10 listopada - Międzynarodowy Dzień Jeża
Marka Jeżyki realizuje kampanię edukacyjną w celu podnoszenia świadomości o potrzebach jeży oraz popularyzacji właściwych zachowań względem tego gatunku. Międzynarodowy Dzień Jeża, przypadający 10 listopada, to doskonały moment na podsumowanie tegorocznych działań, prowadzonych z partnerem merytorycznym akcji - Fundacją Primum.

Kampania komunikacyjna, uwrażliwiająca na potrzeby jeży przygotowujących się do zimowej hibernacji, została zrealizowana we współpracy z influencerami oraz na kanałach własnych marki Jeżyki. W oparciu o wiedzę i doświadczenie Fundacji Primum, której misją jest udzielanie pomocy zwierzętom poszkodowanym przez kontakt z cywilizacją, powstał merytoryczny kontent edukacyjny.
Jesienią widoczność jeży w naszym otoczeniu znacząco wzrasta. Przemieszczając się w poszukiwaniu miejsc do odpoczynku i pokarmu, który pozwoli im przygotować się do zimowego snu, nierzadko stają się ofiarami ludzkiej nieuwagi lub ignorancji.
Jak podaje Fundacja Primum, w Polsce jeże masowo giną pod kołami samochodów, w liczbie nawet 40 tys. osobników rocznie. I chociaż dane te nie są pełne, bez wątpienia plasują je w czołówce gatunków ulegających kolizjom z pojazdami. Dlatego też marka Jeżyki dostrzega i promuje zachowania przeczące tym statystykom, takie jak postawa kierowcy Miejskich Zakładów Autobusowych Warszawa, Mateusza Pierzchały, który widząc przechodzącego przez ulicę jeża, zatrzymał pojazd i bezpiecznie przeniósł zwierzę na pobocze.
Aby uwrażliwić ludzi na los jeży i w trosce o ich dobrostan, zapoczątkowana została akcja Fundacji Primum „Naklejki ratujące życie”. Każdy kto identyfikuje się z problemem może na stronie organizacji zamówić nieodpłatnie naklejki na samochód z hasłem „Po jeżu nie jeżdżę” i rozdać je swoim znajomym i bliskim. Taki właśnie znak wraz z paczką najeżonych bakaliami ciastek Jeżyki otrzymał kierowca, w podziękowaniu za jego empatyczną postawę i zachowanie godne naśladowania.
Marka Jeżyki ma także realny wpływ na dobrostan jeży. Czwarty rok z rzędu część dochodu ze sprzedaży swoich produktów firma przeznacza na Ośrodek Rehabilitacji Zwierząt Jeżurkowo, prowadzony przez Fundację Primum, który dba o osierocone jeżowe maluchy, m.in. w okresie poprzedzającym kalendarzową zimę. Tym samy każdy konsument może mieć swój udział w akcji pomocowej.

Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Co to są fascynatory i do jakich stylizacji pasują?
Fascynatory to ciekawe nakrycia głowy zakładane na specjalne okazje, które swoją sławę zyskały przede wszystkim w Wielkiej Brytanii. To modny dodat
Serum do twarzy – jak wybrać odpowiednie dla swojego typu cery?
Nie od dziś wiadomo, że odpowiednia pielęgnacja skóry sprawia, że staje się ona zdrowa i promienna. Dobrze dobrane kosmetyki, dostosowane do typu ce
Księgowość online jak skutecznie prowadzić finanse bez biura rachunkowego?
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to ogromne wyzwanie, zwłaszcza dla kobiet, które często łączą życie zawodowe z obowiązkami rodzin
Moc antyoksydacji i anti-agingu Co warto wiedzieć o kwasie ferulowym?
Kwas ferulowy to niekwestionowany król antyoksydacji, który swoją multifunkcjonalnością podbija świat beauty. Regeneruje skórę, zapobi
4 mity na temat otyłości. Sprawdź, czy znasz je wszystkie
Otyłość to choroba obarczona wieloma mitami, które często prowadzą do błędnych przekonań i stygmatyzacji. Czy rzeczywiście jest wyłącznie kwes