Aby osiągnąć sukces w branży fotograficznej, robienie świetnych zdjęć nie wystarczy. Podobnie jak w przypadku wielu innych wolnych zawodów, niezbędnym elementem powodzenia jest szczypta przedsiębiorczości, umiejętność pozyskiwania nowych klientów i zdobywania atrakcyjnych zleceń.

Aby osiągnąć sukces w branży fotograficznej, robienie świetnych zdjęć nie wystarczy.

Podobnie jak w przypadku wielu innych wolnych zawodów, niezbędnym elementem powodzenia jest szczypta przedsiębiorczości, umiejętność pozyskiwania nowych klientów i zdobywania atrakcyjnych zleceń.

Jeśli chcesz wiedzieć w jaki sposób nawiązywać nowe kontakty, które przełożą się na przyszłe kontrakty, koniecznie przeczytaj nasze wskazówki.

  • Zainwestuj w świetne portfolio. Jak nietrudno zgadnąć, doskonałe portfolio jest nieodzownym elementem pracy każdego fotografa. W czasach rozwoju technologii i mediów elektronicznych, warto postarać się o stworzenie portfolio w formie strony www. Dzięki powszechnemu i globalnemu dostępowi do Internetu, Twoje prace będą mogli obejrzeć ludzie z drugiego końca kraju, a nawet … świata. Do stworzenia idealnego portfolio wybierz najpiękniejsze fotografie, z których jesteś naprawdę dumny. Nie zapomnij o zdjęciach przyrody, portretach czy zdjęciach z wesela.
  • Rozmawiając z ludźmi opowiadaj o tym, czym się zajmujesz. Kto wie, być może któryś z Twoich rozmówców będzie niebawem potrzebował fotografa na ślub lub inną rodzinną uroczystość?
  • Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z fotografią, musisz skompletować niezbędne do wykonania portfolio ujęcia. Rób zdjęcia swoim najbliższym, przyjdź z aparatem na urodziny córki sąsiadów, spędź weekend w plenerze fotografując polską przyrodę. Pamiętaj, że wiele osób otrzymuje swoje zlecenia dzięki rekomendacjom. Jeśli zdjęcia urzekną sąsiadów, istnieje spora szansa, że polecą Cię swoim znajomym.
  • Bierz udział w wydarzeniach skupiających Twoich potencjalnych klientów. Należą do nich z pewnością wszelkiego rodzaju targi ślubne. Jeśli specjalizujesz się w fotografii ślubnej i weselnej, nie może Cię na nich zabraknąć. Nie wstydź się rozmawiać z ludźmi. Pamiętaj, że poza profesjonalnymi umiejętnościami, większość osób ceni w fotografach serdeczność i otwartość na ich potrzeby. Radosny uśmiech i miła rozmowa z pewnością przysporzą Ci sympatii.
  • Świetnym pomysłem na pozyskanie atrakcyjnych zleceń jest również przeglądanie ogłoszeń na portalach ślubnych i nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami. Własna strona www z próbkami fotografii z pewnością będzie istotnym plusem Twojej oferty.

Pamiętaj, że aby osiągnąć sukces w tym zawodzie, warto wyrobić w sobie odpowiednią dawkę determinacji i samozaparcia. Pierwsze niepowodzenia powinny być motywatorem do podnoszenia jakości swoich usług i nieustannego rozwoju.

Powyższe wskazówki i metody może z powodzeniem zastosować także każdy kamerzysta na wesele.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku