10 listopada - Międzynarodowy Dzień Jeża
Marka Jeżyki realizuje kampanię edukacyjną w celu podnoszenia świadomości o potrzebach jeży oraz popularyzacji właściwych zachowań względem tego gatunku. Międzynarodowy Dzień Jeża, przypadający 10 listopada, to doskonały moment na podsumowanie tegorocznych działań, prowadzonych z partnerem merytorycznym akcji - Fundacją Primum.

Kampania komunikacyjna, uwrażliwiająca na potrzeby jeży przygotowujących się do zimowej hibernacji, została zrealizowana we współpracy z influencerami oraz na kanałach własnych marki Jeżyki. W oparciu o wiedzę i doświadczenie Fundacji Primum, której misją jest udzielanie pomocy zwierzętom poszkodowanym przez kontakt z cywilizacją, powstał merytoryczny kontent edukacyjny.
Jesienią widoczność jeży w naszym otoczeniu znacząco wzrasta. Przemieszczając się w poszukiwaniu miejsc do odpoczynku i pokarmu, który pozwoli im przygotować się do zimowego snu, nierzadko stają się ofiarami ludzkiej nieuwagi lub ignorancji.
Jak podaje Fundacja Primum, w Polsce jeże masowo giną pod kołami samochodów, w liczbie nawet 40 tys. osobników rocznie. I chociaż dane te nie są pełne, bez wątpienia plasują je w czołówce gatunków ulegających kolizjom z pojazdami. Dlatego też marka Jeżyki dostrzega i promuje zachowania przeczące tym statystykom, takie jak postawa kierowcy Miejskich Zakładów Autobusowych Warszawa, Mateusza Pierzchały, który widząc przechodzącego przez ulicę jeża, zatrzymał pojazd i bezpiecznie przeniósł zwierzę na pobocze.
Aby uwrażliwić ludzi na los jeży i w trosce o ich dobrostan, zapoczątkowana została akcja Fundacji Primum „Naklejki ratujące życie”. Każdy kto identyfikuje się z problemem może na stronie organizacji zamówić nieodpłatnie naklejki na samochód z hasłem „Po jeżu nie jeżdżę” i rozdać je swoim znajomym i bliskim. Taki właśnie znak wraz z paczką najeżonych bakaliami ciastek Jeżyki otrzymał kierowca, w podziękowaniu za jego empatyczną postawę i zachowanie godne naśladowania.
Marka Jeżyki ma także realny wpływ na dobrostan jeży. Czwarty rok z rzędu część dochodu ze sprzedaży swoich produktów firma przeznacza na Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Jeżurkowo, prowadzony przez Fundację Primum, który dba o osierocone jeżowe maluchy, m.in. w okresie poprzedzającym kalendarzową zimę. Tym samy każdy konsument może mieć swój udział w akcji pomocowej.

Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Wstęp do Świata Warszawskich Biur Detektywistycznych
W sercu Polski, w tętniącej życiem Warszawie, działają liczne biura detektywistyczne, które oferują swoje usługi mieszkańcom miasta i okolic. Jed
Jak prawidłowo dbać o drogi oddechowe?
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie człowieka bez tlenu. Potrzebuje go prawie połowa procesów komórkowych. Ponieważ organizm nie potrafi go
Jak skutecznie oddzielić swój ogród od świata zewnętrznego? Osłony ogrodzeniowe to sprawdzony sposób!
Dom z ogrodem to spełnienie marzeń wielu z nas. To przestrzeń, w której chcemy czuć się swobodnie i bezpiecznie. Aby tak było, warto zadbać o odpo
Pogoń za Samsungiem: najpopularniejsze lodówki na koniec 2023 roku
Na stronach porównywarki cenowej E-Katalog znajduje się ponad 900 modeli lodówek dostępnych do zamówienia w sklepach internetowych w Polsce. Analiza prefer
Piękne i zadbane paznokcie - modne warianty stylizacji!
Kompleksowa pielęgnacja ciała obejmuje nie tylko twarz oraz włosy, ale również dłonie, na które często zwracamy szczególną uwagę. Z