Jak ułatwić sobie zwrot zakupów przez internet?
![](/webp_podstrony/36/18278-art-jak-ulatwic-sobie-zwrot-zakupow-przez-internet.webp)
Lekarstwem na te trudności jest serwis zwracam.pl. Jest to usługa, która ujednoliciła sposób działania zwrotów do sklepów internetowych. Wszystkie sklepy obsługiwane przez ten serwis, oferują takie same zasady zwrotów konsumenckich, a dzięki wprowadzeniu jednego, wspólnego formularza o nieskomplikowanej konstrukcji, wszystko staje się proste.
Naucz się przed zwrotem
Jednym z największym mankamentów systemu zwrotów jest fakt, że nie ma nadal żadnego kompendium wiedzy na ten temat. Kto, co i kiedy może oddać? Czy trzeba płacić za przesyłkę? Jaką paczką nadać zwrot? Ile potrwa cała procedura? Czy oddać można każdy towar w dowolnym sklepie? Pytań są naprawdę setki, a do tej pory nikt nawet nie próbował na nie w jednym miejscu odpowiedzieć, więc wiele osób, nie mogąc zrozumieć zwrotów, rezygnowało z zakupów.
Oddaj bez bólu
Kłopot ze zwrotami konsumenckimi polega na tym, że, nawet jeśli się zrozumie całą procedurę, to nadal wymaga ona sporo zachodu: trzeba samodzielnie wypełniać formularze, wysyłać paczki i jeszcze za to płacić. Długo trzeba było czekać na kompleksowe rozwiązanie tego problemu. Jak będzie wyglądał idealny zwrot?
-
W serwisie internetowym wspólnym dla wielu sklepów, trzeba wypełnić formularz. Tego uniknąć się nie da, ponieważ trzeba wiedzieć dokąd dostarczyć zwrot, jakie to było zamówienie itd. Generalnie chodzi o możliwość „odkręcenia” całej procedury zakupu, więc parę podstawowych informacji będzie potrzebne, ale bez rejestracji i przekazywania cennych danych nie wiadomo komu.
-
Bez udziału klienta odbędzie się weryfikacja prawa do zwrotu – trzeba sprawdzić, czy dany towar nie jest z prawa zwrotów wykluczony, czy nie minęło zbyt wiele czasu od zakupu i czy klient może skorzystać z prawa zwrotu ze względu na pewne szczególne wyjątki przewidziane w ustawie.
-
Jeśli zwrot jest możliwy, podaje się adres i czas przekazania paczki kurierowi. Nie trzeba będzie zasuwać na pocztę ani do punktu firmy kurierskiej: to kurier odbierze paczkę i dostarczy ją do odpowiedniego odbiorcy. To znacznie ułatwia zwroty, szczególnie że godziny pracy placówek pocztowych (nie wspominając o czasie obsługi) pozostawiają wiele do życzenia.
-
Sprzedający otrzymuje zwrot, a klient – swoje pieniądze.
Idealne zwroty to kilka minut na wypełnienie formularza i chwila na przekazanie paczki. W stosunku do obecnej sytuacji to wielki skok jakościowy. Warto więc kupować w sklepach, które obsługują tę formą zwrotów – będzie prościej, bezstresowo i znacznie przyjemniej.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna. Co jeść, żeby nie przytyć?
Diety odchudzające często wybiera się z troski o piękną i smukłą sylwetkę. Tymczasem można jeść mało i nie tracić wagi lub wręcz przeciwnie &ndash
ABC plażowania czyli o czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
Słoneczna plaża to spełnienie wakacyjnych marzeń. Słońce wpływa na wydzielanie hormonu szczęścia, bierze udział w syntezie witaminy D i wspaniale rela
Multifunkcyjna pielęgnacja i ochrona twarzy i ust!
Nie ma jednej, wspólnej, skutecznej rutyny pielęgnacyjnej dla wszystkich typów cery, ponieważ każda ma indywidualne wymagania. Dlatego w specja
Wpływ integracji Allegro z DPD na poprawę obsługi klienta i szybkość dostaw | Apilo
Integracja z kurierem DPD może znacząco wpłynąć na jakość obsługi klienta i efektywność procesów dostaw. Zintegruj sprzedaż na allegro z
Odzież streetwear - wygoda, styl i indywidualizm w jednym
Każdego dnia mijają nas osoby ubrane w najprzeróżniejszy sposób. Jedni przykuwają uwagę bardziej, inni wcale. Dlaczego tak się dzieje? Trudn