Styczeń to czas realizacji noworocznych postanowień. Często okazuje się jednak, że już w lutym porzucane są nasze cele i plany. Jeśli zależy Ci na zbudowaniu formy na wakacje (a najlepiej na stałe), poznaj nasze wskazówki. Podpowiadamy, co zrobić, aby wypracować zdrowe nawyki i regularnie trenować!

Mówi się, że najciężej jest zacząć. Wraz z początkiem Nowego Roku wielu osobom udaje się zacząć, jednak wiele z nich równie szybko kończy. Gdy nie chcesz znaleźć się w tym gronie, zapoznaj się z poniższymi radami – bez względu na to czy chcesz zrzucić nadmiar kilogramów, popracować nad sylwetką, wejść w posiadanie sześciopaku, wystartować w zawodach kulturystycznych czy po prostu lepiej się poczuć.

Treningi – jak je zaplanować?

Zacznij od określenia celu. Wcale nie musi to być -10 kg czy sylwetka Arnolda Schwarzeneggera. Możesz na przykład postanowić, że w danym miesiącu zrealizujesz 12, 16 czy 20 treningów albo że w ciągu pół roku zrobisz więcej pompek, przebiegniesz określony dystans albo wciśniesz się w obecnie za małą koszulę (lub wręcz przeciwnie – Twój biceps napręży ją do granic możliwości).

Jeśli nie masz doświadczenia, warto na początku swojej przygody skorzystać z pomocy specjalisty lub bardziej doświadczonej osoby. Dzięki temu dobrane zostaną takie ćwiczenia i obciążenia, przez które nie nabawisz się kontuzji.

Jak trenować by nie zrezygnować?

Każdy ma inne motywacje, a zatem inne będą sposoby realizacji celu. Niemniej są też takie opcje, które niemal zawsze się sprawdzają i skutecznie motywują do regularnych treningów. Oto one!

  • Urozmaicaj treningi – pamiętaj, że najważniejsze jest kompleksowe uruchamianie różnych partii ciała. Oznacza to, że nawet jeśli chcesz schudnąć z brzucha, ćwiczyć powinno całe ciało. Oczywiście możesz skupić się na spalaniu poprzez ćwiczenia kardio, jednak oprócz tego wzmacniaj mięśnie – wykonuj ćwiczenia na pośladki, uda, barki i inne partie. Nie tylko uzyskasz lepsze efekty, ale też nie wpadniesz w monotonię!
  • Dostosuj dietę do aktywności – pozwoli Ci to utrzymać lepsze efekty, ale też korzystnie wpłynie na Twój stan zdrowia, kondycję i samopoczucie. Odżywiaj swoje mięśnie pokarmami bogatymi w białko, a w razie konieczności, wprowadź suplementację. Zrezygnuj z fast foodów, słodkości i przekąsek, ale też nie decyduj się na głodówki czy diety 1000 kcal. W razie potrzeby skorzystaj z konsultacji dietetyka!
  • Kup karnet – kiedy za coś zapłacisz, szkoda nie skorzystać. Wykup karnet z wyprzedzeniem, co zmotywuje Cię do regularnych wizyt na siłowni.
  • Znajdź kompana – ćwiczenia z drugą osobą są znacznie bardziej motywujące. Zachęcacie się wzajemnie do ruszenia pośladków z kanapy, a na treningach pomagacie i asekurujecie. Prowadzone w międzyczasie rozmowy sprawiają, że nawet się nie zorientujesz, ile kalorii masz już za sobą!
  • Uczęszczaj na zajęcia grupowe – to atrakcyjna forma treningów. Zajęcia prowadzone są przez specjalistów, a oferta jest naprawdę szeroka. Przykładowo, fitnes klub Total Fitness oferuje treningi z boksu, pilates, zumbę, cross, zdrowy kręgosłup, zajęcia dla aktywnych mam, a także inne autorskie programy. To ogrom zabawy i wzajemnej motywacji!

Sposobów na to, aby regularnie trenować jest wiele. Wyznacz cel, kup karnet na siłownię, znajdź kompana i ruszaj po efekty. Nie rezygnuj przy pierwszym, drugim czy kolejnym potknięciu. Odpuściłeś raz trening? W takim razie daj z siebie wszystko na kolejnym! Kiedy tylko zobaczysz efekty, Twoja motywacja wzrośnie dwukrotnie. Powodzenia!