Najczęściej śpiewamy w domu, podczas jazdy samochodem lub pod prysznicem - wynika z pierwszego badania preferencji muzycznych Polaków, przeprowadzonego na zlecenie serwisu Infomuzyka.pl. Najczęściej śpiewamy w domu, podczas jazdy samochodem lub pod prysznicem - wynika z pierwszego badania preferencji muzycznych Polaków, przeprowadzonego na zlecenie serwisu Infomuzyka.pl.


   Badanie miaÅ‚o sprawdzić, czy korzystanie z internetu wpÅ‚ywa na preferencje muzyczne jego użytkowników. Raport zawiera informacje dotyczÄ…ce sposobów dotarcia do muzyki, wiedzy muzycznej, zdolnoÅ›ci muzycznych, uczestnictwa w wydarzeniach oraz ulubionych gatunków i wykonawców.
   - Polacy wysoko oceniajÄ… swojÄ… wiedzÄ™ muzycznÄ…, natomiast dotyczy ona głównie zespołów, które czÄ™sto sÄ… popularyzowane w mediach. Z badania wynika, że wiÄ™kszoÅ›ci z nas wystarczajÄ… utwory, które znamy z radia czy telewizji, z którymi jesteÅ›my osÅ‚uchani. Internet jednak sprzyja samodzielnym poszukiwaniom jeszcze nie odkrytych muzycznych talentów i trendów - mówi Angelika PrzeździÄ™k, odpowiedzialna za rozwój serwisu Infomuzyka.pl.
   Badanie pokazuje również, że obecnie częściej sÅ‚uchamy muzyki z komputera (40,7%) niż w radiu (38,7%), a wiedzÄ™ muzycznÄ… czerpiemy z internetu. Ponad 50% respondentów twierdzi, że zna siÄ™ na muzyce, przy czym tylko 17,8% jest zainteresowanych dalszym poszerzaniem wiedzy (wÅ›ród nastolatków to 30,5% wskazaÅ„). Zapytani o uczestnictwo w wydarzeniach muzycznych respondenci najczęściej podawali imprezy taneczne, wydarzenia klubowe oraz koncerty plenerowe. JednoczeÅ›nie aż 30,4% ankietowanych wskazaÅ‚o, że nigdy nie chodzi do teatrów muzycznych i filharmonii.

WiÄ™cej na temat badania przeczytać można w raporcie „Preferencje muzyczne internautów", dostÄ™pnym w serwisie Infomuzyka.pl oraz pod adresem www.kulisy.infomuzyka.pl.



Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku