Kody rabatowe - jak z nich korzystać. Kompendium od A do Z.
Marketingowe podstawy promocji
Kody rabatowe są popularne szczególnie w tych branżach, gdzie panuje duża konkurencja, a walka o klienta jest niezwykle twarda. Pojawienie się jakiejkolwiek zniżki jest z marketingowego punktu widzenia sygnałem dla odbiorców (klientów), że dana firma o nich dba i chce zachęcić ich do pierwszego lub kolejnego skorzystania ze swojej oferty. Badania wskazują, że właśnie dzięki kodom rabatowym do nowego sklepu trafia średnio co drugi klient. Z kolei co czwarty kusi się na ponowne odwiedzenie sklepu, jeśli ten ma w danej chwili ciekawą promocję i atrakcyjne zniżki.
Jak działają kody rabatowe?
Dlatego wÅ‚aÅ›nie fenomenem staÅ‚y siÄ™ kody rabatowe, z których można skorzystać na warunkach okreÅ›lonych przez danÄ… firmÄ™. Ich popularność bierze siÄ™ stÄ…d, że można je wprowadzić w każdÄ… branżę usÅ‚ugowo-sprzedażowÄ…: od oczywistych restauracji, sklepów czy kin, po mniej oczywiste, jak gabinety masażu, hotele, biura podróży. Ich dziaÅ‚anie jest bardzo proste: kod należy podać sprzedawcy (lub wpisać w odpowiednie pole w sklepie internetowym) podczas dokonywania zakupów albo wybierania usÅ‚ugi. Wtedy nastÄ™puje obniżka koÅ„cowej ceny o wartość wskazanÄ… na kodzie - procentowÄ… od caÅ‚ego zamówienia lub o konkretnÄ… kwotÄ™.Â
Formy kodów
Kody rabatowe mogą przybierać formę cyfrową oraz papierową. Ta pierwsza wykorzystywana jest głównie do zakupów i zamawiania usług przez Internet; druga służy najczęściej podczas robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. Zazwyczaj jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby kod w formie cyfrowej wykorzystać w normalnym sklepie i odwrotnie - chyba że w regulaminie korzystania z kodów zawarte są inne obostrzenia.
Gdzie je można znaleźć?
W formie cyfrowej kody rabatowe można znaleźć i zdobyć dzięki zapisywaniu się do list mailingowych danego sklepu lub pobierając jego aplikację na telefon (działa tak większość popularnych restauracji). Kody zniżkowe mogą być też częścią ulotek rozdawanych w sklepie lub wrzucanych do skrzynek pocztowych. Stosowanym sposobem dystrybucji kodów rabatowych jest też ich dodawanie do prasy i gazet, zaś w dobie powszechnej cyfryzacji najszybciej takie zniżki znajdzie się na profilach społecznościowych danych marek.
Jak z nich korzystać?
Zazwyczaj każda firma sama wybiera zasady dziaÅ‚ania kodu: warunkiem skorzystania z promocji może być np. podanie kodu już na etapie skÅ‚adania zamówienia a nie dopiero podczas jego odbierania czy pÅ‚acenia. JeÅ›li kod wykorzystujemy w formie cyfrowej w sklepie internetowym, należy wpisać go samemu w odpowiednie miejsce, dokÅ‚adnie przepisujÄ…c wszystkie cyfry i litery. JeÅ›li kod rabatowy wykorzystujemy w sklepie stacjonarnym, restauracji, kinie itp., wtedy wystarczy go jedynie podać obsÅ‚udze. Warto dokÅ‚adnie przeczytać regulamin, zanim skorzystamy z kodu rabatowego - dowiemy siÄ™ z niego o konkretnych warunkach wykorzystania kodu oraz przede wszystkim o terminie jego ważnoÅ›ci.Â
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
fotel masuj?cyWersja do druku
Szukaj
Jakie gadżety reklamowe na targi?
Targi handlowe stanowią istotną platformę dla firm, aby promować swoje produkty i usługi, nawiązywać kontakty biznesowe oraz budować swoją markę. Jedn
Glinka kosmetyczna - dlaczego warto wykorzystywać ten składnik?
Glinki kosmetyczne, stosowane już w starożytnoÅ›ci, zapewniaÅ‚y piÄ™knÄ… skórÄ™ i gÅ‚adkie ciaÅ‚o zarówno kobietom, jak i mężczyznom. W skÅ‚adzie znajdujÄ
Produkty Danio – rozkoszna kremowość w kubeczku, saszetce lub butelce
Coraz wiÄ™cej osób zwraca uwagÄ™ nie tylko na smak, ale również na jakość i wartość odżywczÄ… produktów spożywczych. Producenci żyw
Medycyna estetyczna - poznaj kilka przykładowych zabiegów
Dla niektórych osób wyglÄ…d zewnÄ™trzny odgrywa znaczÄ…cÄ… rolÄ™ w życiu spoÅ‚ecznym oraz zawodowym. Dążenie do ideaÅ‚u piÄ™kna skÅ‚ania wiele
Kolekcja Ipanema Sempre Nova już dostępna w Polsce
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Semp