Okres wiosenno-letni wyjątkowo sprzyja odchudzaniu. Pozbycie się zbędnych kilogramów zwykle odkładamy na porę roku, kiedy robi cieplej na dworze. Mamy wtedy okazję na długie spacery, wypady nad wodę, a także chętniej zmieniamy swoją garderobę, odsłaniającą bardziej nasze ciało.
Zdarza się, że po zimie rozmiar, który nosiliśmy w zeszłym roku okazuje się za mały. Stajemy przed wyborem – pogodzić się z tym i wymienić całą garderobę na większą, czy może podjąć wyzwanie odchudzania. Zdrowy rozsądek każdej z nas podpowiada, że lepiej będzie zrzucić kilka kilogramów. Szkopuł w tym, że zawsze trudno jest zacząć się odchudzać. W gazetach, poradnikach czy na portalach internetowych z łatwością możemy odnaleźć „diety cud”, po których nasza sylwetka ma przeżyć prawdziwe odrodzenie. Nie każda ma jednak w sobie aż tyle samozaparcia, by przyjąć czasem bardzo rygorystyczny styl życia. Wobec tego jak zrobić to szybko i skutecznie?

Co rusz słyszymy o nowej diecie, która pozwoli na spadek wagi oraz poprawę zdrowia, a do tego nie powoduje efektu jojo. To bardzo ważne cechy, które powinny być dla nas priorytetem w wyborze diety. Drastyczne redukowanie kalorii i ograniczenie spożywanych produktów może przynieść szybsze efekty chudnięcia, ale nie koniecznie poprawi nam to samopoczucie w dłuższym okresie. Narażamy się w ten sposób jedynie na uszczerbek zdrowia, czego lepiej nie ryzykować. Wybierajmy zatem rozsądne diety, które proponują zdrowe odżywanie, tak jak np. dieta Montigniac, a nie tylko ograniczanie jedzenia do minimum. Dieta ta została stworzona w oparciu o indeks glikemiczny, czyli  listę produktów uszeregowanych pod względem przyrostu poziomu glukozy we krwi, po ich spożyciu. Dzięki niemu możemy wybierać określone rodzaje pokarmów, które spowodują osiągnięcie prawidłowej wagi ciała. Indeks glikemiczny dotyczy tylko węglowodanów, ponieważ tłuszcze i białka nie powodują wysokiego wzrostu poziomu glukozy we krwi. Indeks glikemiczny innych produktów węglowodanowych jest tym niższy, im są one trudniej i wolniej trawione i przyswajane.





Jaką byśmy dietę nie wybrali, niezbędne zawsze okazuje się spalanie kalorii poprzez ćwiczenia fizyczne. Wybór tych najodpowiedniejszych powinien zostać dostosowany do naszej kondycji, wieku i czasu. Zastanówmy się, czy mamy czas na siłownię lub fitness po pracy. Wiele osób decyduje się na sprzęt sportowy do ćwiczenia w domu. Domowe fitness jest coraz bardziej popularne wśród osób pracujących oraz rodzin z dziećmi, które cierpią na brak czasu. Najczęściej popularne są rowerki i orbitreki wśród pań oraz wioślarze, bieżnie i hantle dla panów. Taki wybór sprzętu gwarantuje wygody trening i przynosi dobre efekty - doradza Łukasz Andrzejewski ze Sport-shop.pl.

Pamiętajmy, że odchudzanie to zawsze proces wymagający sporą ilość poświęceń i czasu. Jednak paradoksalnie każda z nas marzy o zgrabnej sylwetce , gdyż dodaje to nam nie tylko energii, ale często większej pewności siebie i chęci do działania. Warto jednak stosować zdrowe odżywianie oraz aktywny wypoczynek po pracy, nie tylko, gdy chcemy schudnąć, ale przez cały rok.


Podobne artykuły: