Centra handlowe pękają w szwach, do przymierzalni stoją długie kolejki, ze zwrotami źle dobranej garderoby nie zawsze jest łatwo. Zakupy miały być przyjemnością, a stały się koszmarem. Znasz to? Może już czas pomyśleć o robieniu zakupów przez internet?

Sklepy internetowe rosnÄ… jak przysÅ‚owiowe grzyby po deszczu, codziennie przybywa co najmniej jeden. I bardzo dobrze! Dlaczego? Duża ilość sklepów to duża konkurencja na rynku, co powoduje agresywnÄ… walkÄ™ o klienta. Å»eby tÄ™ walkÄ™ wygrać, sklep musi być w oczach klienta atrakcyjny. A atrakcyjny sklep to taki, który ma interesujÄ…cy nas towar w przystÄ™pnej cenie, akceptuje pÅ‚atnoÅ›ci online i dokonuje szybkiej wysyÅ‚ki towaru. Mile widziane sÄ… także dodatkowe rabaty dla staÅ‚ych klientów, newsletter oraz dobry kontakt na linii sprzedawca – klient, szczególnie w przypadku reklamacji towaru. W dobrych sklepach internetowych zwrot odbywa siÄ™ na koszt sprzedawcy.

To, co z pewnością odróżnia sprzedawców w sieci od stacjonarnych, to możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Innymi słowy, kupujemy bluzkę, dajmy na to w sklepie https://www.vangraaf.com/pl, niestety w domu okazuje się, że nie trafiłyśmy z rozmiarem. W sklepie stacjonarnym nie mamy gwarancji możliwości zwrotu. Wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. W sklepie internetowym bez problemu zwrócimy nietrafiony zakup lub wymienimy go na inny.

W sklepach stacjonarnych odbywają się sezonowe wyprzedaże, podobnie jest w sklepach internetowych. Ubrania, które wychodzą z mody, są natychmiast zastępowane nowymi. Nie może być inaczej. Sklep, który miałby przestarzały towar, natychmiast zostałby zmieciony przez bardziej aktualną ofertę konkurencji. Dlatego kupując w internecie mamy pewność, że nie trafimy na model sprzed dwóch sezonów. Takie rzeczy się po prostu nie zdarzają. Wyjątkiem mogą być sklepy specjalizujące się w wyprzedażach, ale są one specjalnie oznaczone.

Sklep internetowy to także brak kolejek. Nie trzeba stać w kolejce do przymierzalni, do kasy, nie trzeba tłoczyć się przy wieszakach. Nie ma presji czasu. Można spędzić godziny na oglądaniu kolejnych sukienek, kardiganów czy tunik, po czym kupić jedną, dwie, a może żadnej. Nikt z tego powodu krzywo na nas nie popatrzy, nikt nie pokręci z dezaprobatą głową. Zakupy w sieci oznaczają prawdziwą wolność, o jaką czasem trudno w handlu tradycyjnym.

W tradycyjnym sklepie trudno byÅ‚oby zapakować interesujÄ…ce nas rzeczy do tradycyjnego koszyka i powiedzieć: przyjdÄ™ jutro. W internecie, po zalogowaniu siÄ™ w sklepie, mamy możliwość dodać do wirtualnego koszyka interesujÄ…ce nas elementy garderoby, po czym... wyjść ze sklepu. Dajemy sobie w ten sposób czas na przemyÅ›lenie zakupów, wyeliminowanie kupowania spontanicznie pod wpÅ‚ywem chwilowego impulsu. JeÅ›li nastÄ™pnego dnia, nadal jesteÅ›my pewne swojego wyboru, możemy zÅ‚ożyć zamówienie. Atrakcyjny w oczach klientów sprzedawca pozwala wybrać rodzaj i tryb pÅ‚atnoÅ›ci, od nas zależy czy zapÅ‚acimy za towar z góry, czy dopiero po otrzymaniu przesyÅ‚ki. Także o sposobie dostarczenia powinien decydować klient, gdyż ma to wpÅ‚yw na cenÄ™ koÅ„cowÄ…. Zazwyczaj możemy wybrać przesyÅ‚kÄ™ pocztowÄ…, kurierskÄ…, odbiór osobisty lub paczkomat. NajtaÅ„szy, ale nie zawsze możliwy jest odbiór osobisty. Najdroższa, ale najwygodniejsza – przesyÅ‚ka kurierska.

Reasumując, jeśli lubimy w sklepie czuć się wyjątkowo, nigdy nie stać w kolejkach, móc spokojnie dokonywać wyboru, godzinami oglądać, mieć prawo do zwrotu i garściami czerpać z bogatej oferty sprzedawcy, powinnyśmy wybierać zakupy w internecie.




Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:

Talerz zupy grzybowej kcal
Sok z agrestu na gorÄ…czkÄ™

Wersja do druku