Już go mamy. Pachnie świeżym tuszem, prosto po opuszczeniu naszej głowy. Oto on - dziecko naszych rozmyślań, spacerów po okolicy oraz butelki wina - pomysł na własny e-biznes. Nasz noworodek musi mieć imię, trzeba go ubrać i znaleźć mu bezpieczną przestrzeń. Do dzieła.
Po narodzinach

Musimy mieć dobre imiÄ™. Jego jakość najlepiej zweryfikuje rynek, na którym postanowiÅ‚aÅ› rozpocząć dziaÅ‚alność. Zanim to jednak nastÄ…pi, upewnij siÄ™ i sprawdź sama w jakim stopniu miano dla Twojej firmy koresponduje z ofertÄ…, którÄ… posiadasz. Czy jeÅ›li bÄ™dziesz oferować sprzedaż pomidorów, dobrÄ… nazwÄ… bÄ™dzie „czerwona krÄ…gÅ‚ość”? Istnieje ryzyko, że naszÄ… stronÄ™ mogÄ… odwiedzić  panowie nie koniecznie spragnieni warzyw. Może bardziej odpowiednia bÄ™dzie „pyszny pomidorek”? Która nazwa lepiej zaprowadzi klienta do nas?  Gdy bÄ™dziesz miaÅ‚a już wstÄ™pnie sprawdzony pomysÅ‚, musisz sprawdzić dostÄ™pność domen internetowych dla niego. W e-biznesie nazwa domeny internetowej jest równie ważna jak nazwa naszej firmy.

O czym warto pamiętać

Osoby zajmujÄ…ce siÄ™ tematykÄ… domen internetowych, sÄ… zgodni, że w sieci wiÄ™cej tych gorszych, niż lepszych. PrzeszukujÄ…c sieć można znaleźć wskazówki jak unikać najczÄ™stszych bÅ‚Ä™dów popeÅ‚nianych przy doborze domeny, pod którÄ… bÄ™dzie funkcjonować nasza firma. Najważniejsze to, aby nazwa byÅ‚a krótka, Å‚atwa do zapamiÄ™tania i powtórzenia. Unikajmy akronimów, myÅ›lników, liczby mnogiej. I ostatnie najbardziej oczywiste i najtrudniejsze zarazem – niech nazwa bÄ™dzie unikalna.  

Wachlarz możliwości

Najbardziej popularne domeny to nazwy zakoÅ„czone .pl. Możemy też skorzystać z domeny .com.pl czy .net.pl. „Domeny sugerujÄ… charakter naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci” – twierdzi Katarzyna Gruszecka z 2BE.PL – Grupa Adweb. PrzykÅ‚ad? JeÅ›li bÄ™dziesz prowadzić sklep internetowy możesz zainwestować w domenÄ™ .sklep.pl.  JeÅ›li postanowisz dziaÅ‚ać w swoim regionie, możesz zarejestrować domenÄ™ regionalnÄ… np. beskidy.pl czy warszawa.pl. Planujesz ekspansjÄ™ na rynki europejskie? Od razu zarejestruj domenÄ™.eu. W branży turystycznej? Lepszej oferty niż domena.travel. nie znajdziesz.

Rejestracja domeny

Gdy nareszcie rzeźbiarski proces zwiÄ…zany z mianem dla naszej dziaÅ‚alnoÅ›ci zakoÅ„czy siÄ™, kolejnym, równie ważnym, bÄ™dzie wybranie wÅ‚aÅ›ciwego operatora, który zarejestruje naszÄ… nazwÄ™. „Jest wiele ofert kuszÄ…cych nas rejestracjÄ… domeny za kilka groszy, a nawet za darmo, jednak w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków ceny przedÅ‚użeÅ„ na kolejne lata prezentujÄ… siÄ™ już mniej zachÄ™cajÄ…co. Osoby, które myÅ›lÄ… poważnie o prowadzeniu dziaÅ‚alnoÅ›ci biznesowej powinny zwrócić na ten fakt szczególnÄ… uwagÄ™” –przekonuje Katarzyna  Gruszecka z 2BE.PL. Istotnie, warto poÅ›wiÄ™cić nieco czasu i przejrzeć oferty rejestratorów. JeÅ›li strona operatora wyglÄ…da jak ulotka dawana do rÄ™ki w supermarkecie, lepiej nie marnować czasu i szukać dalej. „Dobra oferta to nie tylko ekspresowa rejestracja domeny, ale też czytelne rozliczenia, staÅ‚e wsparcie techniczne oraz efektywna współpraca” – przekonuje Katarzyna Gruszecka.

Bezpieczna przestrzeń

WybraliÅ›my już rejestratora i wykupiliÅ›my domenÄ™. NastÄ™pny krok to wybranie dostawcy hostingowego, który udostÄ™pni nam kawaÅ‚ek swojego serwera, na którym umieÅ›cimy pliki strony, skrzynki mailowe, bazy danych itd.  Jak wybrać dobrego providera? Firma, którÄ… wybierzemy musi wykazać siÄ™ niezbÄ™dnym cechami, które zapewniÄ… stabilność i bezpieczeÅ„stwo naszej stronie www, a w razie kÅ‚opotów – bÅ‚yskawicznÄ… pomoc. W takich warunkach każda dziaÅ‚alność zyska najlepsze warunki do stabilnego rozwoju. „Nic nie stoi na przeszkodzie, aby poÅ‚Ä…czyć usÅ‚ugÄ™ rejestracji domeny i hostingu i zaufać jednemu operatorowi” – przekonuje Katarzyna Gruszecka. Takie rozwiÄ…zanie oszczÄ™dzi Ci wszelkich papierowych zamieszek. Ponadto uÅ‚atwi Ci kontrolÄ™ nad firmÄ…, oszczÄ™dzajÄ…c przy tym czas. Przyjrzyj siÄ™ także operatorom, – jakie sÄ… o nich opinie na forach, gdzie umieszczone sÄ… serwery, czy usÅ‚ugodawca wystawia faktury? Czy zapewnia nam pomoc i wsparcie? W przeciwny razie, niekompetentny usÅ‚ugodawca może generować problemy, np. co jakiÅ› czas nasza strona bÄ™dzie niedostÄ™pna dla klientów. W takim wypadku klient nie bÄ™dzie czekaÅ‚, a parÄ™ kliknięć zaprowadzi go już do naszej konkurencji.

W kolejnej części cyklu dowiemy się jak stworzyć swoją stronę internetową, oraz skutecznie promować nasze usługi.





Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:

zabiegi kosmetyczne

Wersja do druku