Torebki na wagę złota
Przybierają różne formy – drobne i niepozorne, kanciaste, okrągłe, duże i workowate. Fasonów jest mnóstwo. W każdym sezonie modne są nieco inne style i nawiązania. Raz styl industrialny i nowoczesny, nie tolerujący zbędnych ornamentów i ozdób, za to ceniący prostotę, to znowu styl retro, czerpiący ze źródeł torebkowej przeszłości. A jest z czego czerpać...
Pojawiły się w Średniowieczu. Miały wtedy niepozorną postać małych sakiewek noszonych przy pasie. Nosiły je i kobiety i mężczyźni. Do 1670 roku, kiedy po raz pierwszy wyprodukowano spodnie z wszytymi kieszeniami dla mężczyzn. Panie zamieniły sakiewki na duże kieszenie na sznurkach noszone pod spódnicami. Nie wystawiano ich na widok publiczny, miały czysto praktyczne zastosowanie. Dopiero wiek XVIII, lubujący się w ozdobnych strojach, wyprowadził torebkę na światło dzienne. Zamiast ukrytej kieszeni zaproponował piękne, bogato zdobione drobne torebeczki – pompadourki. Były najczęściej robione z jedwabiu i spełniały rolę dopełnienia kobiecej garderoby.
W XIX wieku torebki kobiece były jeszcze bardziej popularne. Powstawały nowe fasony. Na przykład torebka wieczorowa wykonana z koralików lub innych błyskotek nazwana reticule, od łacińskiego słówka reticulum, czyli mała siatka. Zaczęto wtedy także robić torby ze skór naturalnych, które na początku stosowane były jako torby podróżne.
Krój kobiecych spódnic od początku XIX wieku stał się bardziej obcisły niż we wcześniejszych epokach, dlatego torba stała się niezbędna i niezastąpiona. W wąskich, przylegających spódnicach nie było kieszeni, a zatem wszystko co wcześniej mieszczono w wewnętrznych skrytkach musiało znaleźć się w torbie. Dlatego też zaczęła się moda na coraz większe torebki, które były bardziej praktyczne.
Dziś torebka to zupełna podstawa kobiecego stroju. Mamy do wyboru tysiące wzorów i kształtów. To, co wybierzemy według psychologów odzwierciedla nasz charakter i temperament. I tak na przykład kobieta z wyjątkowo kolorową torebką ma bujną wyobraźnię, ale jest trochę lekkomyślna. Mała torebka wypchana do granic możliwości to sygnał braku wyobraźni i przewidywania.
Duża torba noszona zawsze i wszędzie, która ma w sobie wszystko co może być potrzebne to znak pesymistycznych skłonności i braku zaufania do siebie samej.
Skórzane torebki częściej wybierają kobiety pewne siebie i silne. Natomiast częste zmiany torebek i kupowanie ich "na zapas" świadczy o braku skonkretyzowanych poglądów i stabilności psychicznej.
Niezależnie od tego, jaką jesteś osobą na pewno lubisz mieć ze sobą torebkę ładną, pasującą do stroju i wygodną. To właśnie z myślą o nas – kobietach, najwięksi projektanci mody tworzą torebki – arcydzieła. Niewiele jest jednak kobiet, które mogą sobie na te cacka pozwolić.
Dla osób, które jeszcze nie mają na tyle dużych zarobków, aby pozwolić sobie na torebkę od mistrza, jest bardzo dużo ciekawych propozycji w sklepach sieciowych. Warto też pobuszować w second – handach, w których często można trafić na prawdziwe perełki.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
moda damskaWersja do druku
Szukaj
Kolekcja Ipanema Sempre Nova już dostępna w Polsce
Kolumbijska artystka i bizneswoman, Shakira, została nową ambasadorką brazylijskiej marki obuwia Ipanema i twarzą wyjątkowej kampanii kolekcji Ipanema Semp
Syfon do umywalki - jaki kolor wybrać? Krótki poradnik.
Wbrew pozorom syfon do umywalki nie jest wyłącznie elementem użytkowym wnętrza łazienkowego. Współczesne syfony są produkowane w taki sposób, aby preze
Czy pies będzie pasował do naszej rodziny?
Coraz więcej osób decyduje się na posiadanie psa. To ciekawy pomysł dla całej rodziny - pies z pewnością szybko stanie się niezwykle ważnym członkiem
Rozmowa z Mecenasem na temat prowadzenia postępowania o rozwód
W dzisiejszym wywiadzie rozmawiamy z Mecenasem Marcinem Grabowskim, doświadczonym prawnikiem specjalizującym się w prawie rodzinnym i sprawach rozwodowych w
Jak jogurty bez dodatku cukru mogą wspomóc Twoją dietę?
Czy zastanawiałeś się, jakie korzyści mogą płynąć z ograniczenia spożycia cukru? Przekonaj się, dlaczego warto sięgnąć po produkty bez cukru, jak z