W jaki sposób szybko pozyskać followersów na Instagramie?

Promowanie na Instagramie
Podobnie jak większość serwisów społecznościowych, Instagram kierowany jest do określonych odbiorców. Oferuje konkretne funkcje, nastawione przede wszystkim na przekaz wizualny. Dominują w nim głównie nieformalne tematy, które do pewnego stopnia odkrywają prywatność użytkowników. Instagram jest dzięki temu serwisem, który doskonale nadaje się do promowania własnej marki, usługi lub produktu.
Portal ten pozwala firmie zaprezentować bardziej osobistą stronę prowadzonej działalności, a tym samym wyróżnić ją na tle konkurencji. Udana kampania social media wymaga jednak opracowania odpowiedniej taktyki.
Śledzenie najpopularniejszych kategorii
Aby zyskać popularność na Instagramie, warto prezentować w profilu wyłącznie unikalne treści. Największym powodzeniem cieszą się rzeczy, których zwykle nie widać w oficjalnych materiałach reklamowych. Dobrze sprawdzi się np. sesja z wyjazdu służbowego, prezentacja procesu produkcji czy przedpremierowa publikacja nowej kolekcji. Zdjęcia tego typu są zwykle bardziej wiarygodne i znacznie ciekawsze, niż dopieszczone fotografie sesyjne. W przypadku Instagrama, skuteczna kampania social media wymaga też umiejętnego śledzenia najpopularniejszych kategorii. Dotyczy to najczęściej zamieszczanych hasztagów, np. #food, #friends, #style itd. W sieci znaleźć można stale aktualizowane listy najpopularniejszych tematów.
Kampania social media a umiejętne tagowanie
Samo stosowanie popularnych hasztagów zwykle nie wystarcza. Znaczenie ma również sposób, w jaki służą one do oznaczania zdjęć. Powinny uwzględniać jak najwięcej informacji, wzbudzających bezpośrednie skojarzenia z tematyką wpisu. Sprawdzoną metodą jest tagowanie zdjęć określeniami związanymi ze specyfiką marki - np. #womenfashon, #vegan, #lifestyle, a także uwzględnienie słów przybliżających jej ofertę - np. #womenshoes, #superfoods, #fitness. Kluczowe znaczenie ma lokalizacja, określająca okoliczności i miejsce wykonania zdjęcia - np. #krakow, #rynekglowny, #christmas. Zaletą Instagrama jest brak ograniczeń - hasztagów nigdy za wiele, a minimalizm w tej kwestii okazuje się wręcz niepożądany.
Stała aktywność
Zdobywanie followersów wymaga ciągłej aktywności. Należy nie tylko dodawać kolejne zdjęcia, ale też odwiedzać inne profile. Podobnie jak w przypadku innych serwisów social media, na Instagramie kluczowe znaczenie ma interakcja między użytkownikami. Najbardziej aktywni członkowie społeczności sprawdzają notyfikacje nawet kilkanaście razy dziennie. Śledzenie innych użytkowników, a także lajkowanie i komentowanie ich postów to podstawa pozyskiwania nowych followersów. Obecnie nawet kilkadziesiąt procent ruchu w sklepach e-commerce pochodzi właśnie z portali społecznościowych - warto więc wykorzystać możliwości Instagrama do przeprowadzenia skutecznej kampanii.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
social mediaWersja do druku
Szukaj
Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
Zima to nie tylko czas śnieżnych przygód i zimowych sportów, ale niestety także okres zwiększonego ryzyka kontuzji. Śliskie nawierzchnie, nie
Zakrzepica żył głębokich a długie podróże ? jak unikać zagrożeń i chronić zdrowie
Długotrwałe podróże, zwłaszcza te związane z lotami międzykontynentalnymi lub wielogodzinnymi przejazdami samochodem, mogą zwiększać ryzyko wystąpie
Najważniejsze pytania przed podjęciem pracy jako opiekunka osób starszych
Opieka nad osobami starszymi w Niemczech budzi spore zainteresowanie. Często padają pytania dotyczące pożądanych predyspozycji, oczekiwań, obowiązk&oacut
Od serca na Dzień Babci: biżuteria jako wyjątkowy symbol miłości i wdzięczności
Dzień Babci to jedna z tych okazji, które pozwalają wyrazić nasze uczucia w wyjątkowy sposób. Każda babcia zasługuje na prezent, któr
Jak wybrać najlepsze zdjęcia z dnia ślubu do wywołania? Praktyczny przewodnik dla młodych par
Dzień ślubu to moment, który zapada w pamięć na całe życie. Uwieczniony w setkach kadrów, pełen wzruszeń, uśmiechów i niepowtarzal