Zimowe poranki to trudny okres dla każdego z nas. Jest to również idealny czas na zmianę niezdrowych przyzwyczajeń żywieniowych, by poczuć się lepiej. Samodzielne przygotowywanie posiłków do pracy lub szkoły jest też świetną alternatywą dla żywienia się w fast foodach.

Zdrowy lunch box

Wiele osób decyduje się jadać w barach szybkiej obsługi ze względu na pośpiech i brak czasu. Tymczasem samodzielne przygotowanie drugiego śniadania do pracy czy dla dzieci wcale nie musi być wymagające. Tajemnicą sukcesu jest w tym przypadku wybór przepisów uwzględniających nasze kulinarne preferencje, a jednocześnie pozwalających przyrządzić pełnowartościowe posiłki. Gotowanie w domu to przede wszystkim zdrowsza alternatywa dla stołowania się w fast foodach. Dzięki temu rozwiązaniu możemy mieć pewność co do wysokiej jakości wykorzystanych składników. Warto przy tym zaznaczyć, że przygotowując pociechom drugie śniadanie do szkoły, mamy też większą kontrolę nad tym, co one jedzą. To bardzo ważne, bo kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat może uchronić dzieci przed nadwagą i otyłością w ich dorosłym życiu.

Co na drugie śniadanie?

Potrawy jadane na drugie śniadanie powinny zapewniać odpowiednią ilość energii na resztę dnia i skutecznie zaspokajać głód. Oczywiście najlepiej, by składały się one z wartościowych składników pozytywnie działających na nasze zdrowie. Klasycznym rozwiązaniem jest kanapka. Warto jednak urozmaicić nieco swój lunch box i sięgać również pod inne dania, jak np. sałatki z grillowanym kurczakiem, a także te, których bazę stanowi kasza; smaczne risotto czy np. wrapy z ulubionymi składnikami – mnóstwo inspiracji z interesującymi przepisami znaleźć można np. na stronie Kikkoman. Są tam propozycje zarówno dla osób niemających zbyt wiele czasu na gotowanie, jak i dla lubiących spędzać czas w kuchni i próbować nowości. Warto zajrzeć na tę stronę, również jeśli chcemy nieco urozmaicić codzienne menu, ale nie mamy pomysłów na ciekawe dania.

Lunch box dla dzieci – co na drugie śniadanie dla najmłodszych?

Niektórzy rodzice mają trudności z zachęceniem dzieci do jedzenia zdrowych i pożywnych posiłków. Co robić w takiej sytuacji? Przede wszystkim warto zadbać, aby drugie śniadanie dla ucznia było nie tylko smaczne, ale też atrakcyjne pod względem wizualnym. Kolorowe warzywa to świetny sposób, aby ożywić nieco „zwykłą” kanapkę czy sałatkę. O ile w pracy często mamy dostęp do kuchni, co pozwala podgrzać przyniesione na lunch danie, to dzieci w szkołach takiej możliwości zazwyczaj nie mają. Na drugie śniadanie dla ucznia najlepiej jest więc wybierać posiłki na zimno. Przykładowe propozycje to pełnoziarniste gofry i dowolne owoce (jak jabłka, śliwki czy maliny), wspomniane wyżej wrapy z ulubionymi dodatkami (np. sałata, pomidor, ogórek, pieczony indyk lub kurczak), placki z cukinii lub wytrawne babeczki ze szpinakiem i fetą albo cukinią i orzechami. Zamiast słodyczy spakujmy dziecku świeże lub suszone owoce, nie zapominajmy też o wodzie mineralnej do picia.


Podobne artykuły:

Terapia manualna
Ile kalorii mają ogórki kiszone
Ile kalorii ma marchew gotowana
Ile kalorii ma gruszka
Ile kalorii mają placki ziemiaczane
Ile kalorii ma zupa pomidorowa
Ile kalorii ma pierś z kurczaka
Ile kalorii ma wino czerwone wytrawne
Ile kalorii mają klementynki
Ile kalorii ma indyk
Ile kalorii ma sałata maslowa
Pikling wędzony wartości odżywcze
Suszone śliwki odchudzanie
Kaszka dla dzieci na odchudzanie
Smażone pomidory z cebulą
Bułka pszenna Biedronka kcal
Babeczka domowa kcal
Udziec z indyka pieczony kcal
Ile kalorii ma kus kus
Skrzydło z indyka pieczone kalorie
Ile kalorii ma surówka z pomidorów i ogórka

DRUKUJ