8 września 2008 roku w Londynie odbył się Finał międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów Bombay Sapphire Designer Glass Competition. Reprezentanci 21 krajów, wśród nich Łukasz Pióro z Polski, walczyli o nagrodę Bombay Sapphire Global Design Prize i 10 tysięcy funtów. Zwycięzcą został Amorn Thongsaard, młody projektant z Tajlandii.

Już od sześciu lat projektanci z całego świata na początku września zmierzają do Londynu. Powód? London Design Festiwal - jedno z najważniejszych designerskich wydarzeń na świecie. Londyński Festiwal Wzornictwa słynie z niezwykłej atmosfery – projektanci, handlowcy, dekoratorzy oraz amatorzy wzornictwa mogą w jednym miejscu poznać najnowsze trendy w sztuce zdobienia i wyposażenia wnętrz. W ciągu dwóch tygodni odbywa się tu ponad 150 wystaw, spotkań oraz imprez. Cały Londyn żyje designem, a sztuka użytkowa wkrada się w życie, często zaskoczonych tym, ludzi. Twórcza atmosfera London Design Festiwal w pełni oddaje wartości marki Bombay Sapphire i dlatego tegoroczny Finał Bombay Sapphire Designer Glass Competition odbył się w ramach Londyńskiego Festiwalu Wzornictwa.


Finał Bombay Sapphire Designer Glass Competition 
W ciągu ostatniego roku, tysiąc młodych artystów, z ponad dwudziestu krajów świata, stworzyło własne, innowacyjne kieliszki koktajlowe, inspirowane stylem ginu Bombay Sapphire. Twórcy najlepszych prac spotkali się w Wielkiej Brytanii podczas London Design Festival. Rozdanie nagród Bombay Sapphire Global Design Prize odbyło się 18 września 2008 roku. Pierwszą nagrodę i 10 tysięcy funtów otrzymał Amorn Thongsaard z Tajlandii, twórca kieliszka "Ramify". Drugie miejsce zajęła Camille Ulrich z Francji, trzecie Jacobo Munoz ze Szwajcarii. Młody szwajcarski projektant, dzięki tysiącom głosów Internautów, otrzymał także globalną Nagrodę Publiczności. Finaliści otrzymali nagrody z rąk znanego francuskiego designera Arika Levy. "Jest to piękny i delikatny kieliszek" – powiedział Arik Levy, zachwycony projektem Amorna. „Kojarzy się z elegancją wieczornego przyjęcia koktajlowego”. Na międzynarodowym Finale Polskę reprezentował Łukasz Pióro, twórca projektu "Threesome". "Udział w konkursie był dla mnie niezwykle cennym doświadczeniem, a uczestnictwo w London Design Festiwal, umożliwiło mi poznanie wielu wartościowych projektantów. Myślę, że za rok spróbuję ponownie" – opowiada Łukasz. W tegorocznym Finale w konkursie zmierzyli się reprezentanci Austrii, Belgii, Brazylii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Japonii, Kanady, Korei, Niemiec, Polski, Portugalii, Szwecji, Szwajcarii, Tajwanu, Tajlandii, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz Stanów Zjednoczonych.

Bombay Sapphire Experience
Wizyta w Londynie była dla młodych projektantów doskonałą okazją do odwiedzenia Instytutu marki Bombay Sapphire - Bombay Sapphire Experience. Instytut pozwala wszystkimi zmysłami odczuć, czym jest marka Bombay Sapphire, zainspirować się niezwykłymi projektami sztuki użytkowej oraz zobaczyć najciekawsze kieliszki, pochodzące z poprzednich edycji konkursu. "Jesteśmy dumni z tego miejsca" – opowiada Katarzyna Cąkała, Brand Manager marek Premium z portfolio Bacardi-Martini Polska. "Można powiedzieć, że jest to świat Bombay Sapphire w pigułce".

Marka Bombay Sapphire od 1990 r. inspiruje organizatorów międzynarodowego konkursu dla młodych projektantów Bombay Sapphire Designer Glass Competition. Uczestniczą w nim młodzi artyści z całego świata. Laureatami międzynarodowych edycji są znani projektanci: Tom Dixon, Marcel Wanders, Karim Rashid, Jonathan Adler, Eva Zeisel oraz Dakota Jackson.

Dossier

Bombay Sapphire to najwyższej jakości gin, którego butelka charakteryzuje się wyjątkową szafirową barwą. Jest produkowany w oparciu o oryginalna recepturę z 1761 roku. Unikalna kompozycja spirytusu zbożowego i dziesięciu starannie wyselekcjonowanych ziół i korzeni, tworzy niepowtarzalny smak i aromat tego trunku. Korzeń dzięgla nadaje piżmowy, ale zarazem bardzo delikatny aromat. Kora kasji tworzy nutę cynamonową, jagody kubeby – korzenny, lekko pieprzowy zapach z nutą cytryny i sosny, a rajskie zioła nadają całości wyrazistości i unikalnego smaku.











Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku