Sezon letni zbliża się wielkimi krokami, a więc to najwyższy czas, aby zadbać o swoje zdrowie przed wakacjami. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na swoją dietę, która powinna obfitować w pełnowartościowe składniki i być różnorodna. Jak się zatem odżywiać na co dzień? Przedstawimy kilka wskazówek, które ułatwią Ci codzienne funkcjonowanie.

Prawidłowa i zbilansowana dieta

Zdrowe odżywianie korzystnie wpływa nie tylko na naszą sylwetkę oraz metabolizm, ale również w dużej mierze przyczynia się do lepszego samopoczucia i większej dawki energii. Warto zatem swój codzienny jadłospis odpowiednio skomponować. Białko, tłuszcze oraz węglowodany to obowiązkowe elementy. Przy czym to właśnie węglowodanów powinno być najwięcej. Są to produkty pełnoziarniste – chleb, makarony, kasze, czy rośliny strączkowe. Kolejnym ważnym składnikiem są tłuszcze nienasycone. Dostarczają nam dużej ilości energii. Otrzymamy je w rybach, oliwie, czy orzechach. Białko znajdziemy w chudym mięsie, jajach, czy jogurtach naturalnych. Szczególnie ważne jest białko u osób, które uprawiają sport. Zrezygnujmy z przetworzonych, gotowych posiłków oraz wszelkich słodyczy i fast foodów. Ograniczmy spożywanie cukru. Jednak warto wiedzieć, aby stopniowo go wyeliminować. Pozwoli nam to utrzymać prawidłowy poziom glukozy i insuliny we krwi. Wiele dobrych jakościowo produktów możemy szukać w Internecie. Znajdziemy tam szeroki asortyment, dzięki któremu będziemy mogli wybrać dla siebie część z nich w atrakcyjnych cenach. Dlatego sklep ze zdrową żywnością online to najlepsze rozwiązanie, jeśli szukamy idealnych produktów do naszej diety.

Dodatkowo ograniczmy picie słodkich i gazowanych napojów. Powinniśmy dostarczyć organizmowi od 1,5 do 2 litrów wody w ciągu dnia. Wiele osób oprócz picia wody, wybiera również zieloną herbatę. Wspomaga ona prawidłową pracę naszego metabolizmu i wspomaga proces odchudzania. Pamiętajmy o świeżej dawce warzyw i owoców. Są źródłem witamin oraz minerałów i stanowią idealny dodatek do każdego posiłku.

Jak jeść w ciągu dnia?

Najważniejsze jest spożywanie posiłków regularnie. Nasz codzienny jadłospis powinien składać się od 3 do 5 posiłków (3 główne – śniadanie, obiad i kolacje oraz 2 dania w postaci przekąsek). Zapewni nam to energię na cały dzień, nie będziemy głodni oraz zdecydowanie wpłynie to korzystnie na utrzymanie prawidłowej wagi. Pierwszy z posiłków, czyli śniadanie powinno być spożyte po godzinie od przebudzenia, z kolei kolacja na 2-3 godziny przed snem. Między posiłkami nie podjadajmy, stosując odstępy 3-4 godzin. Pijmy w tym czasie dużą ilość płynów – wodę lub herbaty (szczególnie dobrze na zdrowie wpływa zielona herbata).

Aktywność fizyczna

Oprócz zbilansowanej diety, nie można zapomnieć o aktywności fizycznej. Wiosną oraz latem zdecydowanie chętniej się ruszamy i podejmuje różne aktywności zarówno w domu, na siłowni, jak i na świeżym powietrzu. Sport będzie uzupełnieniem naszej diety. Idealnym rodzajem ćwiczeń jest fitness, rower, biegania, jazda na rowerze czy rolkach lub pływanie. Gdy dopiero zaczynamy naszą przygodę ze sportem, możemy zdecydować się na spacer lub jogging, aby nie nabawić się żadnych niepotrzebnych kontuzji. Nawet krótka aktywność w ciągu dnia do 30 minut jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Starajmy się jednak ten czas stopniowo wydłużać do 40-60 minut. W lecie mamy więcej energii oraz chęci do uprawiania sportu, dlatego każdy możliwy ruch jest wskazany.

 

źródło zdjęcia: freepik.com

 


Podobne artykuły:


DRUKUJ