Salon premium Leo Beauty Club otwiera swoją drugą przestrzeń piękna w Warszawie. Zaledwie kilka miesięcy po wejściu na polski rynek, ukraińska marka przygotowuje się do skalowania, pewnie zebrawszy swoich odbiorców. W rozmowie z UA.NEWS Anna Romach, dyrektor Leo Beauty Club, szczerze opowiada o tym, jak wojna stała się bodźcem do wejścia na rynek międzynarodowy, o pierwszych sukcesach na rynku europejskim, nowościach drugiego salonu i sztuczkach ukraińskich mistrzów.

 

 

W kwietniu, praktycznie w 5 rocznicÄ™ istnienia, Leo Beauty Club wszedÅ‚ na rynek w Polsce. Trzy miesiÄ…ce później ukraiÅ„ska marka otworzyÅ‚a drugi salon w Warszawie. Jak siÄ™ pani to udaÅ‚o?

Anna Romach: Tak, rzeczywiÅ›cie, salony kosmetyczne Leo Beauty Club skoÅ„czyÅ‚y 1 kwietnia 5 lat. Nie obchodziliÅ›my rocznicy, a raczej Å›wiÄ™towaliÅ›my jÄ… w niewielkim gronie przyjacióÅ‚ i kolegów, bo zaplanowane przez nas obchody nie mogÄ… siÄ™ odbyć, gdy nasza ojczyzna jest atakowana rakietami, codziennie ginÄ… niewinni ludzie, a wokóÅ‚ jest tyle cierpienia. Dlatego postanowiliÅ›my ograniczyć siÄ™ do skromnych spotkaÅ„ w gronie naszej zaprzyjaźnionej rodziny, bo Leo Beauty Club to rodzina.

Bardzo symboliczne jest to, że nasze salony rok w rok, od pięciu lat, otwierają akurat w kwietniu nowe przestrzenie. Każda z naszych nowych przestrzeni jest większa i piękniejsza, bardziej innowacyjna i zaawansowana technologicznie.

Od poczÄ…tku nie mieliÅ›my planów skalowania pod wzglÄ™dem liczby lokali w Polsce. Planem zawsze byÅ‚o skalowanie w jakoÅ›ci. MaÅ‚a dygresja, ale nie sprzedawaliÅ›my i nie bÄ™dziemy sprzedawać franczyzy, choć bardzo czÄ™sto otrzymujemy takie zapytanie z rynku i mamy Å›rodki na jego realizacjÄ™.

Wiemy, że marka Leo Beauty Club zasÅ‚ugiwaÅ‚aby na uwagÄ™ i uznanie klientów na caÅ‚ym Å›wiecie. Ale jesteÅ›my za samodzielnym prowadzeniem dziaÅ‚alnoÅ›ci i utrzymaniem pewnego wysokiego poziomu usÅ‚ug w naszych przestrzeniach.

Z Ukrainy przywieźliÅ›my naszÄ… filozofiÄ™ pracy z klientem, najlepszÄ… jakość i kunszt, najnowszy certyfikowany sprzÄ™t i wszystko to, co sprawia, że nasze salony sÄ… najlepsze w swojej ojczyźnie. A kiedy zorientowaliÅ›my siÄ™, że osiÄ…gnÄ™liÅ›my sprzedaż w peÅ‚nym wymiarze godzin, pomyÅ›leliÅ›my o rozszerzeniu dziaÅ‚alnoÅ›ci. JesteÅ›my gotowi i chÄ™tni do przyjÄ™cia wszystkich goÅ›ci, którzy do nas przychodzi.

A po trzech miesiÄ…cach w tym salonie po prostu nie ma już miejsca na zapisywanie nowych klientów. Nasze dni sÄ… w peÅ‚ni zarezerwowane od rana do wieczora dla 13 mistrzów na zmianie w tym samym czasie. Każdy mistrz obsÅ‚uguje dziennie 7-9 klientów, w zależnoÅ›ci od kierunku. Salon jest otwarty codziennie, siedem dni w tygodniu, co w Polsce nie jest rozpowszechnione. JesteÅ›my bardzo wdziÄ™czni naszym polskim i ukraiÅ„skim klientom, którzy nas odwiedzajÄ…, lubiÄ… nas i sÄ… naprawdÄ™ zadowoleni, że widzÄ… nas na rynku.

 


 

W naszym przypadku zbiegÅ‚o siÄ™ kilka czynników. Nie mieliÅ›my wystarczajÄ…co dużo miejsca i rÄ…k do pracy dla liczby odwiedzajÄ…cych nas goÅ›ci, a ponieważ jakość to dla nas must have, pomyÅ›leliÅ›my o otwarciu kolejnej pracowni.

Ponieważ jesteÅ›my i pozostajemy ukraiÅ„skÄ… markÄ… z salonami na Ukrainie, zdajemy sobie sprawÄ™, że musimy siÄ™ rozwijać i skalować za granicÄ…. Coraz wiÄ™ksza liczba migrujÄ…cych specjalistów z Ukrainy szukajÄ…cych pracy w Polsce to nasi wspóÅ‚obywatele, którym również chcemy pomóc w adaptacji do nowych warunków. Rozwijamy siÄ™ na rynku miÄ™dzynarodowym i europejskim, aby wesprzeć gospodarkÄ™ ukraiÅ„skÄ… w czasie wojny.

W ten sposób doszliÅ›my do drugiego salonu jako rozwiÄ…zania naszych celów.


 

Kiedy otwieramy nowe salony, przewidujemy pewien przepÅ‚yw klientów, obciążenie pracÄ… mistrzyÅ„ itp. Szczerze mówiÄ…c, kiedy otwieraliÅ›my nasz pierwszy salon w Warszawie, w której w wielu regionach Ukrainy toczyÅ‚a siÄ™ wojna, nie snuliÅ›my ambitnych planów podbicia rynku w Warszawie. ZdaliÅ›my sobie sprawÄ™, że naszym gÅ‚ównym celem jest przetrwanie, a nastÄ™pnie stworzenie możliwoÅ›ci pracy dla naszych mÅ‚odych mistrzyÅ„ i jakoÅ› minimalnie zorganizowanie sobie życia w nowej rzeczywistoÅ›ci. Wielu z nich podróżowaÅ‚o z maÅ‚ymi dziećmi.

SpecjalnoÅ›ciÄ… salonu kosmetycznego jest to, że w jednym miejscu gość może mieć wykonane wszystkie rodzaje zabiegów, które sÄ… dostÄ™pne na rynku piÄ™kna i kosmetologii. Nie ma potrzeby tracić czasu na szukanie i podróżowanie do różnych pracowni, w zależnoÅ›ci od zapotrzebowania - wszystko jest w jednej przestrzeni jakoÅ›ci i komfortu.

Nie przewidywaliÅ›my piorunujÄ…cego sukcesu, po prostu robiliÅ›my to, co musieliÅ›my. I oczywiÅ›cie przywieźliÅ›my z Ukrainy naszÄ… filozofiÄ™ pracy z klientem, najlepszÄ… jakość i rzemiosÅ‚o, najnowszy certyfikowany sprzÄ™t i wszystko to, co czyni nasze salony najlepszymi w ojczyźnie. A kiedy zorientowaliÅ›my siÄ™, że osiÄ…gnÄ™liÅ›my sprzedaż w peÅ‚nym wymiarze godzin, pomyÅ›leliÅ›my o rozszerzeniu dziaÅ‚alnoÅ›ci. JesteÅ›my gotowi i chÄ™tni do przyjÄ™cia wszystkich goÅ›ci, którzy do nas przychodzi.

 


 

Czy bÄ™dzie to taka sama full—service beauty— przestrzeÅ„? Jaka jest jej funkcja?

Аnna Romach: BÄ™dzie to Leo Beauty Club & Clinic. Oznacza to, że specyfika salonu bÄ™dzie ukierunkowana zarówno na estetykÄ™, jak i kosmetologiÄ™. To 300 metrów kwadratowych powierzchni piÄ™kna w samym centrum Warszawy. Na pierwszym piÄ™trze mamy open-space beauty-strefÄ™, gdzie zostanÄ… PaÅ„stwo obsÅ‚użone przez stylistów wÅ‚osów, wizażystów oraz mistrzów estetyki paznokci. Na drugim piÄ™trze znajduje siÄ™ pięć gabinetów kosmetologii i chirurgii plastycznej.


Strategia salonu polegaÅ‚a na tym, że gość może w jednym miejscu wykonać wszystkie rodzaje zabiegów, które sÄ… na rynku kosmetycznym oraz kosmetologicznym. Nie ma potrzeby marnować czasu na szukanie i przejazd do różnych studiów, w zależnoÅ›ci od życzenia - wszystko w jednej przestrzeni jakoÅ›ci i komfortu. OszczÄ™dza to zarówno czas, jak i inne zasoby.

Oferujemy wszystkie usÅ‚ugi kosmetyczne, od pielÄ™gnacji wÅ‚osów po makijaż permanentny. Również - wszelkie usÅ‚ugi kosmetologiczne - kosmetologia sprzÄ™towa, iniekcyjna oraz estetyczna, chirurgia plastyczna. Ta ostatnia to dla nas nowy kierunek, który chcemy rozwijać.


 

KolejnÄ… cechÄ… jest obsÅ‚uga równolegÅ‚a, czyli równoczesna obsÅ‚uga klienta w kilku strefach – na cztery, sześć, a nawet osiem rÄ…k. Nawiasem mówiÄ…c, taka usÅ‚uga jest bardzo pożądana w Ukrainie. Na przykÅ‚ad podczas zabiegu na ciaÅ‚o gość może również skorzystać z zabiegów na twarz. Lub wykonujÄ…c manicure i pedicure, można jednoczeÅ›nie zamówić fryzjera lub wizażystÄ™. GÅ‚ównÄ… zaletÄ… jest jednoczesna obsÅ‚uga bez utraty jakoÅ›ci.

PokazaliÅ›my już, że potrafimy poruszać siÄ™ w dość szybkim tempie i nie planujemy siÄ™ zatrzymywać. Trzy miesiÄ…ce pracy w Polsce i mamy już dwa salony i 450 metrów kwadratowych wspólnej przestrzeni kosmetycznej. I to z full-time rejestracjÄ… w pierwszym salonie.

DziÅ› Leo Beauty Club to jedyna przestrzeÅ„ na polskim rynku, która oferuje peÅ‚nÄ… gamÄ™ zabiegów upiÄ™kszajÄ…cych oraz poważne sprzÄ™towe zabiegi kosmetyczne poprawiajÄ…ce wyglÄ…d. Posiadamy najszerszÄ… ofertÄ™ certyfikowanych urzÄ…dzeÅ„ w Warszawie, ponadto oferujemy ekskluzywne technologie sprzÄ™towe, które nie byÅ‚y dotychczas prezentowane w stolicy Polski. SÄ… to najnowsze osiÄ…gniÄ™cia techniczne i zaawansowane technologie, które sprawdziÅ‚y siÄ™ na Å›wiecie i z powodzeniem dziaÅ‚ajÄ… w praktyce. Wszystkie nasze urzÄ…dzenia sÄ… 2022 roku.

 


Jakie cele stawia sobie firma na polskim rynku? Jak szybko planujecie ich osiągnąć?

Аnna Romach: Nasze cele pozostajÄ… niezmienne. Staramy siÄ™ rozwijać obsÅ‚ugÄ™ i jakość Å›wiadczonych usÅ‚ug, staramy siÄ™ poszerzać macierz asortymentowÄ… dla naszych goÅ›ci, staramy siÄ™ zapewnić klientom tylko to, czego nie mogÄ… dostać nigdzie indziej. Na polskim rynku chcemy pokazać poziom ukraiÅ„skiej goÅ›cinnoÅ›ci i obsÅ‚ugi, do której przyzwyczajeni sÄ… ukraiÅ„scy klienci i my sami.

 


Powiem jeszcze raz o ekspansji – wkraczamy na poziom miÄ™dzynarodowy i jesteÅ›my zainteresowani ekspansjÄ… na inne kraje europejskie.

PokazaliÅ›my już, że potrafimy poruszać siÄ™ w dość szybkim tempie i nie planujemy siÄ™ zatrzymywać. Trzy miesiÄ…ce pracy w Polsce i mamy już dwa salony i 450 metrów kwadratowych wspólnej przestrzeni kosmetycznej. I to z full-time rejestracjÄ… w pierwszym salonie.

 


 

Na ile trudno jest prowadzić biznes kosmetyczny w Polsce? Jakich użytecznych przypadków nauczyÅ‚eÅ› siÄ™ z tego doÅ›wiadczenia? Co można z tego pożyczyć na salony w Ukrainie?

 

Аnna Romach: Specjalnych trudnoÅ›ci dla nas nie ma. Wyznaczamy cele i je osiÄ…gamy. DziÄ™ki wieloletniemu doÅ›wiadczeniu w branży beauty wiemy, jak dziaÅ‚a ten rynek, jak prowadzić biznes kosmetyczny, wiÄ™c nie mamy specjalnych przeszkód.

OczywiÅ›cie jest różnica w stosunku do rynku ukraiÅ„skiego. Niektóre procedury sÄ… bardziej poszukiwane niż przewidywaliÅ›my i odwrotnie, to, co byÅ‚o best-sellers na Ukrainie, nie jest tu tak szeroko stosowane.

Dla siebie wyciÄ…gnÄ™liÅ›my to, że niezależnie od bliskoÅ›ci, powiedzmy, mentalnoÅ›ci ukraiÅ„skiej i polskiej, każdy kraj ma swoje osobliwoÅ›ci, swojÄ… specyfikÄ™, do której trzeba siÄ™ dostosować. Staramy siÄ™ żyć zgodnie z prawem tego kraju i staramy siÄ™ oferować klientom to, czego oni chcÄ…. Oraz zapoznać ich z tym, co byÅ‚o i jest nam bliskie w sprawach pielÄ™gnacji i urody.

 


 Ukraina jest o krok do przodu w rozwoju wszystkiego, co zwiÄ…zane z piÄ™knem. UkraiÅ„ska obsÅ‚uga jest jednÄ… z najlepszych na Å›wiecie i najlepszÄ… wÅ›ród krajów europejskich. Nasi specjaliÅ›ci sÄ… zapraszani przez wiodÄ…ce salony i jest to zawsze wysokopÅ‚atna praca. Dlatego też, szczerze mówiÄ…c, polski rynek może chÄ™tnie pożyczyć od nas to, co najlepsze.

 


 

Wojna na Ukrainie się skończy. Jak Pani zdaniem może to wpłynąć na pracę ukraińskiej marki w Polsce?

Аnna Romach: W każdym razie, zakoÅ„czenie wojny jest Å›wietne. WpÅ‚ynie to pozytywnie na pracÄ™ naszej marki w Polsce i oczywiÅ›cie w Ukrainie. DziÅ› Polska stoi na czele wsparcia miÄ™dzynarodowego dla naszego kraju.

Jeszcze raz podkreÅ›lam, że jesteÅ›my bardzo wdziÄ™czni Polakom za to, w jaki sposób nas przyjÄ™li i wspierajÄ…, za ich lojalność wobec naszej marki, za to, jak oceniajÄ… nasze usÅ‚ugi i nasze podejÅ›cie do pracy. Za hojne napiwki które zostawiajÄ… naszym pracownikom. Wszystko ma znaczenie. Polska jest prawdziwie braterskim krajem, jesteÅ›my tu jak w rodzinie.

 

Wojna siÄ™ skoÅ„czy - wierzymy w to. BÄ™dziemy nadal odbudowywać gospodarkÄ™ Ukrainy, pracujÄ…c na poziomie miÄ™dzynarodowym i rozwijajÄ…c nasze przestrzenie w kraju. W równym stopniu orientujemy siÄ™ na rynek polski i ukraiÅ„ski. I mamy nadziejÄ™, że po zwyciÄ™stwie Ukrainy, kiedy wielu wróci do domu, Polacy również bÄ™dÄ… chÄ™tnie odwiedzać nasze salony, tak jak robiÄ… to teraz. A my ze swojej strony podziÄ™kujemy im jakoÅ›ciÄ…, obsÅ‚ugÄ…, naszÄ… ukraiÅ„skÄ… serdecznoÅ›ciÄ… i goÅ›cinnoÅ›ciÄ….

 



Najczęściej zadawane pytania



Podobne artykuły:


Wersja do druku