Wielkimi krokami zbliża siÄ™ Narodowy DzieÅ„ Å»ycia, czyli 24 marca. W tym roku organizatorzy podkreÅ›lajÄ… rolÄ™ rodziny w życiu spoÅ‚ecznym i gospodarczym Polski, czego wyrazem jest hasÅ‚o tegorocznych obchodów: „Stawiam na rodzinÄ™!”

Akcje wsparli dziennikarze Paulina i Maciej Kurzajewscy, którzy zostali ambasadorami tegorocznego Narodowego Dnia Å»ycia. Jak powiedziaÅ‚a Paulina Kurzajewska: .  Wspólnie caÅ‚Ä… rodzinÄ…, wÅ‚Ä…czajÄ…c dziadków i dzieci, zdecydowaliÅ›my bez wahania, że zaangażujemy siÄ™ w tÄ™ inicjatywÄ™. Rodzina to dla nas sprawa priorytetowa, bezcenny skarb.

Narodowy DzieÅ„ Å»ycia wsparli także artyÅ›ci. MichaÅ‚ Lorenc, jeden z najwybitniejszych współczesnych kompozytorów muzyki filmowej i teatralnej, napisaÅ‚ muzykÄ™ do spotu telewizyjnego promujÄ…cego Narodowy DzieÅ„ Å»ycia, w którym wystÄ™pujÄ… Kurzajewscy. Dla niego rodzina to „przede wszystkim obowiÄ…zek i odpowiedzialność, a współczesny Å›wiat mówi, że najważniejsza jest wygoda i bez odpowiedzialnoÅ›ci żyje siÄ™ lepiej”.

W Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda LutosÅ‚awskiego z okazji Narodowego Dnia Å»ycia wystÄ…piÅ‚a Natalia Niemen wraz z zespoÅ‚em New Life Music. Jak mówi: „Zabrzmi to jak banaÅ‚, niemniej prawdÄ… jest, że po Panu Bogu rodzina jest dla mnie najważniejsza. Potem plasujÄ… siÄ™ sprawy zawodowe, sprawy samorealizacji itp. Uważam, że bez rodziny nie da siÄ™ żyć.”Jak ważna jest rodzina dla Polaków można byÅ‚o dowiedzieć siÄ™ na konferencji prasowej zorganizowanej w ramach obchodów NDÅ», na której obecni byli m.in. Aleksander ZioÅ‚o z Warsztatów Analiz Socjologicznych, Ireneusz JabÅ‚oÅ„ski z Centrum im. Adama Smitha i PaweÅ‚ Gierech z Centrum MyÅ›li Jana PawÅ‚a II.

Z przedstawionych przez nich danych socjologicznych wynika, że 92 proc. Polaków uważa, że do prawdziwego szczęścia człowiek potrzebuje rodziny, a 78 proc. deklaruje, że szczęście rodzinne jest najważniejszą przesłanką, jaką się w życiu kierują. Co więcej firmy rodzinne odgrywają olbrzymią rolę w polskiej gospodarce. Szacuje się, że przedsiębiorstwa rodzinne stanowią ok. 60 proc. wszystkich firm w UE, a w Polsce nawet 80 proc. z 1,8 mln firm działających w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor ten, wraz z gospodarstwami rolnymi, które w prawie 100 proc. są firmami rodzinnymi, wytwarza ponad połowę PKB i tworzy ponad 60 proc. miejsc pracy.

Jeden z organizatorów - Jacek Sapa podkreśla, że podobnie jak w latach ubiegłych kampania związana z dniem życia ma jedynie pozytywny wydźwięk, a jej celem będzie afirmacja wartości rodzinnych, promocja dobrych wzorców i budowanie pozytywnego klimatu wokół rodziny. Przypadający 24 marca Narodowy Dzień Życia został ustanowiony uchwałą Sejmu w sierpniu 2004 r. W zeszłym roku obchodzony był pod hasłem "Jestem mamą. To moja kariera". Mottem dnia życia w 2007 r. było "Razem na zawsze", a tematem przewodnim - małżeństwo. W 2006 r. w ramach obchodów promowano ojcostwo, posługując się hasłem "Być ojcem - rola życia". W 2005 r. dzień ten poświęcony był rodzinom wielodzietnym; obchodzono go pod hasłem "Dom pełen skarbów".