w filharmonii” od tego, do którego przyzwyczaiÅ‚a nas Nocna Zmiana Bluesa, pÅ‚ytÄ™ firmujÄ™ tylko SÅ‚awek.   

Emocjonalność bluesa i profesjonalna powÅ›ciÄ…gliwość symfoników: czy można pogodzić te kraÅ„cowo różne konwencje? SÅ‚awek robi to znakomicie! Sypie perÅ‚ami harmonijkowej wirtuozerii bÄ…dź skÅ‚ania do refleksji, Å›piewajÄ…c  swym charakterystycznym gÅ‚osem  ze wsparciem nieco nostalgicznie brzmiÄ…cej orkiestry. DodatkowÄ… atrakcjÄ… CD sÄ… goÅ›cie ze Å›cisÅ‚ej czołówki europejskich mistrzów harmonijki: Steve Baker i Zygmunt Zgraja! A także przyjaciele SÅ‚awka: Jacek Spruch grajÄ…cy technikÄ… fingerpicking na gitarze czy mÅ‚ody student Akademii Muzycznej we WrocÅ‚awiu, grajÄ…cy na gitarze klasycznej Jan Gregrowicz. Nieco nostalgiczny charakter CD podkreÅ›la udziaÅ‚ dwóch wokalistek: Anny Heron i Hanny Woźniak.

Przynajmniej kilka utworów z CD „Blues w filharmonii” to potencjalne przeboje. Ale wszystkie  utwory  stanowiÄ… zwartÄ…, artystycznie atrakcyjnÄ… propozycjÄ™ dla nieco bardziej wymagajÄ…cych sÅ‚uchaczy!



Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku