16 września w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego przedstawiciele mediów oraz świata luksusowej gastronomii po raz pierwszy zapoznali się z nową, wkraczającą na polski rynek odsłoną ekskluzywnej whisky Glenmorangie, należącej do koncernu LVMH -Moët Hennessy Louis Vuitton.    Spotkanie z walorami smakowymi, historią whisky odbyło się w atmosferze złota i kalejdoskopiczności, oddającej jej charakter. Niespodzianką wieczoru był Jeroscope – urządzenie do serwowania whisky o pojemności 3-litrów. Wieczór poprowadził niezależny ekspert whisky - Łukasz  Sosiński, autor największego polskojęzycznego źródła o whisky  (www.whisky.org.pl) oraz właściciel firmy Pick and Taste.  
    Degustacji poddane zostały produkty: flagowa Glenmorangie The Original, trzy edycje Extra Matured: The Lasanta, The Quinta Ruban i The Nectar d’Òr oraz Glenmorangie Extremely Rare 18-letnia. Każda z jej edycji roztacza przed swoimi koneserami cały wachlarz smaków i aromatów od kremowej wanili, przez tartę cytrynową i crème brûlée  po drzewo sandałowe i sad pełen dojrzałych czereśni.
   Glenmorangie to numer jeden single malt w Szkocji – w kraju pochodzenia whisky. Jej różnorodny, a przede wszystkim wspaniale skomponowany bukiet smaków i aromatów dostarcza ekscytujących doznań  nawet  najbardziej wymagającemu znawcy tego szlachetnego trunku. Autorytet Jim Murray, autor „Biblii Whisky” określił Glenmorangie jako „złożoność w swej najbardziej złożonej postaci”. W swoim rankingu zakwalifikował ją do najwyżej przez niego ocenianych whisky, „które dają nam wszystkim powód do życia”.
   Początki Glenmorangie sięgają 1843 roku. Od tego czasu 16 mężczyzn z Tain, z pokolenia na pokolenie przekazuje sobie wiedzę i doświadczenie dotyczące jej wytwarzania. Po dziś dzień produkowana jest w tej samej destylarni. W Glenmorangie odnajdziemy aż 140 smaków i aromatów, dlatego znana jest jako najbardziej kompletna whisky na świecie.
   Wraz z wprowadzeniem na rynek odbędzie się 7 degustacji w największych miastach Polski. Nowe oblicze Glenmorangie, przybliży whisky i koniaki znajdują coraz większe zainteresowanie wśród Polaków. Jak wynika z badań AC Nielsen łączna sprzedaż tego typu trunków wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 20 proc. Największą miłością Polacy darzą jednak whisky. W ubiegłym roku kupili jej o ponad jedną trzecią więcej niż w 2006 r. Zapraszamy na www.glenmorangie.com.










Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku