W okresie zimowym zwykle mamy mniej ruchu, a co za tym idzie większość z nas zauważa, że przytyliśmy. Wynika to przede wszystkim z faktu, że nieodpowiednio się odżywiamy. Produkty, które spożywamy są zwykle za tłuste i nie mamy jak ich spalić.
Bardzo dużo mówi się także o potrzebie regulowania perystaltyki jelit. Wynika to przede wszystkim z faktu, że najczęściej kobiety posiadają uczucie wzdęcia i pełności, które w znacznym stopniu mogą obniżać nie tylko nasze samopoczucie, ale i aktywność życiową. Wszystkie te objawy powstają na skutek złych nawyków żywieniowych i życia w ciągłym biegu.

Niestety często praca, jaką wykonujemy nie pozwala na radykalną zmianę stylu życia czy dostarczenie sobie większej ilości ruchu. Pogoda również do tego ostatnio nie zachęcała. Zbliżając się już jednak wielkimi krokami do wiosny powinniśmy postarać się zrzucić zbędne kilogramy oraz pozbyć się dolegliwości
Żołądkowo- jelitowych.

Kluczem do osiągnięcia tego żywieniowego sukcesu okazuje się być błonnik. Nie jest trawiony ani wchłaniany w przewodzie pokarmowym człowieka i dlatego swoją „misję prozdrowotną” rozpoczyna w jelitach. Należy do niej m.in. pomoc w problemach trawiennych, czy w walce z otyłością, a także obniżanie poziomu cholesterolu oraz stabilizowanie stężenia glukozy we krwi. Pokarmy zawierające błonnik są powoli wchłaniane przez organizm, dlatego po ich zjedzeniu długo czujemy się nasyceni. Poza tym błonnik jest w stanie eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie, a nawet substancje rakotwórcze.

Najwięcej tego cennego składnika zawierają warzywa, owoce oraz pieczywo (jednak tylko z pełnego ziarna). Z tego względu, że zimą mamy dość ograniczony wybór, jeżeli chodzi o owoce i warzywa powinniśmy zastąpić je innymi pokarmami. Okazuje się, że jednym z najlepszych sposobów na dostarczenie odpowiedniej ilości błonnika jest choćby porcja płatków owsianych na śniadanie. Wystarczy, że dodamy do nich mleka lub jogurtu, garść ulubionych bakalii i już stawiamy, jakże przyjemny, krok ku lepszemu samopoczuciu naszego układu pokarmowego.

Owies poza wysoką zawartością błonnika i witaminy B1, posiada również związek zwany beta-glukanem, który odpowiada za wyrównywanie poziomu cukru we krwi. Niektóre gotowe płatki owsiane (Elovena) dzięki wcześniejszemu, wstępnemu procesowi gotowania, wystarczy gotować przez 1 minutę. Zaraz potem są gotowe do spożycia w formie zupy lub koktajlu owocowego, a także możliwe do wykorzystania jako łagodząca i nawilżająca maseczka do twarzy!

Podobne artykuły: