Blisko sto pięćdziesiÄ…t lat wÅ‚oskiej tradycji. Pasja twórców i smak powstaÅ‚y dziÄ™ki poÅ‚Ä…czeniu ponad czterdziestu skÅ‚adników. To może być tylko MARTINI®. I choć czas pÅ‚ynie, a Å›wiat siÄ™ zmienia, zaklÄ™ty w trunku kanon wÅ‚oskiego stylu jest ciÄ…gle niezrównany. Poznaj tajemnicÄ™ najsÅ‚ynniejszego alkoholu Å›wiata.

WÅ‚oska tradycja

Starożytny Rzym. Całonocne uczty, a na nich wino przyprawiane zestawem ziół i aromatycznych dodatków. Przez następne stulecia gronowy napój, połączony z korzenno-ziołowym ekstraktem, będzie uważany za cenne lekarstwo. Pierwszy Wermut powstaje w XVIII w. za sprawą włoskiego przedsiębiorcy Antonio Benedetto Castello. Nowy produkt, który swoją nazwę bierze od niemieckiego wyrazu określającego piołun - zioło o gorzkawym smaku, szybko zyskuje na popularności.

Rok 1863, Piemont, Włochy. W okolicach Turynu z linii produkcyjnej schodzi pierwsza butelka słynnego później na całym świecie trunku - MARTINI. Legendarny produkt wyprodukowany został przez czterech piemonckich kupców Clemente Michel, Carlo Re, Carlo Agnelli i Eligio Baudino. Pierwszego lipca 1847 w Turynie, we Włoszech założyli oni Krajową Destylarnię Spirytusu oraz skład alkoholi, dając początek światowej karierze firmy Martini & Rossi i Martini.

Pierwsze nagrody. Martini szybko zdobywa miÄ™dzynarodowÄ… popularność, wygrywajÄ…c wiele znaczÄ…cych konkursów. Już w roku 1865 otrzymuje Grand Prix na wystawie w Dublinie, a do 1912 ma na koncie ponad czterdzieÅ›ci zÅ‚otych medali w konkursach na caÅ‚ym Å›wiecie. Królewski trunek. Martini & Rossi  zostaje oficjalnym dostawcÄ… alkoholu do wielu paÅ‚aców królewskich w Europie, a wkrótce także dworu cesarskiego w Japonii. Prestiż trunku roÅ›nie bardzo szybko.

Dwóch profesjonalistów. Jedna pasja

Za sukcesem MARTINI stoją dwa nazwiska: Alessandro Martini i Luigi Rossi. To oni w drugiej połowie dziewiętnastego stulecia postanawiają stworzyć napój wyjątkowy. Trunek, który umiejętnie łączyłby najlepsze cechy znanych dotychczas wermutów z charakterystycznym dla włoskich produktów stylem i smakiem. Pierwsze MARTINI powstaje dzięki ich wytrwałości i pasji tworzenia. Objęta tajemnicą receptura, przekazywana z pokolenia na pokolenie i niezmienna od lat, stanowi podstawę sukcesu do dziś. Jej sekret tkwi w kompozycji składników. Produkcja MARTINI to niezwykły i złożony proces, oparty na wykorzystaniu naturalnych, dokładnie wyselekcjonowanych składników roślinnych i łączeniu ich z lekkim, delikatnym winem.

Tajemnica smaku


Ogrody natury z całego świata dostarczają ponad czterdziestu gatunków roślin - aromatycznych ziół, wonnych kwiatów, świeżych owoców, rzadkich korzeni i urzekających przypraw. To one leżą w sercu MARTINI i stanowią o jego charakterze.

ZioÅ‚a - stanowiÄ… podstawÄ™ inspiracji dla smaku i aromatu MARTINI. Znajdziemy wÅ›ród nich dyptam, od dawna ceniony za swoje lecznicze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci oraz zdolność… pobudzania miÅ‚oÅ›ci. RoÅ›lina ta dostarcza lekkiej, zioÅ‚owej nuty, którÄ… wzbogaca zapach uprawianej w Piemoncie bylicy.
Kwiaty - są ręcznie zbierane i starannie suszone, by nie utraciły swych właściwości. Do najbardziej wyczuwalnych należą czerwona róża i fiołek wonny. Ta pierwsza, używana od wieków do przygotowywania aromatycznych kąpieli i produkowania win, dodaje smaku i intrygującego aromatu, zaś fiołek uzupełnia kompozycję swoją słodkością.
Owoce - właśnie nim MARTINI zawdzięcza swoją świeżość. Gwarantują ją między innymi sprowadzana z Hiszpanii słodka cytryna i soczyste maliny.
Korzenie - twórcy MARTINI odkryli, że najrzadszych skarbów natury szukać trzeba głęboko pod ziemią. Tam właśnie znajduje się korzeń kosaćca, z którego wytwarzany jest lekki, kwiatowo-drzewny olejek eteryczny, oraz korzeń goryczki, rosnącej we francuskim Masywie Centralnym.
Przyprawy – pochodzÄ…cy ze Sri Lanki cynamon i goździki z Madagaskaru. Obie przyprawy charakteryzuje nie tylko orient pochodzenia, ale przede wszystkim jakość, mocny zapach i wyraźny aromat.





Szaleństwo XX i XXI wieku

Åšwiat gwizd. XX wiek, festiwal filmowy w Cannes. MARTINI uÅ›wietnia to i wiele innych prestiżowych spotkaÅ„ na wszystkich kontynentach. Jest obecne na pokazach mody i premierach filmowych. PijÄ… je gwiazdy, sportowcy i politycy. Spółka Martini & Rossi, producent MARTINI, sÅ‚ynie jako organizator koncertów, dziÄ™ki którym popularność zyskuje późniejsza gwiazda opery -  Maria Callas.

Nowatorska idea. Lata pięćdziesiÄ…te to MARTINI Terrazza – ekskluzywne miejsca spotkaÅ„ znanych osób w towarzystwie MARTINI. Salony te zlokalizowane sÄ… w najbardziej eleganckich miastach Å›wiata – Paryżu, Mediolanie, Londynie, czy Sao Paolo.
Racing. W latach 60. MARTINI wita Å›wiat sportu, rozpoczynajÄ…c tradycjÄ™ Martini Racing. BÅ‚Ä™kit, granat i czerwieÅ„ w postaci pasów staÅ‚y siÄ™ emblematem Å‚odzi motorowych i najszybszych  samochodów - Ferrari, Alfa Romeo, Lotus, Porsche, czy Ford.
Sukces. W drugiej połowie XX wieku MARTINI jest już marką rozpoznawalną na całym świecie. Gdziekolwiek się pojawi, przynosi ze sobą smak, elegancję i radość życia.




Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku