Już od jakiegoś czasu wszyscy mają świadomość, że wiedza to tylko jeden z wielu typów aktywów. I tego, że jak każde aktywa, trzeba ją najpierw wypracować, a później regularnie pomnażać. Nadal jednak wiele osób inwestuje źle i uczy się nie tego, czego należy i nie tak, jak trzeba. Prawda jest bowiem taka, że wiedza nigdy nie jest darmowa.

Mania darmowych szkoleń

Dziwna to moda: kurs mechanika samochodowego albo masażysty, oba online, każdy w dwa dni i za jedyne 39 złotych. Albo zupełnie darmowy kurs księgowania. Czas powiedzieć wyraźnie, że te kursy nie są warte nawet czasu, jaki się w nie inwestuje. Powstają tylko dlatego, że najczęściej prowadzący niską cenę kompensuje sobie na przykład zyskiem od producenta programu, który w czasie szkoleń promuje. Wiedza, która ma wartość – kosztuje. Oczywiście, że też można powiedzieć o modnych lub mniej popularnych kursach, ale to, że najpopularniejszy produkt jest najtańszy, zaprzecza podstawowemu prawu gospodarki, więc gdzieś musi być haczyk.

Szkolenia i kursy? Tylko te dotyczące konkretnych zagadnień

Czy można urządzić kurs, który będzie trwał tylko dwa dni? Można. Żeby jednak w tak krótkim czasie omówić jakiekolwiek zagadnienie, trzeba wybrać dość wąski temat. Dobrze widać to po tytułach kursów na stronie szkolenia-semper.pl/szkolenia-wroclaw. Jest ich dużo, ale dotyczą w większości jakiegoś stosunkowo wąskiego wycinka specjalizacji. Ma to sens, ponieważ w praktyce zbyt szeroka wiedza okazuje się niewystarczająco głęboka – kojarzy się wiele zagadnień, ale właściwie z żadnego tematu nie zostaje się ekspertem, a przecież właśnie to było celem kursu.

Warto się uczyć

Dziś wszystkie przedsiębiorstwa funkcjonują w bardzo skomplikowanym otoczeniu gospodarczym. Do tej dynamiki należy się dostosować i oczywiście nie chodzi o to, żeby poznać dogłębnie każdą ustawę, która może mieć jakikolwiek wpływ na prowadzoną działalność – są zagadnienia, które trzeba bezwzględnie znać, są takie, które poznać warto i są też takie, którymi można sobie głowy nie zaprzątać, ale przyporządkowanie wiedzy do każdej z tych kategorii zależy ściśle od sytuacji przedsiębiorcy.

Nie tylko dla firm

Typowo biznesowe szkolenia wbrew pozorom nie muszą być adresowane wyłącznie do przedsiębiorców. Biorą w nich udział także pracownicy, niezależni specjaliści, urzędnicy, a zdarza się, że osoby zawodowo niezwiązane z konkretnym tematem, tylko chcące zdobyć wiedzę dla niej samej. Powodów do tego, żeby zdobywać wiedzę, jest tyle, ilu uczestników szkoleń i warto mieć tę świadomość, wybierając firmę szkoleniową. Te, które specjalizują się w kilku różnych zakresach tematycznych, zwykle oferują szersze podejście nawet do stosunkowo wąskiego tematu, dzięki czemu nowa wiedza łatwiej łączy się z tą już posiadaną i wtedy staje się naprawdę przydatna.


Podobne artykuły: