Nowa Octavia – auto stworzone dla rodzin
Model, który znasz
Zanim przyjrzymy się nowemu modelowi, warto rzucić okiem wstecz, na karty historii. Czytamy na nich, że pierwsza dostępna publicznie Skoda Octavia wyjechała z salonu pod koniec 1996 roku. Oryginalny model doczekał się liftingu nadwozia zmieniającego zderzak, atrapę chłodnicy i tylne lampy, a jego czas produkcji trwał aż do 2010 roku. Kolejna, druga odsłona, która do masowej produkcji weszła w roku 2003, ewoluowała głównie poprzez zwiększenie osiągów silnika i rozstaw osi, a co za tym idzie powiększenie miejsca, szczególnie na nogi dla pasażerów, co okazało się dużą przewagą nad poprzedniczką. Szeroki wybór silników oraz przestronne wnętrze w przystępnej cenie bardzo spodobały się Polakom – Octavia II przez długi czas, również do tej pory jest autem cenionym i poszukiwanym, jednak trudno dostępnym na rynku wtórnym, gdzie współcześnie dominują wyeksploatowane egzemplarze. Octavia III zadebiutowała w 2012 roku jak zwykle podnosząc osiągi oraz estetykę nadwozia.
Ekskluzywny wygląd
Bieżący rok 2016 to szczególny czas dla Octavii – w końcu to 20. rocznica tego modelu. Z tej okazji Skoda przygotowała coś specjalnego – odsłoniono odświeżoną wersję Octavii, która wejdzie do sprzedaży w 2017 roku. Jest to następny krok w doskonaleniu samochodu z tak bogatą tradycją. Nowa Octavia jest już nie tylko przestronna, ale opisać ją można aktualnym sloganem Skody – „simply clever”. Wszystkie wprowadzone zmiany są właśnie takie – po prostu sprytne, pomysłowe, inteligentne, a niektóre po prostu dodają niepospolitego uroku. Pierwsza rzucająca się w oczy zmiana przedstawiona na krótkim filmie zapowiadającym nadchodzący facelift (do obejrzenia na stronie https://www.skoda-auto.pl/news/skoda-aktualnosci/octavia-facelift) to podzielone reflektory przednie, które na życzenie mogą zostać zastąpione światłami z technologią LED. Odświeżony został przód i tył auta zarówno w wersji normalnej, jak i combi, pozostawiając jednak klasyczny grill. Największe zainteresowanie większości konsumentów budzi jednak to, co znajdziemy w środku auta.
Nowoczesne wnętrze
Wersja Ambition nowej Octavii wita kierowcę brązowo-czarnym wnętrzem i czarną, czytelną deską rozdzielczą, a najwyższe klasy Style oraz Laurin & Klement cieszą oko programowalnym na 10 różnych kolorów oświetleniem w listwach drzwi. Po sięgnięciu za kierownicę liczyć możemy na przyjemne ciepło pochodzące z wbudowanego jej ogrzewania. Kierowca ma również do dyspozycji 9,2-calowy ekran wielofunkcyjnego panelu, który posłuży głównie za nawigację i centrum multimedialne, które łączyć się może z internetem za pośrednictwem niemal wszechobecnego dziś LTE. Ciekawostką jest niewielki stolik na drobiazgi umieszczony pomiędzy siedzeniami, który oprócz miejsca na telefon, zawiera małą stacyjkę dokującą dla wygodnej, podręcznej latarki, którą można również podłączyć w podobnym miejscu na drzwiach, obok klamki. Na pewno będzie to pomocne dla osób, które często parkują w ciemnym garażu, zwłaszcza nocą. Samochód posiada też stosowaną dotychczas tylko w autach Volkswagena technologię Trailer Assist ułatwiającą znacząco manewry przy jeździe z przyczepą, a system ostrzegania przed pojazdami w martwym polu uchroni nas przed wypadkiem, którego nie mogliśmy uniknąć na podstawie widoku z lusterka.
To, że jesteś fanem lub fanką modelu jest bardzo duże, Skoda Octavia to od 2009 roku najchętniej kupowane nowe auto w Polsce i nic nie wskazuje na to, by trend ten miał się niedługo skończyć. Nawet w Niemczech w 2015 roku w pierwszej dziesiątce aut rodzinnych jedynym samochodem spoza granic tego kraju w swojej klasie była właśnie nowa Octavia. Wybierając nowy model będziesz korzystać z zalet sprawdzonego przez miliony pojazdu, który ewoluował po to, by służyć Ci jeszcze lepiej.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Dlaczego warto pić sok pomidorowy?
Sok pomidorowy to prawdziwa skarbnica wartości odżywczych, które mają pozytywny wpływ na zdrowie. Dzięki obecności witamin, minerałów oraz
Różowy październik czas start! Ruszyła akcja Przymierz się do samobadania
Już po raz drugi organizatorzy kampanii ?Wylecz raka piersi HER2+?1 we współpracy z marką modową H&M ruszają z akcją ?Przymierz się do samobadania?. W p
Polska marka odzieżowa - dlaczego warto wspierać rodzimych producentów?
Wiele osób rezygnuje z kupowania ubrań polskich marek odzieżowych, bo uchodzą one za dość drogie. Jednak wcale nie musi być to normą. Rodzime firmy napr
Jak dopasować bikini do figury typu prostokąt: porady i wskazówki
Figura typu prostokąt, zwana także sylwetką "H" lub "chłopięcą", charakteryzuje się proporcjonalnymi ramionami i biodrami, a także s
Inhalacje solankowe – naturalna terapia dla układu oddechowego
Inhalacje solankowe to coraz popularniejsza metoda wspomagania zdrowia, zwłaszcza w kontekście układu oddechowego. Bogactwo minerałów zawartych w sol