„Tanio i wygodnie” to dwa główne powody, dla których Polacy kupujÄ… przez Internet, również prezenty na ÅšwiÄ™ta - jak wynika z przeprowadzonego na zlecenie eBay raportu TNS OBOP*. Do przygotowaÅ„ Å›wiÄ…tecznych bardzo siÄ™ przykÅ‚adamy – prawie jedna czwarta paÅ„ przyznaje, że kupuje nowe ubrania, w których wystÄ…pi podczas wigilijnej kolacji.
MyÅ›l o przekroczeniu progu centrum handlowego w okresie przedÅ›wiÄ…tecznym i utoniÄ™ciu w zabieganym tÅ‚umie kupujÄ…cych u wielu z nas wywoÅ‚uje lÄ™k i odruch ucieczki. Dlatego coraz wiÄ™cej Polaków przerzuca siÄ™ na zakupy przez Internet – wedÅ‚ug danych aż 54 proc. z nas zamierza w tym roku kupić Å›wiÄ…teczne prezenty nie ruszajÄ…c siÄ™ z domu.

Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP wśród mieszkańców Polski i kilku innych europejskich krajów pokazują, że jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do zakupów przez Internet. Dla porównania, chęć kupienia prezentów w sieci, deklaruje 23 proc. Hiszpanów, 26 proc. Belgów i 28 proc. Włochów.

Polscy klienci sklepów internetowych wydajÄ… siÄ™ być zadowoleni. WiÄ™kszość (51 proc.) kupujÄ…cych w sieci, zamierza w tym roku powtórzyć internetowe zakupy na podobnÄ… skalÄ™, a 25 proc. kupić w ten sposób nawet wiÄ™cej prezentów niż rok temu. WÅ›ród powodów satysfakcji z elektronicznych zakupów Polacy wymieniajÄ… głównie możliwość kupowania w dowolnym czasie (69 proc.), cenÄ™ i duży wybór, czyli w przypadku eBay’a dostÄ™p do aukcji z caÅ‚ego Å›wiata, bez wychodzenia z domu.

Polacy uwielbiajÄ… obdarowywać bliskich prezentami – w tym roku planujemy kupić Å›rednio ok. 7 prezentów dla naszych najbliższych. Już samo robienie zakupów jest dla wielu z nas przyjemnoÅ›ciÄ… –39 proc. badanych potwierdza, że to doskonaÅ‚a zabawa. JednoczeÅ›nie 17 proc. Polaków konieczność kupienia prezentów przyprawia o duży stres. Nerwy szarpie nam brak pomysłów (47 proc.) i zatÅ‚oczone sklepy (46 proc.).

Badania pokazują też, że to głównie panie muszą mierzyć się z przedświąteczną gorączką. 66 proc. kobiet i 26 proc. mężczyzn wskazało siebie jako osobę, która dokonuje świątecznych zakupów. Część pań postanawia trudy przygotowań wynagrodzić sobie nową kreacją. 23 proc. z nich przyznaje, że podczas wigilijnej kolacji występuje w stroju kupionym specjalnie na tę okazję.



*Badania przeprowadzono metodą omnibus na grupie 1076 osób w wieku od 16 do 44 lat.














Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku