Czy Polacy planują pomagać w okresie świątecznym wieńczącym pełen wyzwań rok 2022? Przekazywanie darów rzeczowych, środków pieniężnych, wolontariat, decyzje przy sklepowej półce, nagłaśnianie ważnych akcji i inicjatywy w miejscu pracy - które formy uważamy za najłatwiejsze, najprzyjemniejsze, najbardziej skuteczne, satysfakcjonujące i dostępne? Znamy wyniki tegorocznego badania ?Pudliszki - Smak Pomagania? . Producent lubianych przez Polaków ketchupów, dań czy produktów pomidorowych kolejny rok z rzędu połączył siły ze Szlachetną Paczką, angażując pracowników i klientów w różne formy wsparcia tej inicjatywy.
Aż 85% Polaków planuje w nadchodzÄ…ce Å›wiÄ™ta pomóc potrzebujÄ…cym. Najczęściej bÄ™dzie to kupno produktów wspierajÄ…cych akcje charytatywne, poza tym 4 na 10 Polaków przekaże datek, a co trzecia osoba - dary rzeczowe. Jak pokazujÄ… opinie o różnych formach wspierania, nie zawsze wybieramy te, które uważamy za najbardziej satysfakcjonujÄ…ce, skuteczne, przyjemne czy choćby Å‚atwe. OgraniczajÄ…c swój repertuar, wydajemy siÄ™ zapominać, że pomagać można na milion sposobów: w pracy, w terenie, z wÅ‚asnej kanapy lub przy sklepowej póÅ‚ce, indywidualnie lub w grupie. Pudliszki, które kolejny rok z rzÄ™du Å‚Ä…czÄ… siÅ‚y ze SzlachetnÄ… PaczkÄ…, dzielÄ… siÄ™ wynikami badania dostarczajÄ…cego wartych uwagi life hacków pomocowych.
 
Idealny sposób pomagania naprawdÄ™ istnieje!
 
WywierajÄ…cy najwiÄ™kszy pozytywny wpÅ‚yw na Å›wiat, a przy tym najprzyjemniejszy i najÅ‚atwiejszy. Do tego prawie 9 na 10 Polaków uważa, że jest w zasiÄ™gu każdej osoby. Zaangażowanie w akcje pomocowe w miejscu pracy bije na gÅ‚owÄ™ wszystkie inne dostÄ™pne formy pomagania. O ile wolontariat czy przekazywanie Å›rodków materialnych oceniamy pod wieloma wzglÄ™dami pozytywnie, na realizowanie ich w gronie wspóÅ‚pracowników reagujemy wrÄ™cz entuzjastycznie. Aż 97% z nas zgadza siÄ™, że takie dziaÅ‚anie przynosi satysfakcjÄ™, z czego niemal poÅ‚owa odpowiada w tym wzglÄ™dzie bardzo zdecydowanie.
 
Otwartość na pomoc w miejscu pracy potwierdzajÄ… także inne doniesienia - wedÅ‚ug badaÅ„ Kantar, aż 4 na 10 zatrudnionych chciaÅ‚oby pomagać w ramach wolontariatu pracowniczego przez 2 lub 3 godziny w miesiÄ…cuTymczasem tylko co 10 osoba ma w tym roku w planach uczestnictwo w akcji wsparcia organizowanej w miejscu pracy. Może pora to zmienić? “Tradycja przygotowywania i pakowania podarunków dla potrzebujÄ…cych rodzin w akcji Szlachetna Paczka to dla nas ogromna radość i fantastycznie spÄ™dzony wspólnie czas. Coraz wiÄ™cej firm jest otwartych na oddolne inicjatywy, warto zgÅ‚aszać takie pomysÅ‚y w pracy” - zachÄ™ca dyrektor zarzÄ…dzajÄ…ca Marta Pilczuk, która razem z kolegami i koleżankami z Pudliszek wspiera SzlachetnÄ… PaczkÄ™ co roku.
 
Pomaganie może być łatwe i przyjemne.
 
PomijajÄ…c bezkonkurencyjnÄ… pod każdym wzglÄ™dem pomoc w Å›rodowisku pracy, najprzyjemniejszÄ… formÄ… jest przekazywanie darów rzeczowych, na przykÅ‚ad w inicjatywach takich jak wspomniana Szlachetna Paczka. Drugie miejsce zajmuje pod tym wzglÄ™dem wybieranie w trakcie zakupów produktów, z których okreÅ›lona kwota jest przekazywana na akcje charytatywne. SÄ… to też dwa najÅ‚atwiejsze spoÅ›ród dziaÅ‚aÅ„ dla dobra innych.
 
“Za każdy zakupiony produkt Pudliszek przekazujemy zÅ‚otówkÄ™ dla Szlachetnej Paczki, potrzebne jest tylko zarejestrowanie dowodu zakupu na specjalnej stronie lub przesÅ‚anie go MMS-em. Akcja trwa do koÅ„ca grudnia. W zeszÅ‚ym roku przekazaliÅ›my 150 tysiÄ™cy zÅ‚otych. Sekretem sukcesu tej inicjatywy jest prostota - i tak wszyscy spÄ™dzamy czas na przedÅ›wiÄ…tecznych zakupach, możemy zrobić coÅ› dobrego zupeÅ‚nie przy okazji” - wyjaÅ›nia koordynatorka projektu, MaÅ‚gorzata Michalak-Wojskowicz.
 
Za nieskomplikowane uznawane jest także nagłaśnianie możliwości pomocy, na przykład w mediach społecznościowych. Natomiast samo w sobie nie dostarcza ono aż tyle satysfakcji czy radości.
 
Jak zmienić świat
 
NajwiÄ™cej osób, które nie planujÄ… w tym roku pomagać, uzasadnia to brakiem możliwoÅ›ci finansowych. Jednak to nie wpÅ‚aty, a przekazywanie darów rzeczowych, wolontariat oraz charytatywne wybory przy póÅ‚ce sklepowej majÄ… zdaniem Polaków najwiÄ™kszy wpÅ‚yw na rzeczywistość. DostarczajÄ… też najwiÄ™kszej satysfakcji. Pomaganie przynosi wiele pozytywnych odczuć, jednak nie to jest najważniejsze. NajwiÄ™cej z nas motywuje to, że możemy poprawić los innych, dla wielu osób jest to także naturalny ludzki odruch.


Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku