Jeste¶ na diecie, liczysz kalorie, chcesz przygotować dziecku co¶ słodkiego, ale i zdrowego? Polecamy zdrowe i smaczne ciasteczka. Ciasteczka s± dietetyczne, pożywne i do¶ć szybkie w przygotowaniu. Idealne dla osób na diecie i dzieci.
Dietetyczne i zdrowe ciasteczka bez m±ki, cukru i tłuszczu
Składniki:
•    1,5 szklanki płatków owsianych
•    1/3 szklanki pestek z dyni
•    1/2 szklanki otrębów owsianych
•    1/3 szklanki orzeszków ziemnych (bez soli)
•    1/3 szklanki pokrojonych w kostkę suszonych ¶liwek kalifornijskich
•    ½ szklanki suszonej żurawiny
•    2 łyżki płatków migdałowych
•    2 łyżki rodzynek
•    10 łyżeczek m±ki kukurydzianej
•    3 łyżeczki naturalnego słodzika, najlepiej Stevia Base
•    2-3 łyżki miodu
•    ½  łyżeczki sody
•    ½ łyżeczki proszku po pieczenia
•    3 łyżki skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej
•    1/3 szklanki mleka
•    3 łyżki jogurtu
•    1 jajko

Sposób przygotowania:

Bakalie i suche składniki mieszamy wszystkie razem w naczyniu. Osobno roztrzepujemy jajko. Do wymieszanych składników dodajemy po kolei jogurt, jajko i rozpuszczony w ciepłym mleku słodzik i miód. Masę wyrabiamy ręcznie.
(Je¶li masa jest za sucha możemy dodać jeszcze jedno roztrzepane jajko lub trochę mleka, je¶li za rzadka - dosypać ulubionego suchego składnika lub m±ki kukurydzianej).
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Na wyłożon± papierem do pieczenia blachę, układamy obok siebie porcje masy, odpowiednio je formuj±c. Pieczemy około 25-30 minut. Warto sprawdzać co jaki¶ czas, czy ciasteczka się za mocno nie przypiekaj±. Po wyjęciu z piekarnika odstawiamy do ostygnięcia.

Ciasteczka sprawdz± się jako dodatek do kawy, drugie ¶niadanie lub też przek±ska w ci±gu dnia.

Smacznego!


Podobne artykuły: