Handel w internecie, czyli e-commerce, coraz bardziej się rozwija i zyskuje na popularności. Zakupy w ten sposób przynajmniej raz zrobiło już blisko 75% Polaków. Z  badania Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w styczniu 2015 r. wynika, że w internecie największą popularnością wśród klientów cieszą się: odzież, obuwie, artykuły do wyposażenia domu, sprzęt elektroniczny i komputerowy, książki oraz kosmetyki. Średnia kwota, jaką wydają oni co miesiąc na zakupy, to prawie 160 zł. Specjaliści przewidują, że trend ten w najbliższym roku będzie wyjątkowo dynamicznie narastał.


Przyjemność kupowania, czyli dlaczego warto zamawiać on-line?

Zakupy w sklepach internetowych to przede wszystkim wygoda, oszczÄ™dność czasu i pieniÄ™dzy. Takie sklepy w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków nie ponoszÄ… kosztów utrzymywania punktów stacjonarnych, wiÄ™c ceny w nich sÄ… czÄ™sto zdecydowanie bardziej atrakcyjne. Ponadto oferujÄ… możliwość kupna towarów trudno osiÄ…galnych, czy wrÄ™cz nawet niedostÄ™pnych w pobliżu naszego miejsca zamieszkania. MaÅ‚o tego – towary te możemy odebrać spod wÅ‚asnych drzwi, unikajÄ…c jednoczeÅ›nie uciążliwych kolejek. NiewÄ…tpliwÄ… zaletÄ… jest także możliwość zapoznania siÄ™ z opiniami innych internautów na temat danego sklepu, czy produktu lub opcja skorzystania z porównywarek cenowych. Lista korzyÅ›ci jest bardzo dÅ‚uga, a z uwagi na rosnÄ…cÄ… na rynku konkurencjÄ™, na pewno bÄ™dzie siÄ™ sukcesywnie powiÄ™kszać.

Zakupy mogą być bezpieczne

Choć grupa sympatyków tego typu rozwiązań rośnie, nie brak również wielu sceptyków. Najczęstsze obawy, jakie towarzyszą konsumentom podczas zakupów w sieci, to brak możliwości obejrzenia, czy przymierzenia towaru przed zakupem, strach przed nieuczciwością sprzedawcy i utratą pieniędzy, wysokie koszty wysyłki lub ryzyko uszkodzenia towaru podczas transportu. Czy faktycznie jest się czego obawiać?

 

Kinga Pacenko, specjalista ds. sprzedaży w Takemore.net, sklepie internetowym z obuwiem, odzieżą sportowÄ… i dodatkami zapewnia, że nie ma powodu do niepokoju - „Klient powinien mieć pewność udanych i bezpiecznych zakupów, dlatego nie może ich robić w przypadkowym miejscu. Najlepiej wybrać sklep, w którym istnieje możliwość zwrócenia towaru, jeÅ›li nie speÅ‚nia on naszych oczekiwaÅ„. Ważna w tym przypadku jest również odpowiednio dÅ‚uga gwarancja na zakupiony towar oraz możliwość bezpoÅ›redniego kontaktu z obsÅ‚ugÄ… sklepu. Warto zwrócić też uwagÄ™ na stosowane przez sklep zabezpieczenia, jak certyfikat SSL, czy oferowane formy pÅ‚atnoÅ›ci. Wiele z tych kwestii okreÅ›la regulamin, który powinien znaleźć siÄ™ na stronie każdego sklepu i z którym trzeba siÄ™ koniecznie zapoznać. Poza bezpieczeÅ„stwem istotny jest również sam komfort zakupów - szeroki asortyment, intuicyjny interfejs witryny, konkurencyjne ceny i np. caÅ‚odobowa obsÅ‚uga zamówieÅ„. Coraz częściej konsumenci mogÄ… też korzystać z  darmowej przesyÅ‚ki, czy nawet ewentualnego, bezkosztowego odesÅ‚ania towaru. Uczciwe podejÅ›cie do kupujÄ…cych szybko procentuje. WÅ‚aÅ›nie takie warunki sprzedaży pozwoliÅ‚y nam szybko zjednać sobie wielu zadowolonych klientów i to ich bezcenna satysfakcja pozwala nam siÄ™ ciÄ…gle rozwijać” - dodaje.

 

Na rynku sprzedaży internetowej nie powiedziano jeszcze ostatniego sÅ‚owa. Za ubiegÅ‚orocznymi zmianami zwiÄ…zanymi z e-zakupami na pewno przyjdÄ… kolejne – równie korzystne dla kupujÄ…cych. Wiele wiÄ™c jeszcze przed nami, tymczasem stale rosnÄ…ca grupa oszczÄ™dnych, zabieganych oraz wymagajÄ…cych cyfrowych konsumentów i tak już może zacierać rÄ™ce.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku