Kody rabatowe - jak z nich korzystać. Kompendium od A do Z.

Marketingowe podstawy promocji
Kody rabatowe są popularne szczególnie w tych branżach, gdzie panuje duża konkurencja, a walka o klienta jest niezwykle twarda. Pojawienie się jakiejkolwiek zniżki jest z marketingowego punktu widzenia sygnałem dla odbiorców (klientów), że dana firma o nich dba i chce zachęcić ich do pierwszego lub kolejnego skorzystania ze swojej oferty. Badania wskazują, że właśnie dzięki kodom rabatowym do nowego sklepu trafia średnio co drugi klient. Z kolei co czwarty kusi się na ponowne odwiedzenie sklepu, jeśli ten ma w danej chwili ciekawą promocję i atrakcyjne zniżki.
Jak działają kody rabatowe?
Dlatego właśnie fenomenem stały się kody rabatowe, z których można skorzystać na warunkach określonych przez daną firmę. Ich popularność bierze się stąd, że można je wprowadzić w każdą branżę usługowo-sprzedażową: od oczywistych restauracji, sklepów czy kin, po mniej oczywiste, jak gabinety masażu, hotele, biura podróży. Ich działanie jest bardzo proste: kod należy podać sprzedawcy (lub wpisać w odpowiednie pole w sklepie internetowym) podczas dokonywania zakupów albo wybierania usługi. Wtedy następuje obniżka końcowej ceny o wartość wskazaną na kodzie - procentową od całego zamówienia lub o konkretną kwotę.
Formy kodów
Kody rabatowe mogą przybierać formę cyfrową oraz papierową. Ta pierwsza wykorzystywana jest głównie do zakupów i zamawiania usług przez Internet; druga służy najczęściej podczas robienia zakupów w sklepach stacjonarnych. Zazwyczaj jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby kod w formie cyfrowej wykorzystać w normalnym sklepie i odwrotnie - chyba że w regulaminie korzystania z kodów zawarte są inne obostrzenia.
Gdzie je można znaleźć?
W formie cyfrowej kody rabatowe można znaleźć i zdobyć dzięki zapisywaniu się do list mailingowych danego sklepu lub pobierając jego aplikację na telefon (działa tak większość popularnych restauracji). Kody zniżkowe mogą być też częścią ulotek rozdawanych w sklepie lub wrzucanych do skrzynek pocztowych. Stosowanym sposobem dystrybucji kodów rabatowych jest też ich dodawanie do prasy i gazet, zaś w dobie powszechnej cyfryzacji najszybciej takie zniżki znajdzie się na profilach społecznościowych danych marek.
Jak z nich korzystać?
Zazwyczaj każda firma sama wybiera zasady działania kodu: warunkiem skorzystania z promocji może być np. podanie kodu już na etapie składania zamówienia a nie dopiero podczas jego odbierania czy płacenia. Jeśli kod wykorzystujemy w formie cyfrowej w sklepie internetowym, należy wpisać go samemu w odpowiednie miejsce, dokładnie przepisując wszystkie cyfry i litery. Jeśli kod rabatowy wykorzystujemy w sklepie stacjonarnym, restauracji, kinie itp., wtedy wystarczy go jedynie podać obsłudze. Warto dokładnie przeczytać regulamin, zanim skorzystamy z kodu rabatowego - dowiemy się z niego o konkretnych warunkach wykorzystania kodu oraz przede wszystkim o terminie jego ważności.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Dlaczego farby strukturalne zdobywają popularność we współczesnym projektowaniu wnętrz?
W ciągu ostatnich lat, trendy w projektowaniu wnętrz przechodziły wiele zmian, od minimalistycznych pomysłów po bardziej bogate i złożone aranżacj
Leczenie kanałowe - zadbaj o swoje zęby
Leczenie kanałowe, inaczej nazywane endodoncją, jest procedurą stomatologiczną, której celem jest usunięcie zakażonej lub martwej miazgi zęba, dez
Jakie zmiany skórne może usunąć dermatolog w Warszawie?
Skóra jest naszą pierwszą linią obrony przed czynnikami zewnętrznymi, ale nie jest odporna na różnego rodzaju zmiany skórne. W Warszaw
Organizer ślubny - prawdziwy niezbędnik w drodze do wesela!
Chyba każdy z nas przyzna, że planowanie ślubu to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu wielu par. Często jest to dzień, na który czekamy cał
Perfumy męskie na każdą okazję – jakie zapachy będą idealne na co dzień?
Każdy zadbany mężczyzna powinien mieć w domowej toaletce przynajmniej jedną buteleczkę perfum codziennych, które sprawdzą się na każdą okazję.