Pozycjonowanie stron w Poznaniu - agencja czy SEO freelancer?
![](/webp_podstrony/39/19540-art-pozycjonowanie-stron-w-poznaniu-agencja-czy-seo-freelancer.webp)
Obsługa SEO - kiedy zdecydować się na oddelegowanie działań?
Według badania Hubspot, aż 61% specjalistów ds. marketingu internetowego uważa, że optymalizacja SEO, a także rozbudowa zasięgu organicznego powinna być priorytetem w działaniach marketingowych firmy. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania (a najlepiej obecność w TOP3) jest dziś wskazywana za najważniejsze źródło wartościowego ruchu na stronie. Pojęcie „wartościowy” jest tu słowem kluczem. Użytkownicy, którzy trafiają na stronę z Google szukają odpowiedzi na konkretne pytania, a tym samym mogą być potencjalnie zainteresowani twoimi usługami.
Bez względu na to, czy chcesz promować się lokalnie (np. na frazę „pozycjonowanie Poznań”) czy na terenie całego kraju, musisz zadbać o wysoką jakość we wdrożeniu strategii SEO. Brak czasu, odpowiedniej wiedzy czy kwalifikacji jest pierwszym sygnałem, żeby obsługę strony w zakresie pozycjonowania zlecić na zewnątrz. Źle prowadzone działania mogą wyrządzić nieoczekiwane szkody - obniżyć ranking strony, a nawet spowodować nałożenie filtra w Google.
Obowiązki te powinny zostać oddelegowane, jeśli:
- nie zatrudniasz pracownika/zespołu dedykowanego do SEO,
- nie masz doświadczenia ani wiedzy niezbędnej do pozycjonowania strony www,
- w natłoku obowiązków brakuje ci już czasu,
- a przede wszystkim zupełnie nie wiesz, od czego zacząć.
Agencja vs. SEO freelancer - kogo wybrać do pozycjonowania w Google?
Z zewnętrznych usług SEO na co dzień korzystają tysiące firm z całego kraju - przedsiębiorstwa z Warszawy, Krakowa, Poznania czy ze Szczecina. Każde z nich w pewnym momencie stanęło przed dylematem: komu powierzyć obsługę SEO? Kogo wybrać - agencję marketingową czy SEO freelancera? Obie opcje mają swoje zalety i wady. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Agencja SEO dla firmy z Poznania
Duże agencje, które działają w obszarze marketingu internetowego każdego dnia obsługują mnóstwo firm z przeróżnych branży. Rozbudowane portfolio przekłada się na ogromną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie SEO, ale paradoksalnie - może być także największym minusem w sposobie funkcjonowania spółki. Współpraca z dużą liczbą klientów pociąga za sobą automatyzację operacji i brak indywidualnego podejścia do klienta. Agencyjny specjalista ds. pozycjonowania ma pod swoimi skrzydłami od kilkunastu do kilkudziesięciu witryn, co często przekłada się na szablonowość działań, a dalej niską jakość w kwestii proponowanych rozwiązań.
Z drugiej strony, agencja SEO może być najlepszym wyborem pod kątem zaplecza do pozyskiwania linków. Firmy tego typu systematycznie inwestują w rozbudowę serwerów i domen, dzięki czemu dysponują szeroką bazą do link buildingu. To szczególnie istotne w przypadku firm z wysoce konkurencyjnych branży, które potrzebują rozbudowanej strategii linkowania, by przebić się w wyszukiwarce Google.
W zależności od rozmiaru agencja zatrudnia od kilku do kilkudziesięciu specjalistów, dając ci tym samym gwarancję terminowości i rzetelnego wypełnienia swoich obowiązków. W przypadku choroby pracownika lub innych niefortunnych zdarzeń twoje zlecenia zostaną szybko przekazane do innej osoby, zapewniając tym samym ciągłość w prowadzeniu działań pozycjonerskich.
SEO freelancer z doświadczeniem w optymalizacji stron www
Częstym zarzutem, z którym muszą mierzyć się freelancerzy jest brak doświadczenia czy niska efektywność w pracy. Nie jest to do końca prawdą. Przeważającą część wolnych strzelców, którzy funkcjonują na rynku stanowią profesjonaliści z wieloletnim stażem pracy, także w agencjach i dużych międzynarodowych korporacjach. Dzięki praktyce w zawodzie i bogatym portfolio, freelancerzy dostarczają wysoko jakościowe usługi, które dorównują, a nierzadko przewyższają standardy agencyjne.
Freelancerzy są szczególnie cenieni za to, czego może brakować agencyjnym pracownikom - personalne podejście i elastyczność w działaniach SEO. Mniejsza liczba obsługiwanych klientów przekłada się na większą precyzyjność i kreatywność w pozycjonowaniu strony www. Nieszablonowe podejście, którym cechują się wolni strzelcy leży także u podstaw mierzalnych efektów na wszystkich etapach optymalizacji strony - począwszy od audytu SEO przez opracowanie i wdrożenie strategii SEO (w tym strategii contentowej i link building), po bieżącą analizę i reagowanie na problemy.
Na pytanie „kogo wybrać?” nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Kluczowym czynnikiem w tej kwestii mogą być rekomendacje klientów i portfolio z udokumentowanymi wynikami pracy. Zastanów się, co bardziej sprawdzi się w kontekście twojej branży i postaw na profesjonalistę SEO, który pomoże ci osiągnąć pożądane rezultaty. Według Mashable, Google miesięcznie notuje setki miliardów wyszukiwań - dobrze, żeby w odpowiedzi na choć część z nich wyświetlała się twoja witryna.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Gęstość odżywcza a gęstość energetyczna. Co jeść, żeby nie przytyć?
Diety odchudzające często wybiera się z troski o piękną i smukłą sylwetkę. Tymczasem można jeść mało i nie tracić wagi lub wręcz przeciwnie &ndash
ABC plażowania czyli o czym należy pamiętać podczas kąpieli słonecznych?
Słoneczna plaża to spełnienie wakacyjnych marzeń. Słońce wpływa na wydzielanie hormonu szczęścia, bierze udział w syntezie witaminy D i wspaniale rela
Multifunkcyjna pielęgnacja i ochrona twarzy i ust!
Nie ma jednej, wspólnej, skutecznej rutyny pielęgnacyjnej dla wszystkich typów cery, ponieważ każda ma indywidualne wymagania. Dlatego w specja
Wpływ integracji Allegro z DPD na poprawę obsługi klienta i szybkość dostaw | Apilo
Integracja z kurierem DPD może znacząco wpłynąć na jakość obsługi klienta i efektywność procesów dostaw. Zintegruj sprzedaż na allegro z
Odzież streetwear - wygoda, styl i indywidualizm w jednym
Każdego dnia mijają nas osoby ubrane w najprzeróżniejszy sposób. Jedni przykuwają uwagę bardziej, inni wcale. Dlaczego tak się dzieje? Trudn