Kosmetyki to produkty, które mogą służyć do pielęgnacji, oczyszczania, ochrony i upiększania. Do tej ostatniej grupy należą wszelkie produkty do stylizacji i farbowania włosów oraz kosmetyki do makijażu, tzw. kosmetyki kolorowe, które od towarzyszą kobietom.

Kosmetyki do makijażu, stosowane do upiększania ust, oczu czy cery, stosowane są od wieków. Przykład? Weźmy choćby Kleopatrę: źródła historyczne dowodzą, że była ona jedną z pierwszych kosmetolożek i makijażystek - wszystkie swój porady spisała w formie podręcznika. Kolejnym przykładem mogą być gejsze, w przypadku których makijaż był prawdziwą sztuką. Proces pudrowania ciała i zdobienia ciała zajmował im zwykle kilka godzin.

Jeszcze w XIX wieku mało którakobieta otwarcie przyznawała się do wizyt w salonie kosmetycznym: wcenie była naturalna i zdrowa cera, która nie potrzebowała pomocyspecjalistów. Choć panie za wszelką cenę starały się podtrzymaćwizerunek naturalnych piękności, to wiadomo, że jeszcze przed Iwojną światową przyczerniano rzęsy sadzą, a usta upiększano zapomocą naturalnych i powszechnie dostępnych barwników. Wdwudziestoleciu międzywojennym kremy i kosmetyki do makijażucieszyły się już większą popularnością, a rozwój kina jeszczebardziej spopularyzował wyrazisty makijaż.



Od tamtego czasu pojawiały się najróżniejszetrendy w makijażu. Lata 20. i 30. to mocno podkreślone oczy,wyraziste brwi i wąskie usta – kobiety tamtych czasów nierzadkogoliły sobie brwi i zastępowały je narysowaną wąską czarnąkreską. Lata 40. i 50. to styl pin-up, w którym królowałyczerwone usta i oczy podkreślone eyelinerem. Styl kolejnej dekadyzdominował ruch hipisowski, ceniący sobie luz i naturalny wygląd.Lata 70. i 80. były szaleństwem kolorów: w cenie były kolorowecienie do powiek i maksymalnie wydłużone rzęsy. Potem nastąpiłprzesyt kolorami, i nastąpił szał na „make-up without make up”,czyli naturalny makijaż, w którym często królują beże, brązy iszarości.

Jak sprawa wygląda dzisiaj? Kosmetyków domakijażu jest coraz więcej i uwidaczniają się wśród nich dwienajważniejsze tendencje: albo łączenie kilku funkcji w jednymprodukcie (kosmetyki w stylu all-in-one albo 2w1), albo tworzenieróżnych produktów, które najlepiej jest stosować razem (np.bronzer i rozświetlacz, baza pod makijaż i podkład). Kobiety mająniemal nieograniczony wybór jeśli chodzi o kosmetyki domakijażu – w sklepieinternetowym Let’s Beauty każda znajdzie coś dla siebie.


Podobne artykuły: