Pozycjonowanie stron w Poznaniu - agencja czy SEO freelancer?
Obsługa SEO - kiedy zdecydować się na oddelegowanie działań?
Według badania Hubspot, aż 61% specjalistów ds. marketingu internetowego uważa, że optymalizacja SEO, a także rozbudowa zasięgu organicznego powinna być priorytetem w działaniach marketingowych firmy. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania (a najlepiej obecność w TOP3) jest dziś wskazywana za najważniejsze źródło wartościowego ruchu na stronie. Pojęcie „wartościowy” jest tu słowem kluczem. Użytkownicy, którzy trafiają na stronę z Google szukają odpowiedzi na konkretne pytania, a tym samym mogą być potencjalnie zainteresowani twoimi usługami.
Bez względu na to, czy chcesz promować się lokalnie (np. na frazę „pozycjonowanie Poznań”) czy na terenie całego kraju, musisz zadbać o wysoką jakość we wdrożeniu strategii SEO. Brak czasu, odpowiedniej wiedzy czy kwalifikacji jest pierwszym sygnałem, żeby obsługę strony w zakresie pozycjonowania zlecić na zewnątrz. Źle prowadzone działania mogą wyrządzić nieoczekiwane szkody - obniżyć ranking strony, a nawet spowodować nałożenie filtra w Google.
Obowiązki te powinny zostać oddelegowane, jeśli:
- nie zatrudniasz pracownika/zespołu dedykowanego do SEO,
- nie masz doświadczenia ani wiedzy niezbędnej do pozycjonowania strony www,
- w natłoku obowiązków brakuje ci już czasu,
- a przede wszystkim zupełnie nie wiesz, od czego zacząć.
Agencja vs. SEO freelancer - kogo wybrać do pozycjonowania w Google?
Z zewnętrznych usług SEO na co dzień korzystają tysiące firm z całego kraju - przedsiębiorstwa z Warszawy, Krakowa, Poznania czy ze Szczecina. Każde z nich w pewnym momencie stanęło przed dylematem: komu powierzyć obsługę SEO? Kogo wybrać - agencję marketingową czy SEO freelancera? Obie opcje mają swoje zalety i wady. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Agencja SEO dla firmy z Poznania
Duże agencje, które działają w obszarze marketingu internetowego każdego dnia obsługują mnóstwo firm z przeróżnych branży. Rozbudowane portfolio przekłada się na ogromną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie SEO, ale paradoksalnie - może być także największym minusem w sposobie funkcjonowania spółki. Współpraca z dużą liczbą klientów pociąga za sobą automatyzację operacji i brak indywidualnego podejścia do klienta. Agencyjny specjalista ds. pozycjonowania ma pod swoimi skrzydłami od kilkunastu do kilkudziesięciu witryn, co często przekłada się na szablonowość działań, a dalej niską jakość w kwestii proponowanych rozwiązań.
Z drugiej strony, agencja SEO może być najlepszym wyborem pod kątem zaplecza do pozyskiwania linków. Firmy tego typu systematycznie inwestują w rozbudowę serwerów i domen, dzięki czemu dysponują szeroką bazą do link buildingu. To szczególnie istotne w przypadku firm z wysoce konkurencyjnych branży, które potrzebują rozbudowanej strategii linkowania, by przebić się w wyszukiwarce Google.
W zależności od rozmiaru agencja zatrudnia od kilku do kilkudziesięciu specjalistów, dając ci tym samym gwarancję terminowości i rzetelnego wypełnienia swoich obowiązków. W przypadku choroby pracownika lub innych niefortunnych zdarzeń twoje zlecenia zostaną szybko przekazane do innej osoby, zapewniając tym samym ciągłość w prowadzeniu działań pozycjonerskich.
SEO freelancer z doświadczeniem w optymalizacji stron www
Częstym zarzutem, z którym muszą mierzyć się freelancerzy jest brak doświadczenia czy niska efektywność w pracy. Nie jest to do końca prawdą. Przeważającą część wolnych strzelców, którzy funkcjonują na rynku stanowią profesjonaliści z wieloletnim stażem pracy, także w agencjach i dużych międzynarodowych korporacjach. Dzięki praktyce w zawodzie i bogatym portfolio, freelancerzy dostarczają wysoko jakościowe usługi, które dorównują, a nierzadko przewyższają standardy agencyjne.
Freelancerzy są szczególnie cenieni za to, czego może brakować agencyjnym pracownikom - personalne podejście i elastyczność w działaniach SEO. Mniejsza liczba obsługiwanych klientów przekłada się na większą precyzyjność i kreatywność w pozycjonowaniu strony www. Nieszablonowe podejście, którym cechują się wolni strzelcy leży także u podstaw mierzalnych efektów na wszystkich etapach optymalizacji strony - począwszy od audytu SEO przez opracowanie i wdrożenie strategii SEO (w tym strategii contentowej i link building), po bieżącą analizę i reagowanie na problemy.
Na pytanie „kogo wybrać?” nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Kluczowym czynnikiem w tej kwestii mogą być rekomendacje klientów i portfolio z udokumentowanymi wynikami pracy. Zastanów się, co bardziej sprawdzi się w kontekście twojej branży i postaw na profesjonalistę SEO, który pomoże ci osiągnąć pożądane rezultaty. Według Mashable, Google miesięcznie notuje setki miliardów wyszukiwań - dobrze, żeby w odpowiedzi na choć część z nich wyświetlała się twoja witryna.
Najczęściej zadawane pytania
Podobne artykuły:
Wersja do druku
Szukaj
Potęga dobrych nawyków – jak sprawić, by świat był czystszy i piękniejszy?
Odpowiedzi na to pytanie postanowiła udzielić firma Henkel poprzez akcję edukacyjną „Czystszy, piękniejszy świat zaczyna się od nas”, kt&oacu
Stylowe okulary przeciwsłoneczne dla dzieci - must-have na każdą porę roku
Okulary przeciwsłoneczne dla dzieci to coś więcej niż tylko praktyczna ochrona przed słońcem – to także modny dodatek, który uzupełnia dzie
Kobiece drużyny piłkarskie Hiszpanii - przegląd
Gdy słyszymy o hiszpańskiej piłce nożnej, przed oczami stają nam gwiazdy takie jak Andres Iniesta, Xavi czy Sergio Ramos. Jednak za kulisami męskiej La Li
Jak chronić dłonie przed zimnem? Sprawdzone sposoby pielęgnacji na jesień i zimę
Jesień i zima to trudny czas dla naszej skóry, szczególnie dłoni, które są narażone na działanie chłodu, wiatru i suchego powietrza.
Domowe sposoby na czyszczenie butów czy profesjonalne preparaty - co wybrać?
Każdy z nas chce, aby jego obuwie jak najdłużej zachowało swój estetyczny wygląd. Odpowiednia pielęgnacja jest tu kluczowa? ale jakie metody wybrać? Dom