W ciągu 2 pierwszych miesięcy br. ponad 2,5 tys. klientów sieci Idea skorzystało z nieodpłatnej usługi blokowania telefonów! Od 1.01.2005 r. w sieci Idea dostępna jest nowa usługa polegająca na nieodpłatnym blokowaniu numerów IMEI skradzionych telefonów komórkowych na życzenie ich użytkowników. W styczniu br. skorzystało z niej 1.360 klientów sieci Idea, natomiast w lutym 2005 r. 1.211 klientów Idei zablokowało numery IMEI skradzionych telefonów. Klienci sieci Idea są informowani o możliwości skorzystania z tej usługi zarówno w punktach sprzedaży, Biurze Obsługi Klienta (w momencie np. zakładania blokady na utraconej karcie SIM) oraz w miesięczniku Idea Mobile.

Zlecenie zablokowania/odblokowania numeru IMEI abonent/użytkownik musi złożyć osobiście (lub osoba przez niego upoważniona) w każdym punkcie sprzedaży sieci IDEA (autoryzowany przedstawiciel - dealer, salon firmowy i franchisingowy, Telepunkt). Klient musi udać się do punktu Idea i tam podpisać formularz zgłoszenia zablokowania / odblokowania urządzenia końcowego (w załączeniu).

Zlecenie blokady w sieci IDEA skutkuje blokadą we wszystkich trzech sieciach komórkowych działających na terenie Polski.
Zablokowanie może zlecić abonent (oferty postpaid) lub użytkownik (oferty prepaid) sie
ci Idea spełniający wszystkie poniższe warunki:
1. Posiada aktywny numer telefonu (MSISDN) w sieci Idea w momencie składania zlecenia,
2. Potwierdza zgodność danych osobowych z danymi znajdującymi się w systemie billingowym poprzez przedstawienie:
- dowodu osobistego oraz
- innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
3. Przedstawia potwierdzenie zgłoszenia kradzieży terminala na Policji,
4. Przedstawia dokumenty, które potwierdzają prawo własności do blokowanego urządzenia oraz jego numer IMEI:
- faktura VAT/paragon fiskalny, lub
- umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub aneks do umowy, lub
- umowa kupna-sprzedaży lub darowizny wraz z pierwotnym dowodem własności (faktura, paragon).
w przypadku, gdy na w/w dokumentach nie jest podany numer IMEI, należy przedstawić karte gwarancyjna,
5. Podpisze "Oświadczenia osoby zgłaszającej" stanowiącego cześć Formularza zgłoszenia zablokowania/odblokowania urządzenia końcowego.

UWAGA!
Natomiast użytkownik prepaid musi być zarejestrowany, aby można było zweryfikować jego dane - w przypadku niezarejestrowanego użytkownika usług prepaid w IDEI - zarejestrowanie się jest warunkiem przyjęcia zlecenia blokady numeru IMEI jego skradzionego telefonu.Zablokowanie może zlecić również pełnomocnik firmy lub osoba upoważniona przez abonenta – zgodnie z obowiązującymi w regulaminie zasadami ogólnymi.

Odblokowanie zablokowanego telefonu (numeru IMEI) nastąpi po spełnieniu poniższych warunków:
Zlecenie odblokowania urządzenia końcowego (np. w przypadku odnalezienia urządzenia) może złożyć wyłącznie osoba, która zleciła zablokowanie.

W związku z powyższym osoba zgłaszająca odblokowanie musi:

1. Potwierdzić dane na formularzu zgłoszenia zablokowania (w załączeniu) z danymi widniejącymi w:
- dowodzie osobistym oraz
- innym dokumencie stwierdzającym tożsamość, np.: prawo jazdy, paszport itp.
2. Podpisać "Oświadczenia osoby zgłaszajacej".

Odblokowanie w sieci IDEA skutkuje odblokowaniem u wszystkich operatorów działających na terenie Polski. Jeśli abonent zgłosił blokadę dodatkowo u innego operatora, konieczne będzie zlecenie odblokowania również u tego operatora.W przypadku jeżeli Klient zgłasza kradzież karty SIM jest on dodatkowo informowany przez konsultantów BOK i BOP o możliwości blokowania numeru IMEI!

Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku