Czy RODO obowiązuje w salonie kosmetycznym?
RODO dla salonów kosmetycznych
RODO obowiązuje także w salonach kosmetycznych. Zatem do ochrony danych osobowych należy podejść z dużym zaangażowaniem. Żadne informacje, czy też nazwiska i numery telefonów nie mogą zostać ujawnione i muszą być chronione. Zatem zapisując dane klientów jest się zobowiązanym do przechowywania ich w bezpiecznym miejscu, aby żadne osoby postronne nie miały do nich dostępu. Trudno wyobrazić sobie, aby salon nie miał danych swoich klientek. Jednak nie może przekazywać ich osobom trzecim i mogą one być tylko i wyłącznie wykorzystywane, w celu umówienia na wizytę, bądź też uzyskania zgody na np. zabieg kosmetyczny. Klient oczywiście ma wgląd do swoich danych i może je modyfikować, a w razie, gdyż uważa iż firma nie zapewniła należytej ochrony może zgłosić skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane osobowe klientów, pracowników, jak i kontrahentów są tak samo ważne, zatem należy je bezwzględnie chronić. W raz z wejściem RODO należy ponownie uzyskać zgodę na ich przetwarzanie.
Obieg dokumentów w salonie kosmetycznym
Każda firma przechowuje dane klientów, rachunki, czy też faktury. Jednak RODO wymaga dodatkowej ochrony wszelkich danych osobowych. Zatem w salonie kosmetycznym należy dużą rolę przykładać do obiegu dokumentów, która może odbywać się metodą tradycyjną, bądź można też wykorzystać elektroniczny obieg dokumentów. Ta druga metoda jest zdecydowanie nowocześniejsza i może przyspieszyć czas pracy, ponadto nie narażamy się na błędy spowodowane np. roztargnieniem. Oczywiście niezależnie jaką metodę się wybierze należy posiadać nową zgodę klienta na przechowywanie danych osobowych, przy czym nie powinno się posiadać jakichkolwiek danych wrażliwych, co niejednokrotnie obejmuje również dodawanie zdjęć klientek na stronę internetową.
Archiwizacja dokumentów- ład i porządek
Archiwizacja dokumentów powinna zapewniać ład i porządek. Dzięki niej przedsiębiorca ma stały dostęp i nadzór nad zasobami. Oszczędza także swój czas, gdyż dostęp jest łatwy i można korzystać także z aplikacji mobilnych. Klient w każdej chwili może poprosić o usunięcie swoich danych, dlatego po za archiwizacją ważne jest także bakcup, wtedy ma się pewność, że wraz z odtworzeniem, dane byłego klienta nie pojawią się ponownie i zostały na stałe usunięte z systemu.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Kolekcja Ipanema Sempre Nova już dostępna w Polsce
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Semp
Syfon do umywalki - jaki kolor wybrać? Krótki poradnik.
Wbrew pozorom syfon do umywalki nie jest wyłącznie elementem użytkowym wnętrza łazienkowego. Współczesne syfony są produkowane w taki sposób, aby preze
Czy pies będzie pasował do naszej rodziny?
Coraz więcej osób decyduje się na posiadanie psa. To ciekawy pomysł dla całej rodziny - pies z pewnością szybko stanie się niezwykle ważnym członkiem
Rozmowa z Mecenasem na temat prowadzenia postępowania o rozwód
W dzisiejszym wywiadzie rozmawiamy z Mecenasem Marcinem Grabowskim, doświadczonym prawnikiem specjalizującym się w prawie rodzinnym i sprawach rozwodowych w
Jak jogurty bez dodatku cukru mogą wspomóc Twoją dietę?
Czy zastanawiałeś się, jakie korzyści mogą płynąć z ograniczenia spożycia cukru? Przekonaj się, dlaczego warto sięgnąć po produkty bez cukru, jak z