Optymalizacja strony www pod kątem SEO jest jedną z podstawowych kwestii, które musisz rozważyć, prowadząc biznes w Internecie. Jest nikła szansa, że witryna o niskiej widoczności w Google będzie konwertować i przynosić zyski. Komu zatem powierzyć realizację strategii SEO?

Obsługa SEO - kiedy zdecydować się na oddelegowanie działań?

Według badania Hubspot, aż 61% specjalistów ds. marketingu internetowego uważa, że optymalizacja SEO, a także rozbudowa zasięgu organicznego powinna być priorytetem w działaniach marketingowych firmy. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania (a najlepiej obecność w TOP3) jest dziś wskazywana za najważniejsze źródło wartościowego ruchu na stronie. Pojęcie „wartościowy” jest tu słowem kluczem. Użytkownicy, którzy trafiają na stronę z Google szukają odpowiedzi na konkretne pytania, a tym samym mogą być potencjalnie zainteresowani twoimi usługami.

Bez względu na to, czy chcesz promować się lokalnie (np. na frazę „pozycjonowanie Poznań”) czy na terenie całego kraju, musisz zadbać o wysoką jakość we wdrożeniu strategii SEO. Brak czasu, odpowiedniej wiedzy czy kwalifikacji jest pierwszym sygnałem, żeby obsługę strony w zakresie pozycjonowania zlecić na zewnątrz. Źle prowadzone działania mogą wyrządzić nieoczekiwane szkody - obniżyć ranking strony, a nawet spowodować nałożenie filtra w Google.

Obowiązki te powinny zostać oddelegowane, jeśli:

  • nie zatrudniasz pracownika/zespołu dedykowanego do SEO,
  • nie masz doświadczenia ani wiedzy niezbędnej do pozycjonowania strony www,
  • w natłoku obowiązków brakuje ci już czasu,
  • a przede wszystkim zupełnie nie wiesz, od czego zacząć.

Agencja vs. SEO freelancer - kogo wybrać do pozycjonowania w Google?

Z zewnętrznych usług SEO na co dzień korzystają tysiące firm z całego kraju - przedsiębiorstwa z Warszawy, Krakowa, Poznania czy ze Szczecina. Każde z nich w pewnym momencie stanęło przed dylematem: komu powierzyć obsługę SEO? Kogo wybrać - agencję marketingową czy SEO freelancera? Obie opcje mają swoje zalety i wady. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Agencja SEO dla firmy z Poznania

Duże agencje, które działają w obszarze marketingu internetowego każdego dnia obsługują mnóstwo firm z przeróżnych branży. Rozbudowane portfolio przekłada się na ogromną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie SEO, ale paradoksalnie - może być także największym minusem w sposobie funkcjonowania spółki. Współpraca z dużą liczbą klientów pociąga za sobą automatyzację operacji i brak indywidualnego podejścia do klienta. Agencyjny specjalista ds. pozycjonowania ma pod swoimi skrzydłami od kilkunastu do kilkudziesięciu witryn, co często przekłada się na szablonowość działań, a dalej niską jakość w kwestii proponowanych rozwiązań.

Z drugiej strony, agencja SEO może być najlepszym wyborem pod kątem zaplecza do pozyskiwania linków. Firmy tego typu systematycznie inwestują w rozbudowę serwerów i domen, dzięki czemu dysponują szeroką bazą do link buildingu. To szczególnie istotne w przypadku firm z wysoce konkurencyjnych branży, które potrzebują rozbudowanej strategii linkowania, by przebić się w wyszukiwarce Google.

W zależności od rozmiaru agencja zatrudnia od kilku do kilkudziesięciu specjalistów, dając ci tym samym gwarancję terminowości i rzetelnego wypełnienia swoich obowiązków. W przypadku choroby pracownika lub innych niefortunnych zdarzeń twoje zlecenia zostaną szybko przekazane do innej osoby, zapewniając tym samym ciągłość w prowadzeniu działań pozycjonerskich.

SEO freelancer z doświadczeniem w optymalizacji stron www

Częstym zarzutem, z którym muszą mierzyć się freelancerzy jest brak doświadczenia czy niska efektywność w pracy. Nie jest to do końca prawdą. Przeważającą część wolnych strzelców, którzy funkcjonują na rynku stanowią profesjonaliści z wieloletnim stażem pracy, także w agencjach i dużych międzynarodowych korporacjach. Dzięki praktyce w zawodzie i bogatym portfolio, freelancerzy dostarczają wysoko jakościowe usługi, które dorównują, a nierzadko przewyższają standardy agencyjne.

Freelancerzy są szczególnie cenieni za to, czego może brakować agencyjnym pracownikom - personalne podejście i elastyczność w działaniach SEO. Mniejsza liczba obsługiwanych klientów przekłada się na większą precyzyjność i kreatywność w pozycjonowaniu strony www. Nieszablonowe podejście, którym cechują się wolni strzelcy leży także u podstaw mierzalnych efektów na wszystkich etapach optymalizacji strony - począwszy od audytu SEO przez opracowanie i wdrożenie strategii SEO (w tym strategii contentowej i link building), po bieżącą analizę i reagowanie na problemy.

Na pytanie „kogo wybrać?” nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Kluczowym czynnikiem w tej kwestii mogą być rekomendacje klientów i portfolio z udokumentowanymi wynikami pracy. Zastanów się, co bardziej sprawdzi się w kontekście twojej branży i postaw na profesjonalistę SEO, który pomoże ci osiągnąć pożądane rezultaty. Według Mashable, Google miesięcznie notuje setki miliardów wyszukiwań - dobrze, żeby w odpowiedzi na choć część z nich wyświetlała się twoja witryna.


Podobne artykuły:


DRUKUJ