Technologia w służbie mody - nowe marki podbijają rynek
Droga od producenta do konsumenta znacznie skróciła się dzięki rozwojowi technologii w ostatnich latach. Coraz więcej marek rezygnuje z pośredników i samemu dokonuje sprzedaży na ich własnych warunkach.
W styczniu 2015 mieszcząca się w San Francisco marka odzieżowa JAKE zadebiutowała swoją kolekcją ROYGBIV. Premierowy pokaz nie miał jednak miejsca w butiku czy w sieci handlowej, ale na serwisie crowdfundingowym Indiegogo. Użytkownicy serwisu mieli możliwość zakupu w przedsprzedaży od 10 ubrań, a produkcja ruszyła dopiero po zakończeniu kampanii i uzyskaniu przez firmę wszystkich niezbędnych danych dotyczących rozmiaru i preferencji kolorystycznych osób wspierających projekt.
Marka JAKE byÅ‚a znana już wczeÅ›niej i miaÅ‚a na koncie chociażby możliwość współpracy z inkubatorem wspierajÄ…cym marki modowe Macy’s (FiSF), ale to kampania na serwisie crowdfunding’owym umożliwiÅ‚a projektantowi w wygenerowaniu popytu pomijajÄ…c potrzebÄ™ kosztownego wywiadu potrzeb rynku tekstylnego wyższej półki i budowania relacji oraz zrozumienia klientów.
Historia marki JAKE to świetny przykład jak nowe platformy internetowe zmieniają kształt tego przemysłu. Na naszym rodzimym rynku przykładem takim jest m.in. łódzka marka Trzy Igły, która dzięki nowoczesnej platformie internetowej bardzo szybko przekroczyła granicę lokalności i stała się marką chętnie wybieraną w całej Polsce, a nawet poza jej granicami.
DziÄ™ki coraz Å‚atwiej dostÄ™pnym rozwiÄ…zaniom technologicznym globalne marki odzieżowe zaczynajÄ… odczuwać silnÄ… konkurencjÄ™ ze strony lokalnych firm oferujÄ…cych czÄ™sto lepsze jakoÅ›ciowo produkty w podobnych cenach. Podobny trend zauważyć można w przypadku rynku dóbr luksusowych – duży sprzedawca internetowy z Nowego Jorku – Moda Operandi – umożliwia producentom pominiÄ™cie tradycyjnej drogi sprzedaży w modzie, która czÄ™sto dystansuje ich od klienta. Konsumenci mogÄ… dokonywać przedsprzedaży w internecie jak tylko kreacje pojawiÄ… siÄ™ na wybiegach.
Tradycyjne sieci sprzedaży i masowi producenci wciąż prześcigają się w dostarczaniu coraz tańszych produktów coraz bardziej coraz bardziej specyficznym potrzebom nie dostrzegając możliwości biznesowej, polegającej na wykorzystaniu ich infrastruktury do zagospodarowania olbrzymiego potencjały rozdrobnionego ekosystemu mniejszych producentów.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Co powinnaś wiedzieć o ochronie przeciwsłonecznej? 3 fakty na temat SPF
Czego potrzebuje skóra wiosnÄ… i latem? Zdecydowanie nawilżenia i regeneracji, ale także bardzo skutecznej ochrony przeciwsÅ‚onecznej. Kosmetolodzy wsk
Jakie gadżety reklamowe na targi?
Targi handlowe stanowią istotną platformę dla firm, aby promować swoje produkty i usługi, nawiązywać kontakty biznesowe oraz budować swoją markę. Jedn
Glinka kosmetyczna - dlaczego warto wykorzystywać ten składnik?
Glinki kosmetyczne, stosowane już w starożytnoÅ›ci, zapewniaÅ‚y piÄ™knÄ… skórÄ™ i gÅ‚adkie ciaÅ‚o zarówno kobietom, jak i mężczyznom. W skÅ‚adzie znajdujÄ
Produkty Danio – rozkoszna kremowość w kubeczku, saszetce lub butelce
Coraz wiÄ™cej osób zwraca uwagÄ™ nie tylko na smak, ale również na jakość i wartość odżywczÄ… produktów spożywczych. Producenci żyw
Medycyna estetyczna - poznaj kilka przykładowych zabiegów
Dla niektórych osób wyglÄ…d zewnÄ™trzny odgrywa znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w życiu spoÅ‚ecznym oraz zawodowym. Dążenie do ideaÅ‚u piÄ™kna skÅ‚ania wiele