Wiedza nie jest darmowa, ale warto w nią zainwestować
Mania darmowych szkoleń
Dziwna to moda: kurs mechanika samochodowego albo masażysty, oba online, każdy w dwa dni i za jedyne 39 złotych. Albo zupełnie darmowy kurs księgowania. Czas powiedzieć wyraźnie, że te kursy nie są warte nawet czasu, jaki się w nie inwestuje. Powstają tylko dlatego, że najczęściej prowadzący niską cenę kompensuje sobie na przykład zyskiem od producenta programu, który w czasie szkoleń promuje. Wiedza, która ma wartość – kosztuje. Oczywiście, że też można powiedzieć o modnych lub mniej popularnych kursach, ale to, że najpopularniejszy produkt jest najtańszy, zaprzecza podstawowemu prawu gospodarki, więc gdzieś musi być haczyk.
Szkolenia i kursy? Tylko te dotyczące konkretnych zagadnień
Czy można urządzić kurs, który będzie trwał tylko dwa dni? Można. Żeby jednak w tak krótkim czasie omówić jakiekolwiek zagadnienie, trzeba wybrać dość wąski temat. Dobrze widać to po tytułach kursów na stronie szkolenia-semper.pl/szkolenia-wroclaw. Jest ich dużo, ale dotyczą w większości jakiegoś stosunkowo wąskiego wycinka specjalizacji. Ma to sens, ponieważ w praktyce zbyt szeroka wiedza okazuje się niewystarczająco głęboka – kojarzy się wiele zagadnień, ale właściwie z żadnego tematu nie zostaje się ekspertem, a przecież właśnie to było celem kursu.
Warto się uczyć
Dziś wszystkie przedsiębiorstwa funkcjonują w bardzo skomplikowanym otoczeniu gospodarczym. Do tej dynamiki należy się dostosować i oczywiście nie chodzi o to, żeby poznać dogłębnie każdą ustawę, która może mieć jakikolwiek wpływ na prowadzoną działalność – są zagadnienia, które trzeba bezwzględnie znać, są takie, które poznać warto i są też takie, którymi można sobie głowy nie zaprzątać, ale przyporządkowanie wiedzy do każdej z tych kategorii zależy ściśle od sytuacji przedsiębiorcy.
Nie tylko dla firm
Typowo biznesowe szkolenia wbrew pozorom nie muszą być adresowane wyłącznie do przedsiębiorców. Biorą w nich udział także pracownicy, niezależni specjaliści, urzędnicy, a zdarza się, że osoby zawodowo niezwiązane z konkretnym tematem, tylko chcące zdobyć wiedzę dla niej samej. Powodów do tego, żeby zdobywać wiedzę, jest tyle, ilu uczestników szkoleń i warto mieć tę świadomość, wybierając firmę szkoleniową. Te, które specjalizują się w kilku różnych zakresach tematycznych, zwykle oferują szersze podejście nawet do stosunkowo wąskiego tematu, dzięki czemu nowa wiedza łatwiej łączy się z tą już posiadaną i wtedy staje się naprawdę przydatna.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Make-up no make-up trendem wiosny Pielęgnacja i makijaż w duecie
Wiosna to czas, gdy na scenę wkraczają nowe makijażowe trendy. W tym roku jednym z kluczowych stylów makijażu jest make-up no make-up. Kosmetolodzy p
Suche szampony do włosów Jantar
Kosmetyków do pielęgnacji włosów od marki Jantar®, inspirowanych bogactwem natury, nie trzeba nikomu przedstawiać. To właśnie one są opr
Jak stworzyć kuchnię dopasowaną do Twoich potrzeb?
Marzenie o idealnej kuchni, dopasowanej do naszych potrzeb i stylu życia, może stać się rzeczywistością dzięki odpowiedniemu projektowaniu i planowaniu.
Ponowne Odkrywanie Młodości: Lifting Twarzy dla Pewnej Siebie, Promiennej Ciebie
W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie wygląd ma niebagatelne znaczenie. W związku z tym, wiele osób poszukuje sposobów na zachowanie
Najbardziej wpływowe kobiety polskiego sportu
Z roku na rok znacząco wzrasta pozycja kobiet w polskim sporcie. Przedstawicielki płci pięknej doskonale radzą sobie w różnych dyscyplinach, czego d