Twoje działania wpływają na klimat!
W ramach kampanii "Twoje działania wpływają na klimat" w pięciu wybranych centrach handlowych, w różnych miastach Polski, zaprezentowana zostanie symulująca mieszkanie, ogólnodostępna instalacja edukacyjna, dzięki której dowiedzieć się będzie można, jak poprzez zmianę codziennych nawyków i przyzwyczajeń oszczędzać energię i redukować emisję dwutlenku węgla. Odwiedzający stoisko uzyskają informacje m.in. o tym, ile energii traci się zostawiając urządzenia domowe, takie jak telewizor, czy komputer w funkcji stand by (gotowości do użycia), a najmłodsi będą mieli okazję skorzystać ze stoisk komputerowych z grami edukacyjnymi oraz wziąć udział w konkursach plastycznych.
Na najlepszych małych grafików czekają cenne nagrody. Zwiedzający będą mieli także szansę spotkać się i porozmawiać z ambasadorem kampanii - Przemysławem Saletą. Instalację edukacyjną odwiedzić jeszcze można 17 listopada w Centrum Handlowym M1 w Poznaniu, 22 listopada w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, 7 grudnia w Tesco w Lublinie oraz 12 grudnia w Galerii Kazimierz w Krakowie. Honorowy patronat nad kampanią objął Minister Środowiska Maciej Nowicki, a jej ambasadorem został Przemysław Saleta. Elementem kampanii informacyjnej są także billboardy i citylighty w pięciu polskich miastach. Akcja potrwa do 12 grudnia 2008r.
Jak pokazują najnowsze badania opinii publicznej, przeprowadzone przez TNS OBOP, na zlecenie Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie, zdecydowana większość Polaków (92%) uważa, że zmiany klimatyczne stanowią zagrożenie, któremu należy aktywnie przeciwdziałać oraz, że drobne czynności podejmowane w codziennym życiu mogą mieć realny wpływ na zmniejszenie emisji szkodliwych gazów. Jednocześnie blisko 40% badanych deklaruje, że brakuje im informacji o działaniach, jakie mogliby podjąć w codziennym życiu w celu aktywnego włączenia się do walki ze zmianami klimatycznymi.
Jeśli dodać do tej grupy osoby, które na pytanie postawione przez ankieterów udzieliły odpowiedzi "trudno powiedzieć", okaże się, że niemal połowie Polaków (w sumie 44%) brak zdecydowanego przekonania, że posiadają wiedzę wystarczającą, by aktywnie przeciwdziałać zmianom klimatycznym. W związku z tym, Komisja Europejska podjęła decyzję o rozpoczęciu kampanii informacyjnej "Twoje działania wpływają na klimat", której celem jest pokazanie w łatwy i przystępny sposób, jak dokonując nawet niewielkich zmian w naszym codziennym trybie życia, możemy przyczynić się do spowolnienia zmian klimatycznych. Elementem kampanii są także billboardy i citylighty w pięciu polskich miastach.
Pierwsze negatywne skutki zmian klimatycznych i globalnego ocieplenia takie, jak podniesienie poziomu mórz i oceanów, topnienie lodowców, obrywanie siÄ™ czap i gór lodowych, czy też gwaÅ‚towne nasilenie tropikalnych huraganów możemy obserwować już dziÅ›. Raport przygotowany przez dziaÅ‚ajÄ…cy w ramach ONZ MiÄ™dzyrzÄ…dowy Zespół do spraw Zmian Klimatu (Intergovernmental Panel on Climate Change, IPCC) wskazuje jednoznacznie, że bezpoÅ›redni wpÅ‚yw na te negatywne zmiany Å›rodowiska ma wzrost emisji gazów cieplarnianych zwiÄ…zany z codziennymi ludzkimi aktywnoÅ›ciami. Obserwacje specjalistów z IPCC sÄ… alarmujÄ…ce – ostatnie jedenaÅ›cie lat byÅ‚o najcieplejszymi latami od 1850r., a utrzymanie obecnego tempa ocieplania klimatu może doprowadzić w tym stuleciu do skoku temperaturowego rzÄ™du 4 stopni Celsjusza i w konsekwencji podniesienia poziomu mórz o od 28 do 43cm. W obliczu tych prognoz nikt nie powinien pozostawać obojÄ™tny i dlatego Komisja Europejska apeluje do nas, abyÅ›my pamiÄ™tali, że również nasze dziaÅ‚ania majÄ… wpÅ‚yw na globalne ocieplenie, a "Troska o klimat zaczyna siÄ™ w domu".
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Co powinnaś wiedzieć o ochronie przeciwsłonecznej? 3 fakty na temat SPF
Czego potrzebuje skóra wiosnÄ… i latem? Zdecydowanie nawilżenia i regeneracji, ale także bardzo skutecznej ochrony przeciwsÅ‚onecznej. Kosmetolodzy wsk
Jakie gadżety reklamowe na targi?
Targi handlowe stanowią istotną platformę dla firm, aby promować swoje produkty i usługi, nawiązywać kontakty biznesowe oraz budować swoją markę. Jedn
Glinka kosmetyczna - dlaczego warto wykorzystywać ten składnik?
Glinki kosmetyczne, stosowane już w starożytnoÅ›ci, zapewniaÅ‚y piÄ™knÄ… skórÄ™ i gÅ‚adkie ciaÅ‚o zarówno kobietom, jak i mężczyznom. W skÅ‚adzie znajdujÄ
Produkty Danio – rozkoszna kremowość w kubeczku, saszetce lub butelce
Coraz wiÄ™cej osób zwraca uwagÄ™ nie tylko na smak, ale również na jakość i wartość odżywczÄ… produktów spożywczych. Producenci żyw
Medycyna estetyczna - poznaj kilka przykładowych zabiegów
Dla niektórych osób wyglÄ…d zewnÄ™trzny odgrywa znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w życiu spoÅ‚ecznym oraz zawodowym. Dążenie do ideaÅ‚u piÄ™kna skÅ‚ania wiele