Każda osoba, która chce schudnąć na diecie ketogenicznej, musi podejść do tej sprawy z rozsądkiem. Gwałtowna i radykalna zmiana sposobu odżywiania organizmu jest nie lada wyzwaniem. Aby uniknąć niechcianych skutków źle zorganizowanego przestawienia się na ten rodzaj diety, warto trzymać się pewnych zaleceń.

Skąd popularność diety ketogenicznej?


Dla wielu osób zasady tej diety są dużym zaskoczeniem, przecież wmawia się nam, że spożywanie dużej ilości tłuszczów, zwłaszcza tłuszczów nasyconych, wpływa bardzo niekorzystnie zarówno na zdrowie, jak i na sylwetkę. Jednak jeśli wprowadzisz do swojego menu dużo tłustych produktów spożywczych, ograniczysz cukry (zaledwie 5% kalorii) i białko (15% kalorii), dość szybko zaczniesz chudnąć, ponieważ Twój organizm będzie spalać nagromadzony tłuszcz. Paliwem dla Twojego ciała będą komórki tłuszczowe, a nie cukry.



Dlaczego trzeba przygotować się do rozpoczęcia tej diety?

Musisz pamiętać o tym, że ketoza, czyli stan w którym nagromadzony tłuszcz przekształcany jest przez organizm w energię, nie następuje z dnia na dzień. Aby przestawić się na ten rodzaj odżywiania, nie stawaj na rewolucję, ale na stopniowe przyzwyczajenie do zmian.

Lekceważąc zalecenia specjalistów w tym temacie, już po kilku dniach nie będziesz miała chęci do dalszego działania, bo będziesz odczuwać zmęczenie, mogą pojawić się problemy z nerkami lub nadmierna potliwość, bóle brzucha.

Dieta ketogeniczna: 4 podstawowe kroki


1. Upewnij się, że stan Twojego zdrowia pozwala na stosowanie takiej diety! Koniecznie udaj się do lekarza, jeśli masz wątpliwości albo bierzesz jakieś leki.

Taki system żywieniowy nie jest odpowiedni dla osób chorujących na:

  • zaburzenia hormonalne,
  • kamicę nerkową i inne choroby nerek,
  • zaburzenia wątroby i trzustki.

Warto też uważać, gdy cierpi się na depresję, ponieważ w pierwszych tygodniach tej diety mogą wzmagać się zaburzenia nastroju.

2. Zacznij od wyeliminowania ze swojego menu wszystkich wysoko przetworzonych produktów i przekąsek.

Dieta ketogeniczna dla początkujących wymaga przede wszystkim uświadomienia tego, że w różnych produktach, które można zjeść między posiłkami, jest zazwyczaj mnóstwo węglowodanów. Zapomnij o wszelkich batonikach, słonych przekąskach, lodach, fast foodach zawierających szkodliwe tłuszcze trans. Produkty z konserwantami to coś, czego stanowczo powinnaś sobie odmówić, jeśli chcesz cieszyć się dobrymi rezultatami diety (zresztą nie tylko tej!).

Przejrzyj swoją kuchnię - na pewno znajdziesz w niej dużo żywności, z której powinnaś zrezygnować. Ograniczaj spożycie tych produktów w umiarkowanym tempie, bądź jednak stanowcza.

3. Pożegnaj węglowodany w niespiesznym tempie

Boisz się, że nie dasz rady bez słodyczy? Możesz dosładzać swoje posiłki zdrowymi zamiennikami cukru, jednak lepiej korzystać z nich, gdy jest się już po kilku tygodniach stosowania diety ketogenicznej. Na początku swojej przygody z tym specyficznym, lecz naturalnym sposobem odżywiania się zmniejszaj codzienne spożycie węglowodanów, tak aby nie odczuwać gwałtownych napadów głodu, apatii i spadku energii.

4. Przyzwyczajaj się do rzadkich posiłków

Dieta ketogeniczna wiąże się z tym, że trzeba się przyzwyczaić do długich odstępów między posiłkami. Na tej diecie jada się do 3 posiłków dziennie, jednak wcale nie jest się głodnym, ponieważ tłuste, bardzo kaloryczne porcje zapewniają uczucie sytości na długo.

Poznaj wszystkie tajemnice tego systemu odżywiania - przekonaj się, że dieta ketogenna dla początkujących to wyzwanie, któremu podołasz!