Procedura zwrotu towaru w ramach odstÄ…pienia od umowy w podstawowym lub przedÅ‚użonym terminie jest dość wyraźnie opisana w przepisach, ale niestety w praktyce sprawa nie jest prosta. Sprzedawcy czÄ™sto różnie interpretujÄ… zapisy ustaw, a sama procedura może przebiegać różnie.

Lekarstwem na te trudności jest serwis zwracam.pl. Jest to usługa, która ujednoliciła sposób działania zwrotów do sklepów internetowych. Wszystkie sklepy obsługiwane przez ten serwis, oferują takie same zasady zwrotów konsumenckich, a dzięki wprowadzeniu jednego, wspólnego formularza o nieskomplikowanej konstrukcji, wszystko staje się proste.

Naucz siÄ™ przed zwrotem

Jednym z największym mankamentów systemu zwrotów jest fakt, że nie ma nadal żadnego kompendium wiedzy na ten temat. Kto, co i kiedy może oddać? Czy trzeba płacić za przesyłkę? Jaką paczką nadać zwrot? Ile potrwa cała procedura? Czy oddać można każdy towar w dowolnym sklepie? Pytań są naprawdę setki, a do tej pory nikt nawet nie próbował na nie w jednym miejscu odpowiedzieć, więc wiele osób, nie mogąc zrozumieć zwrotów, rezygnowało z zakupów.

Oddaj bez bólu

Kłopot ze zwrotami konsumenckimi polega na tym, że, nawet jeśli się zrozumie całą procedurę, to nadal wymaga ona sporo zachodu: trzeba samodzielnie wypełniać formularze, wysyłać paczki i jeszcze za to płacić. Długo trzeba było czekać na kompleksowe rozwiązanie tego problemu. Jak będzie wyglądał idealny zwrot?

  • W serwisie internetowym wspólnym dla wielu sklepów, trzeba wypeÅ‚nić formularz. Tego uniknąć siÄ™ nie da, ponieważ trzeba wiedzieć dokÄ…d dostarczyć zwrot, jakie to byÅ‚o zamówienie itd. Generalnie chodzi o możliwość „odkrÄ™cenia” caÅ‚ej procedury zakupu, wiÄ™c parÄ™ podstawowych informacji bÄ™dzie potrzebne, ale bez rejestracji i przekazywania cennych danych nie wiadomo komu.

  • Bez udziaÅ‚u klienta odbÄ™dzie siÄ™ weryfikacja prawa do zwrotu – trzeba sprawdzić, czy dany towar nie jest z prawa zwrotów wykluczony, czy nie minęło zbyt wiele czasu od zakupu i czy klient może skorzystać z prawa zwrotu ze wzglÄ™du na pewne szczególne wyjÄ…tki przewidziane w ustawie.

  • JeÅ›li zwrot jest możliwy, podaje siÄ™ adres i czas przekazania paczki kurierowi. Nie trzeba bÄ™dzie zasuwać na pocztÄ™ ani do punktu firmy kurierskiej: to kurier odbierze paczkÄ™ i dostarczy jÄ… do odpowiedniego odbiorcy. To znacznie uÅ‚atwia zwroty, szczególnie że godziny pracy placówek pocztowych (nie wspominajÄ…c o czasie obsÅ‚ugi) pozostawiajÄ… wiele do życzenia.

  • SprzedajÄ…cy otrzymuje zwrot, a klient – swoje pieniÄ…dze.

Idealne zwroty to kilka minut na wypeÅ‚nienie formularza i chwila na przekazanie paczki. W stosunku do obecnej sytuacji to wielki skok jakoÅ›ciowy. Warto wiÄ™c kupować w sklepach, które obsÅ‚ugujÄ… tÄ™ formÄ… zwrotów – bÄ™dzie proÅ›ciej, bezstresowo i znacznie przyjemniej.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku