Jak zaprojektować ergonomiczne biuro?

Ergonomia pracy
Czym jest ergonomia pracy? Pod tym zwrotem kryją się banalne, aczkolwiek niezastąpione elementy wyposażenia biura, dobry dostęp do koniecznych w pracy sprzętów biurowych, idealnie ustawione oświetlenie stanowiska roboczego, a także wygodne meble. Wszystko to składa się na polepszenie wydajności pracy, osiągnięcie zadowolenia zawodowego i zminimalizowanie zmęczenia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Krótko mówiąc – ergonomia w miejscu pracy, to dostosowanie warunków bytowych na stanowisku roboczym do psychofizycznych możliwości i zdolności każdego pracownika.
Ergonomiczne meble
Pierwszym czynnikiem jest przystosowanie stanowiska pracy, czyli biurka, krzesła oraz sprzętu niezbędnego w pracy biurowej, do wzrostu pracownika, jego naturalnej postawy oraz ewentualnych predyspozycji zdrowotnych. Wielogodzinna praca przy biurku w pozycji siedzącej może być przyczyną powstawania dolegliwości, co objawia się bólami karku i pleców, skurczami czy nieruchomością stawów. Warto więc zapewnić pracownikowi wygodne krzesło obrotowe, z możliwością regulowania stopnia pochylenia oparcia i wysokości siedziska.
Kolejny mebel to biurko – duży blat roboczy pomieści nie tylko laptop, ale także dodatkowe monitory lub inne urządzenia niezbędne do wykonywania powierzonych pracownikowi obowiązków. Biurko z szufladami i szafkami to niezbędne minimum ergonomicznego stanowiska pracy. Dzięki temu akcesoria biurowe będą miały swoje miejsce. To znacznie ułatwi szybkie odszukiwanie długopisów, ołówków, notesów, zszywaczy i innych drobiazgów niezbędnych podczas przygotowywania i segregowania dokumentów. Warto pamiętać, aby na bieżąco zaopatrywać firmę w artykuły biurowe, aby uniknąć sytuacji, gdy pracownicy muszą pożyczać od siebie wzajemni spinaczy, koszulek do segregatora czy innych niezbędnych drobiazgów. Dobrej jakości materiały piśmiennicze i akcesoria do biura można zamówić w sklepie internetowym: https://www.action.com/pl-pl/.
Oświetlenie stanowiska pracy
Ważnym punktem jest właściwe oświetlenie – lampka biurkowa, dające łagodne, punktowe światło pomoże przy czytaniu dokumentów papierowych oraz wpłynie na poprawę widoczności w obrębie biurka, co zwiększy efektywność i komfort pracy.
Temperatura otoczenia, w którym przebywają pracownicy, powinna być dostosowana do pory roku oraz temperatury zewnętrznej. Należy pamiętać, że latem lepiej i wydajniej pracujemy w pomieszczeniach chłodniejszych, natomiast zimą warto dobrze ogrzać pomieszczenia. Właściwa temperatura sprawi, że komfort pracy zostanie w pełni zachowany.
Dobra atmosfera zarówno pomiędzy podwładnymi i przełożonym, jak i wśród pracowników jest przyczyną zadowolenia oraz efektywności w wykonywaniu codziennych zadań. Dbajmy więc, by nasze wzajemne relacje były koleżeńskie, z dużą dozą wzajemnego szacunku, bowiem stres bywa przyczyną pogorszenia się jakości pracy.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Wakacje na cztery łapy – jak przygotować się na podróż ze swoim zwierzakiem?
Podróżowanie ze zwierzętami to coraz częstszy wybór opiekunów, którzy traktują swoje pupile nie tylko jak towarzyszy, ale wręcz
Buty Grisport City – idealne na city break!
Weekendowe wyjazdy i aktywności to doskonała okazja, by oderwać się od codziennych obowiązków – nawet, gdy nie możemy zaplanować dłuższego
Shallowing ten trend podbija łóżka Polaków
Współczesna seksualność nieustannie ewoluuje, wprowadzając świeże perspektywy na intymność i przyjemność. Jedna z najnowszych praktyk, określana mia
Jak usunąć tatuaż laserem? Najlepszy laser do Twojego salonu kosmetycznego!
Coraz więcej osób poszukuje miejsc, w których szybko usunie niechcianą pamiątkę z młodości – tatuaż. Dla salonów kosmetycznych
Preparat na wszy – nie tylko do leczenia, ale też zapobiegania wszawicy
Wszawica to powszechnie występująca choroba pasożytnicza, której nie trzeba się wstydzić. Szacuje się, że choć raz zetknie się z nią każde dzi