Witaminy do podstawa aby cieszyć się pięknym wyglądem naszej fryzury. Warto regularnie je dostarczać naszemu organizmowi. Są niezbędne, a ich brak powoduje pewne problemy np. wypadanie włosów, łupież, nadmierne wysuszenie, itp. Lepiej wprowadzić je wcześniej do naszego jadłospisu niż potem leczyć skutki ich niedoboru. Dlatego nie wolno lekceważyć tego co jemy oraz co dostarczamy naszym włosom wraz z pożywieniem.
Każda witamina odgrywa istotną rolę w dbaniu o włosy. Każda posiada określoną funkcję. Dlatego nie wolno nam tego bagatelizować.

Witamina A, inaczej zwana retinolem ma ogromne znaczenie dla naszych włosów. Bierze ona czynny udział w produkcji sebum. Brak tej witaminy skutkowałby suchymi włosami oraz łupieżem. Jednak trzeba uważać aby nie przedawkować witaminy A, ponieważ może to oznaczać utratę włosów. Dlatego jeżeli chcemy wybrać się po witaminę A do apteki najlepiej skonsultować to z lekarzem. Natomiast jeżeli dostarczamy ją wraz z pożywieniem nie musimy niczego się obawiać. Źródła witaminy A to: jaja, wątróbka, tłuste mięso, masło, sery, mleko, marchew, papryka, pomidory, warzywa zielonolistne, słodkie ziemniaki, pomarańcze, mango.

Natomiast witamina B ma duży wpływ na hemoglobinę, która jest odpowiedzialna za dostarczanie tlenu włosom. Tlen jest niezbędny dla pięknego wyglądu włosów, gdyż one tak jak my potrzebują go do oddychania. Poza tym zmniejsza łojotok skóry. Najbardziej powinnyśmy zwrócić uwagę na następujące witaminy z grupy B: B6 i kwas foliowy. Witaminy B6 należy szukać w ziemniakach, bananach, zbożach, fasoli, piersi z kurczaka, polędwiczkach wieprzowych. Z kolei niedobór witaminy B12 prowadzi do niedokrwistości złośliwej co może być przyczyną łysienia. Następnie niedobór kwasu foliowego powoduje wypadanie włosów, a także wczesne, nagłe siwienie włosów. Jest on odpowiedzialny za wzrost włosów. Przyczyną niedoboru kwasu foliowego jest długie gotowanie lub smażenie potraw, które po prostu go niszczy. Kwas pantotenowy odpowiedzialny jest za utrzymanie wilgotności włosa, a także jego siłę, witalność oraz sprężystość.

Witamina E ma za zadanie zwiększanie wchłaniania tlenu, przez co zapewnia prawidłowe krążenie krwi do głowy. Chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników oraz uszkodzeniami mechanicznymi. Wspomaga także wzrost włosów. Spowalnia procesy starzenia.  Zapewnia im zdrowy wygląd. Należy jej szukać w zbożach, migdałach, oleju szafranowym, kukurydzianym, sojowym, zielonej rzepie. Brak witaminy E objawia się łamliwością oraz wypadaniem włosów.

Witamina C odpowiada za wzmacnianie włosów. Wspomaga ich wzrost. Wpływa na prawidłowy rozwój kolagenu, który jest im bardzo potrzebny. Znajdziemy ją w cytrusach, owocach guawy, papryce. Z kolei witamina PP pobudza krążenie i ukrwienie skóry. Niedobór witaminy może spowodować, ze włosy staną się łamliwe i będą się rozdwajać.

D-pantenol jest bardzo ważny w pielęgnacji włosów. Wchłaniany przez nie sprawia, że nabierają połysku, są gładkie i zdrowe.

Jeżeli nie jesteśmy w stanie, aż tak poświęcić się dla naszych włosów, aby zmienić np. przyzwyczajenia żywieniowe możemy skorzystać z suplementów diety. Rynek farmaceutyczny proponuje nam wiele takich preparatów. Jednak aby wybrać ten odpowiedni możemy skontaktować się z lekarzem, który oceni stan naszych włosów i zdecyduje jakie witaminy byłyby dla nas najlepsze. Oczywiście przy tym należy pamiętać, że witaminy również można przedawkować. Wtedy możemy otrzymać skutek zaskakująco odwrotny. Dlatego należy pamiętać o witaminach, ale z umiarem.

Na niedobór witamin w naszym organizmie wpływ ma wiele czynników np.: stres, złe nawyki żywieniowe, spożywanie tłuszczów, węglowodanów, nadmiaru alkoholu, przetworzonej żywności, konserwantów, a nawet zanieczyszczenie środowiska. W walce o piękne i lśniące włosy powinnyśmy być wytrwałe i zrezygnować ze złych przyzwyczajeń, mających negatywny wpływ na nasze kosmyki, na rzecz wprowadzenia do naszej diety owoców i warzyw, które w naturalny sposób dostarczą naszym włosom wielu witamin.

Materiał przygotowany przez Klinikę Handsome Men

Podobne artykuły: