Procedura zwrotu towaru w ramach odstąpienia od umowy w podstawowym lub przedłużonym terminie jest dość wyraźnie opisana w przepisach, ale niestety w praktyce sprawa nie jest prosta. Sprzedawcy często różnie interpretują zapisy ustaw, a sama procedura może przebiegać różnie.

Lekarstwem na te trudności jest serwis zwracam.pl. Jest to usługa, która ujednoliciła sposób działania zwrotów do sklepów internetowych. Wszystkie sklepy obsługiwane przez ten serwis, oferują takie same zasady zwrotów konsumenckich, a dzięki wprowadzeniu jednego, wspólnego formularza o nieskomplikowanej konstrukcji, wszystko staje się proste.

Naucz się przed zwrotem

Jednym z największym mankamentów systemu zwrotów jest fakt, że nie ma nadal żadnego kompendium wiedzy na ten temat. Kto, co i kiedy może oddać? Czy trzeba płacić za przesyłkę? Jaką paczką nadać zwrot? Ile potrwa cała procedura? Czy oddać można każdy towar w dowolnym sklepie? Pytań są naprawdę setki, a do tej pory nikt nawet nie próbował na nie w jednym miejscu odpowiedzieć, więc wiele osób, nie mogąc zrozumieć zwrotów, rezygnowało z zakupów.

Oddaj bez bólu

Kłopot ze zwrotami konsumenckimi polega na tym, że, nawet jeśli się zrozumie całą procedurę, to nadal wymaga ona sporo zachodu: trzeba samodzielnie wypełniać formularze, wysyłać paczki i jeszcze za to płacić. Długo trzeba było czekać na kompleksowe rozwiązanie tego problemu. Jak będzie wyglądał idealny zwrot?

  • W serwisie internetowym wspólnym dla wielu sklepów, trzeba wypełnić formularz. Tego uniknąć się nie da, ponieważ trzeba wiedzieć dokąd dostarczyć zwrot, jakie to było zamówienie itd. Generalnie chodzi o możliwość „odkręcenia” całej procedury zakupu, więc parę podstawowych informacji będzie potrzebne, ale bez rejestracji i przekazywania cennych danych nie wiadomo komu.

  • Bez udziału klienta odbędzie się weryfikacja prawa do zwrotu – trzeba sprawdzić, czy dany towar nie jest z prawa zwrotów wykluczony, czy nie minęło zbyt wiele czasu od zakupu i czy klient może skorzystać z prawa zwrotu ze względu na pewne szczególne wyjątki przewidziane w ustawie.

  • Jeśli zwrot jest możliwy, podaje się adres i czas przekazania paczki kurierowi. Nie trzeba będzie zasuwać na pocztę ani do punktu firmy kurierskiej: to kurier odbierze paczkę i dostarczy ją do odpowiedniego odbiorcy. To znacznie ułatwia zwroty, szczególnie że godziny pracy placówek pocztowych (nie wspominając o czasie obsługi) pozostawiają wiele do życzenia.

  • Sprzedający otrzymuje zwrot, a klient – swoje pieniądze.

Idealne zwroty to kilka minut na wypełnienie formularza i chwila na przekazanie paczki. W stosunku do obecnej sytuacji to wielki skok jakościowy. Warto więc kupować w sklepach, które obsługują tę formą zwrotów – będzie prościej, bezstresowo i znacznie przyjemniej.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku