Lubisz ćwiczyć w domu? Ile razy zdarzyło Ci się podjąć próbę? Jak długo utrzymujesz zwykle motywację? Dwa dni? Dwa tygodnie? Jeśli udaje Ci się wytrwać cały miesiąc i tak należysz do mistrzów. 

 

Zobacz, od czego naprawdę zależy efektywność domowego treningu. Bo magiczny sposób istnieje. Tylko być może jeszcze go nie znasz.

Jak zacząć ćwiczyć w domu? Co wybrać? Cardio? Fitness? Trening siłowy?

Tak naprawdę nie chodzi o to, co ćwiczysz. 

  • Chcesz zrzucić wagę i poprawić swoją kondycję? Wybierasz ćwiczenia cardio

  • Zależy Ci na zwiększeniu siły fizycznej i wyrzeźbieniu ciała? Trening siłowy będzie idealny. 

  • Potrzebujesz zestawu ćwiczeń, które pozwolą Ci poprawić i sylwetkę i wytrzymałość? A jednocześnie zyskać zwinność? Stawiasz na fitness

  • Twoim głównym pragnieniem jest poprawa elastyczności stawów? Naturalnym wyborem jest joga.

Za każdym razem wszystko zaczyna się podobnie. Rozkładasz matę lub bierzesz w ręce hantle. Trenujesz, jakby od tego zależało Twoje życie (bo zależy). Jeśli idzie za łatwo, sięgasz po bardziej zaawansowane ćwiczenia. Czasem kończy się na jednym treningu. Zwykle wysiadasz przed upływem miesiąca. I dalej szukasz idealnego sportu dla siebie. Siedząc na sofie. Przez kolejne dni i tygodnie. 

Dlaczego? Bo zapominasz, że efekty treningu nie zależą tak bardzo od rodzaju ćwiczeń. Liczy się to, jak ćwiczysz. I z kim. I dlaczego.

Rozgrzewka to nie wszystko. Czy ćwiczenia w domu są bezpieczne?

Oczywiście to zależy. Jednak znacznie bardziej niebezpieczna, niż trening w domu, jest obecnie bezczynność.

Jeśli masz sporą wiedzę na temat budowy i funkcjonowania ludzkiego ciała, pewnie dasz sobie radę z ułożeniem własnej rutyny treningowej. W tym wypadku jedyne, z czym możesz mieć problem, to motywacja. Co jednak, jeśli nie posiadasz wspomnianych wyżej informacji? To oczywiste, że nawet odrobina ruchu da Ci pewną przewagę. Nawet, jeśli podskoczysz 10 razy każdego dnia, już jesteś na plusie. Tylko czy to wystarczy?

Światowa Organizacja Zdrowia wydała ostatnio nowe zalecenia dotyczące czasu, jaki trzeba poświęcać na ćwiczenia fizyczne podczas pandemii. Obecne wytyczne zachęcają osoby dorosłe do aktywnego spędzania 150 do 300 minut tygodniowo. Dzieci powinny spędzać w ten sposób co najmniej 60 minut dziennie. Oficjalnym powodem sformułowania nowych zaleceń jest ryzyko ciężkiego przebiegu choroby COVID-19 u osób z nadwagą i otyłością. WHO wspomina też o poprawie nastroju w wyniku ćwiczeń. 

A co z domowym treningiem? Czy nie jest związany z ryzykiem? Jak ćwiczyć w domu, aby trening był dla nas bezpieczny? 

Ćwiczenia w domu mogą być bezpieczne, jeśli zostaną zaplanowane przez doświadczonych trenerów. Wykonanie wskazanych przez nich przysiadów, wyskoków czy ćwiczeń rozciągających nie doprowadzi do kontuzji, jeśli będziesz słuchać uważnie i zastosujesz się do ich podpowiedzi. W ten sposób możesz spokojnie dotrwać do chwili, w której siłownie będą funkcjonować normalnie. 

Jak wykonywać trening w domu regularnie?

Wiesz, kiedy jesteśmy konsekwentni? Kiedy kierują nami emocje. Tak, dokładnie! Na pewno znasz wszystkie logiczne argumenty za rozpoczęciem treningu. Być może powtarzasz je sobie za każdym razem, nim rozpoczniesz ćwiczenia. To działa tylko w ograniczonym zakresie.

Aby ćwiczyć regularnie, musisz się zezłościć. I to porządnie. Lubisz swoją sofę? Lubisz brak energii? Lubisz trudności z poruszaniem się? A może cenisz sobie powracające bóle głowy i kręgosłupa? Co widzisz, gdy patrzysz w oczy swojego odbicia w lustrze? Ile w nich blasku? A ile zmęczenia, choć przecież nic takiego nie robisz? Zezłość się. Powiedz dość. Możesz wyrazić to jednym, bardzo treściwym słowem, które dość często słychać na polskich ulicach. 

Jest tylko jeden szkopuł. Złość ma to do siebie, że wypala się dość szybko. Musisz znaleźć trenera, który potrafi podsycać jej płomień na tyle, by motywowała Cię do kolejnego ruchu, a nie spalała Cię od środka. Można to zrobić w sposób konkretny i pozytywny, co udowodnili twórcy platformy BalanceMe.pl. Zawiera ona treningi poprowadzone przez najlepszych profesjonalnych trenerów personalnych w Polsce. Ich zajęcia były do tej pory dostępne wyłącznie dla nielicznych. 

Pierwszy tydzień korzystania z serwisu jest całkowicie darmowy. Gdy wypróbujesz treningi, zyskasz ogrom pozytywnej energii. Przestaniesz w końcu zwlekać, a zaczniesz dotrzymywać danego sobie słowa. Magia? Nie. Doświadczenie, którym dzielą się zawodowcy. 

Wejdź na stronę, by zobaczyć, kto prowadzi ćwiczenia w BalanceMe.pl. Ten ruch nic Cię nie kosztuje.


 


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


DRUKUJ